(Kaynak:denizhaber.net)

14.07.2020 Evergreen Marine, 300 milyon dolarlık yurtdışı tahvil ihraç etme planını açıkladı

Dünyanın yedinci büyük konteyner hat operatörü Tayvanlı Evergreen Marine, 300 milyon dolarlık yurtdışı tahvil ihraç etme planını açıkladı.

Şirketin ilk yurtdışı tahvil ihracını gerçekleştiriken, bu ihractan gelecek gelirin, gemilerin iktisabı ve kiralanması ile denizaşırı bunker yakıt ödemelerinde kullanılacağı kaydedildi.

Evergreen, tahvil ihraçlarından toplanan fonların şirketin uzun vadeli rekabet gücünü korumasına yardımcı olacağı belirtildi.

Tayvanlı konteyner hat operatörü Evergreen, şu anda kiralık gemiler dahil 193 gemiden oluşan bir filo işletiyor. Dünyanın en büyük yedinci konteyner nakliye operatörü olan Evergreen Marine’nin inşa halinde olan, 522 bin 178 TEU taşıma kapasiteli 60 gemi siparişi bulunuyor.

14.07.2020 M/T HIGH PROGRESS ve M/T HIGH PERFORMANCE isimli ürün tankerleri, Türk alıcıya satıldı

İtalya merkezli D’AMICO Group’un İrlanda iştiraki D’AMICO TANKERS DAC Şirketi’nin mülkiyetinde bulunan M/T HIGH PROGRESS ve M/T HIGH PERFORMANCE isimli kimyasal ürün tankerleri, adı açıklanmayan Türk alıcıya satıldı.

İtalya merkezli D’AMICO Group’un, İrlanda merkezli iştiraki D’AMICO TANKERS DAC Şirketi’nin mülkiyetinde bulunan M/T HIGH PROGRESS ve M/T HIGH PERFORMANCE isimli kimyasal ürün tankerleri, 25 milyon dolara adı açıklanmayan bir Türk şirketine satıldı.

Deniz Haber Ajansı’nın haftalık gemi alım-satım ve gemi geri dönüşüm raporlarından derlediği bilgiye göre, 2005 yılında Güney Kore’nin STX Tersanesi’nde inşa edilen, 183 metre boyunda, 32 metre genişliğinde ve 51 bin 303 DWT taşıma kapasitesine sahip, M/T HIGH PROGRESS ve M/T HIGH PERFORMANCE isimli Liberya bayraklı ikiz kimyasal ürün tankerlerinin her biri, 12 milyon 500 bin dolardan, toplam 25 milyon dolara, adı açıklanmayan bir armatörlük şirketine satıldığı kaydedildi.

M/T HIGH PROGRESS’İN ÖZELLİKLERİ

IMO: 9300996
Name: HIGH PROGRESS
Vessel Type : Oil/Chemical Tanker
Status: Active
MMSI: 636012730
Call Sign: A8HL9
Flag: Liberia [LR]
Gross Tonnage: 30081
Summer DWT: 51303 t
Length Overall x Breadth Extreme: 183 x 32 m
Year Built: 2005

14.07.2020 Pandemide süperlüks yatlara ilgi arttı, siparişlerde patlama yaşanıyor!

Dünyanın en önemli lüks yat üretim merkezlerinden Antalya Serbest Bölge’deki firmaların, pandemi sürecinde sosyal mesafe ve izole hayat tarzının öne çıkması nedeniyle aile tipi 16-24 metre boyutlarındaki lüks yat siparişleri arttı. Firmalar, yurt dışından birçok sipariş için ön anlaşma yaptı.

Süperlüks yat üretimiyle dünyanın en önemli merkezlerinden biri, Türkiye’de de ilk sırada yer alan Antalya Serbest Bölge’de, 50’ye yakın yerli ve yabancı firma faaliyet gösteriyor. 2000’li yılların başından itibaren süperlüks yat üretimi yapan ve bugüne kadar dünyadaki birçok tanınmış iş insanı ve ünlü isme özel proje süperlüks yatın yapıldığı bölgede, pandemi sürecinde siparişler arttı.

Bu yılın başından itibaren 8’i şu an rıhtımda, toplam 18 yatın tamamlandığını açıklayan Antalya Serbest Bölge A.Ş. (ASBAŞ) Genel Müdürü Zeki Gürses, toplam uzunlukları 892 metre olan 18 yattan 45 milyon dolar gelir elde edildiğini kaydetti. Gürses, yıl sonuna kadarki hedefin ise 35 civarında lüks yat ve tekne olduğunu belirterek, “Ayrıca bölgede yapımı devam eden 2021, 2022 yıllarında teslim edilecek tekneler de bulunuyor” dedi.

Pandemi süreciyle ilgili bölgede firmalar sipariş esasına göre çalıştığı için, önceden alınan siparişlerin teslim süreçlerinin belli olduğunu ve üretimlerinin aralıksız devam ettiğini belirten Gürses, “Bölgemiz bu süreçten olumsuz etkilenmedi. Üretimlere devam edildi ki, ilk 6 aylık ticaret rakamlarımız geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 12 arttı. Kapasite kullanım oranlarımızda herhangi bir düşüş yok. İstihdamımız 5 bin 70 kişi. İnşallah yeni yatırımlarımız ve yat bakım onarım sahası devreye girdiğinde 6 binin üzerine çıkacağını tahmin ediyoruz” diye konuştu.

Pandemi sürecinde yat sektörü açısından olumlu gelişmeler yaşandığını anlatan Zeki Gürses, şöyle konuştu:

“İnsanların sosyal yaşantıları ve beklentilerinde çok büyük değişiklik söz konusu. Biraz daha sosyal hayatı izole anlamında bir düşünceye sahip oldular. Onun için yat siparişlerinde de aile tipi dediğimiz 16- 24 metre boylarındaki sipariş görüşmelerinde çok hızlı bir artış var. Hatta ön protokolleri imzalanmış durumda. Ama seyahat ve uçuş yasakları nedeniyle temsilciler Türkiye’ye gelip resmi sözleşmeleri şu anda imzalayamadılar.” dedi.

UÇUŞ YASAĞININ KALKMASI ÖNEMLİ OLDU

Resmi sözleşmelerin imzalanması için özellikle uçuş yasaklarının kalkmasının çok önemli olduğunu vurgulayan Gürses, “Bu anlamda yat sektörü için bu sürecin olumlu bir şekilde geçeceğini tahmin ediyorum. Fiyatlar ise tamamen isteğe göre değişebiliyor. Son derece lüks de yaptırabilirsiniz, maliyeti düşük de olabilir. Müşterinin talebine göre şekillendirilen bir konu. Rakam vermek yanıltıcı olabilir ama bu boydaki bir tekneyi 1 milyon dolara da 5 milyon dolara da bitirebilirsiniz.”

KOMPOZİT KATARAMANLAR BÜYÜK İLGİ GÖRÜYOR

Bu yıl 19 metrelik kompozit katamaran bir yat imalatını tamamlayan Arkın Pruva Yachts firmasının, geçen yıl projelendirdiği yat, aile tipi olması nedeniyle pandemi döneminde en çok ilgi gören yat tiplerinden biri oldu. Firma Genel Müdürü Yavuz Bakankuş, prototip olarak üretilen yatın, normal bir yat iç dizaynından farklı olarak her ailenin kullanabileceği bir daire konseptinde planlandığını söyledi. Bakankuş, “Tekneye uzak ama eve alışkın insanların deniz üzerindeki konforunu amaçladık” dedi.

İçeriğinin normal bir kabin tarzında değil, oda tarzında düzenlendiğini anlatan Bakankuş, “Bu bir serinin ilk prototopi. Yeni tamamlandı ve denize indirilecek. Deniz testleri de olumlu sonuçlar verdiğinde seri üretimine başlanacak. Pandemi sürecinde özellikle bu boy teknelere, bir ailenin kullanabileceği, personele ihtiyacı olmadan, kendi başına hakim olabileceği teknelere ilgi çok arttı. Pandemi döneminde biz durgunluk beklerken tam tersi bir gelişme oldu ve bu tip tekne projeleri geliyor. Onları fiyatlandırıp teklifler veriyoruz” diye konuştu.

Kompozit katamaran tipi teknenin pandemi düşünülmeden geçen yıl projelendirildiği için ilginç olduğunu kaydeden Yavuz Bakankuş, “Pandemiyle beraber önemi arttı, pazarı büyüdü diyebiliriz. Gerçekten günümüze uygun bir proje. Teknenin üst binasında 2 oda, açık mutfaklı bir salon, yan gövdelerinde de iki misafir kabini toplam 4 kabin, 8 kişinin çok rahat barınabileceği ve vakit geçirebileceği şekilde dizayn edildi. Bu teknede normal motoryat katamarandan farklı teknik, otomasyon özelliklerden vazgeçildi. Bütçenin biraz cazip hale gelmesini istedik” dedi.

HER KESEYE UYGUN YAT İNŞA EDİLİYOR

Herkesin çok rahat sahip olması için bazı ekonomik dengelerin göz önünde bulundurulduğunu anlatan Bakankuş, “Ama herkesin deniz üzerinde konforunu sağlayabilecek durumda. Fiyatları net olarak belli olmadı. Ama kendi açımızdan 1 milyon Euro civarında bir maliyete sahip. Bu boyda tekne için gerçekten çok cazip bir fiyat ve Avrupa’da bu boyda motoryat katamaran 2- 2,5 milyon Euro’nun altında yoktur” değerlendirmesini yaptı.

13.07.2020 Türkiye’nin en büyük sanayi kuruluşu TÜPRAŞ oldu

İstanbul Sanayi Odası’nın (İSO) sanayi sektörünün en değerli verilerini oluşturan “Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu” araştırmasına göre 2019 yılının zirvesinde 87 milyar 949 milyon lira üretimden satışlarıyla yine TÜPRAŞ yer aldı.

İstanbul Sanayi Odası’nın (İSO) 1968 yılından bu yana aralıksız gerçekleştirdiği ve sektör için en değerli verileri oluşturan “Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu” araştırmasının 2019 yılı sonuçları açıklandı.

Odakule Fazıl Zobu Meclis Salonunda düzenlenen basın toplantısında İSO Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan tarafından açıklanan “Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu” araştırmasına göre, 2019 yılında sanayinin zirvesinde 87 milyar 949 milyon lira üretimden satışları ile yine TÜPRAŞ yer aldı.

İLK DÖRT ŞİRKET DEĞİŞMEDİ
Listede Ford Otomotiv 37 milyar 71 milyon lira üretimden satışlarıyla ikinciliğini, Toyota Otomotiv de 25 milyar 851 milyon lira üretimden satışlarıyla üçüncülüğünü korudu. Sıralamada Oyak Renault da 24 milyar 635 milyon lira üretimden satışlarıyla dördüncü oldu. Böylece ilk dört şirket, 2019 yılında bir önceki senenin sıralamasına göre değişmedi.

İSO 500 araştırmasına bu yıl ilk kez katılan Star Rafineri de 20 milyar 831 milyon liralık üretimden satışları ile listeye beşinci sıradan girdi.

Sanayinin check-up’ı olarak nitelenen, sanayi sektörü başta olmak üzere Türkiye ekonomisinin büyümesinden ihracatına, finansmandan yatırım iklimine kadar birçok alanda detaylı bilgiler içeren ve araştırmaya göre, Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu 2018 yılında 878 milyar lira olan üretimden satışlarını 2019 yılında yüzde 16,4 oranında artırarak 1 trilyon liranın üzerine çıkardı.

2019 yılındaki artış, 2017’deki yüzde 33,2 ve 2018’deki yüzde 34,5’lik oranlar ile kıyaslandığında, son üç yılın en düşük artışı olarak dikkat çekti, büyüme performansı yavaşladı.

İSO 500’ün ihracatı da yüzde 2,4 artışla 73,5 milyar dolar oldu. Listede 30 yıl önce ihracat yapan firma sayısı 409 iken, son yıllarda bu rakam 450’ler bandını aştı ve 2019 yılında 463’e çıktı.

11.07.2020 Kargo gemisi karaya oturdu, mürettebat helikopterle tahliye edildi

10 Temmuz sabahı kargo gemisi KAI SHENG 2 fırtınalı havaya yakalanarak Güney Çin’in Guangdong Eyaleti, Zhanjiang’tan yaklaşık 50 mil açıkta karaya oturdu.

Kötü hava koşulları nedeniyle, 12 mürettebatın hepsinin tahliye edilmesine karar verildi.

Ancak SAR gemileri ve tekneleri hava koşulları nedeniyle KAI SHENG 2’ye yaklaşamadı. Bu yüzden mürettebat helikopterle kurtarıldı.

11.07.2020 13 ülke mürettebat değişikliği bildirisi imzaladı

On üç ülke, İngiltere tarafından düzenlenen uluslararası mürettebat değişikliği zirvesinden sonra yabancı sınırları denizcilere açmak ve ülkelerine geri dönüşlerini hızlandırmak için ticari uçuş sayısını artırmak ve diğer yeni uluslararası tedbirler almayı kabul etti.

On üç ülke, dün İngiltere tarafından düzenlenen uluslararası mürettebat değişikliği zirvesinden sonra yabancı sınırları denizcilere açmak ve ülkelerine geri dönüşlerini hızlandırmak için ticari uçuş sayısını artırmak ve diğer yeni uluslararası tedbirler almayı kabul etti.

Paktı imzalayan ve denizcileri kilit işçi olarak tanıyan 13 ülke; Danimarka, Fransa, Almanya, Yunanistan, Endonezya, Hollanda, Norveç, Filipinler, Suudi Arabistan, Singapur, Birleşik Arap Emirlikleri, İngiltere ve Amerika Birleşik Devletleri oldu.

İngiltere taşımacılık sekreteri Grant Shapps şunları söyledi: “Dünyanın dört bir yanındaki limanlarda mahsur kalan binlerce insanın olması kabul edilemez ve bir şeyleri değiştirmek için onlara ve ailelerine borçluyuz. Bugün denizciler ve yeni uluslararası ortaklarımızla birlikte dünyanın dört bir yanındaki kadın ve erkeklerin evlerine dönmesini engelleyen bürokrasiyi sona erdirme amaçlı yeni bir bölüm oluşturuyoruz.”

Küresel olarak şu anda denizde mahsur kalan 200.000’den fazla denizci var ve ayrıca denizde çalışarak ödeme almak için bekleyen başka bir 200.000 ise evlerinde bekliyor.

Uluslararası Deniz Ticaret Odası genel sekreteri Guy Platten konuşmasında şunları söyledi:“Bu zirve, dünyanın dört bir yanındaki denizcilerin en çok ihtiyaç duyduğu bir dönemde siyasi liderliğin hoş bir gösterisidir. Hükümetler şimdi bu zirveyi, denizcilik endüstrisinin sağladığı çözümleri uygulamak için bir katalizör olarak kullanmalı ve bunları uygulamaya koymak için gereken siyasi iradeyi uygulamalıdır. Bu sorunu çözmek için para ve karmaşık müzakerelere gerek yok!’’

Uluslararası Denizcilik Örgütü, devletlerin mürettebat değişikliklerini güvenli ve verimli hale getirmeyi benimsemeleri için 12 adımlı bir süreç oluşturdu.

Heyecanla beklenen zirveden gelen haberlere cevap veren Uluslararası Taşımacılık İşçileri Federasyonu (ITF), dünya hükümetlerini, mürettebat değişikliklerini mümkün kılmak ve mevcut krizi çözmek için denizcilere vize, sınır ve karantina muafiyetleri vermek üzere hızlı bir şekilde harekete geçmeye çağırdı.

ITF genel sekreteri Stephen Cotton; “Hükümetler bugün, sözleşmelerini aşarak gemilerde çalışmaya hapsolan ve umutsuzca eve dönmek isteyen 200.000’den fazla denizciye yaşadıkları krizi önlemek için acilen bir dizi eylemde bulunma sözü veren bir açıklamayı kabul etti.” dedi.

“Bugün taahhütleri için bir araya gelen ülkelere teşekkür ediyoruz ve şimdi paktı imzalayan bakan ve yetkilileri ülkelerine geri dönmeleri ve denizcilere güvenli mürettebat değişiklikleri ve ülkelerine geri dönüşü sağlamak için izin veren pratik muafiyetler ve feragatler getirerek bu kritik taahhütleri takip etmeleri gerekliliğini vurguluyoruz.’’ 

Cotton ise; “Kriz daha da kötüleşmeden hükümetler üzerlerine düşeni yapmalı. Bu, gemilerin yanaştığı liman devletlerini ilgilendiriyor. Gemilerin kayıtlı olduğu bayrak devletleri; havaalanlarına sahip geçiş merkezleri, ve denizcilerin anavatanı olan ülkelerin, gelecek hafta değil yarın değil, şimdi denizciler için vize, karantina ve sınır istisnaları yapmaları gerekiyor.” dedi.

A.P. Moller-Maersk CEO’su Soren Skou dün zirvenin kapanmasıyla şunları söyledi: “İlgili ulusal hükümetlere, bu insanların durumlarını çözmeye ve durumun daha da kötüleşmesini önlemek için kilit ülkeler arasında güvenli koridorlar kurulması için ısrar ediyoruz.”  dedi. Skou, hızlı hareket etmemenin “denizde güvenlik açısından potansiyel sonuçları olan insani bir dünya krizi” yaratabileceğini söyledi. ​

10.07.2020 Dammam Limanı’nda rekor elleçleme

Suudi Arabistan, Dammam’daki Kral Abdülaziz Limanı’nda operasyonlarını genişletmek için çalışırken önemli bir adıma imza attı.

Saudi Global Ports, 24 Haziran’da limanda Cosco Shipping Aquarius gemisine hizmet verirken 12.691 TEU’luk bir rekoru rapor etti.

Bu, Suudi Arabistan Krallığı’nın Suudi Küresel Limanları tarafından  tek bir gemideki en fazla konteyner elleçleme rekoru oldu.

Hong Kong merkezli Orient Yurtdışı Konteyner Hattı (OOCL) tarafından işletilen Cosco Shipping Aquarius, dünyanın en büyük gemilerinden biri. 400 metre uzunluğundaki gemi 19.273 TEU’ya kadar taşıyabilir.

Dammam’daki Kral Abdülaziz Limanı, Krallığın Arap Körfezi’ndeki ana limanı ve kargoları Krallığın doğu ve merkezi illerine ulaştırdığı bir geçittir. Aynı zamanda petrol endüstrisine de hizmet veriyor

. Limanın kapasitesini genişletmek için tasarlanan bir dizi yeni girişim duyuruldu. Nisan ayında SPG, Kral Abdul Aziz Limanı’nı bir mega konteyner merkezine dönüştürmek ve modernleştirmek için 30 yıllık bir anlaşmaya 1.9 milyar dolar yatırım yapacağını söyledi.

101.07.2020 Cemre Tersanesi’nin Norveç için inşa edilen gemi denize indirildi

Yalova’nın Altınova ilçesi Tersaneler Bölgesinde bulunan Cemre Tersanesi Norveçli Havyard Group için inşa ettiği canlı balık taşıma gemisini denize indirdi.

Türk gemi inşa sanayisinin önemli kuruluşlarından birisi konumundaki Cemre Tersanesi yabancı ülkelerden gelen siparişlerini teslim etmeyi sürdürüyor. Bu anlamda Norveç’in en önemli denizcilik firmalarından birisi olan Havyard Group A.Ş ile yapılan anlaşma gereğince alınan siparişlerin inşası ve teslimi de bir bir gerçekleştiriliyor. Son olarak Norveçli firma için inşa edilen Krıstıansund adlı canlı balık gemisi de törenle denize indirildi. DNV-GL klas olarak adlandırılan gemi 84 metre uzunluğa ve 16 metre genişliğe sahip. Gemi Norveç’te yakalanan balıkların açıktaki diğer gemilerden alınarak limana ulaştırılmasında kullanılacak. Cemre Tersanesi Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Gülcek’in de katıldığı törenle denizle buluşan gemi gerekli hazırlıkların tamamlanması sonrasında Norveç’e gönderilecek.

10.07.2020 Türk şirketine ait M/V QUEEN ANATOLIA, İtalya’nın Brindisi Limanı’nda tutuklandı

İstanbul merkezli GMD Denizcilik Şirketi’nin mülkiyetinde bulunan Cook Adaları bayraklı M/V QUEEN ANATOLIA isimli kuruyük gemisi, Paris Memorandumu kapsamında yapılan denetimler sonucu İtalya’nın Brindisi Limanı’nda tutuklandı.

Türk armatörlük şirketi GMD Denizcilik Şirketi’nin mülkiyetinde bulunan Cook Adaları bayraklı M/V QUEEN ANATOLIA isimli kuruyük gemisi, Paris Memorandumu (Paris MoU) kapsamında yapılan denetimler sonucu İtalya’nın Brindisi Limanı’nda tutuklandı.

Deniz Haber Ajansı’nın Paris MoU kayıtlarından derlediği bilgiye göre, 28 Haziran 2020 tarihinde Rusya’nın  Novorossiysk Limanı’ndan hareket eden M/V QUEEN ANATOLIA isimli kuruyük gemisi, 4 Temmuz 2020 tarihinde İtalya’nın Brindisi Limanı”na yanaştığı belirtildi.

Aynı kayıtlardan elde edilen bilgiye göre, İtalyan PSC müfettişleri tarafından 8 Temmuz 2020 tarihinde denetime tabi tutulan M/V QUEEN ANATOLIA ile ilgili seferden men raporu tutulurken, geminin tutulması kayıt altına alındığı kaydedildi.

9.07.2020 M/V YASA PEMBE, Kanada’nın Vancouver Limanı’nda tutuklandı

İstanbul merkezli YASA Holding’in mülkiyetinde bulunan Marshall Adaları bayraklı M/V YASA PEMBE isimli kuruyük gemisi, Paris Memorandumu kapsamında yapılan denetimler sonucu Kanada’nın Vancouver Limanı’nda tutuklandı.

Deniz Haber Ajansı’nın Paris MoU kayıtlarından derlediği bilgiye göre, 10 Haziran 2020 tarihinde Shangai Limanı’ndan hareket eden M/V YASA PEMBE isimli kuruyük gemisi, 8 Temmuz 2020 tarihinde Kanada’nın Vancouver Limanı’na yanaştığı kaydedildi.

Kanadalı PSC müfettişleri tarafından 9 Temmuz 2020 tarihinde denetime tabi tutulan M/V YASA PEMBE ile ilgili seferden men raporu tutulurken, geminin tutulması kayıt altına alındı.

2007 yılında Japonya’nın Mitsui Tersanesi’nde inşa edilen, 190 metre boyunda, 32 metre genişliğinde ve 55 bin 912 DWT taşıma kapasitesine sahip M/V YASA PEMBE isimli geminin işletmesini, YASA HOLDİNG bünyesindeki Ya-Sa Gemi İşletmeciliği Şirketi yapıyor.

8.07.2020 Hurtigruten kruvaziyer sektörüne geri dönüyor

Kruvaziyer endüstrisi ne zaman ve nasıl seyre başlayabileceğini değerlendirirken, Norveç kruvaziyer operatörü Hurtigruten hizmete geri dönüşünü hızlandırdı.

Kruvaziyer endüstrisi ne zaman ve nasıl seyre başlayabileceğini değerlendirirken, Norveç kruvaziyer operatörü Hurtigruten hizmete geri dönüşünü hızlandırdı. Kruvaziyer hattı, 16 kruvaziyer gemisinin 14’ünün Eylül ayı sonuna kadar hizmete girmesini planlıyor.

Haziran ayında Hurtigruten, dört gemisi Bergen ve Kirkenes arasında Norveç sahil seferleri düzenleyen ilk kruvaziyer hatlarından biri oldu. Şirket, Ağustos ve Eylül aylarında bu rotaya yedi gemi daha eklemeyi planlıyor.

Hurtigruten’in gemisi Fridtjof Nansen, 14 günlük yolculuklarının ilkinde Norveç kıyılarından Almanya’ya yola çıkarak uluslararası kruvaziyer hizmetine devam eden ilk kruvaziyer hattı oldu.

Hamburg’dan binen yolcular şu anda Norveç kıyıları boyunca seyahat kısıtlamaları nedeniyle inemiyorlar, ancak şirket yolculuklara Eylül ayına kadar devam etmeyi planlıyor ve yolcuların Norveç’te karaya çıkmasına izin verilecek şekilde seyahat kısıtlamalarının azaltılacağına inanıyor.

8.07.2020 İskenderun Denizcilik yeni gemisini Singapur’dan teslim aldı

İskenderun Gemi İşletmeciliği, Armatör İbrahim Mazman tarafından satın alınan M/V Deniz-M isimli gemiyi Singapur’da Genco Shipping & Trading Limited firmasından teslim aldı.

İskenderun Gemi İşletmeciliği filosunu genişletmeye devam ediyor. Armatör İbrahim Mazman tarafından satın alınan M/V Deniz-M isimli gemi, Singapur’da bulunan Genco Shipping & Trading Limited firmasından teslim alınarak İskenderun Gemi İşletmeciliği filosuna dahil edildi.

İskenderun Denizcilik, bu yeni gemiyle birlikte, 4 adet 50-56 bin dwt Supramax, 6adet de 28-35 bin dwt Handysize olmak üzere 10 adet gemi ile toplamda yaklaşık 400 bin dwt yük taşıma kapasitesine ulaştı.İskenderun Gemi İşletmeciliği tarafından yapılan yazılı açıklamada, şirketin daha da büyümek ve taşıma kapasitesini bu yıl içinde 500 bin dwtnun üzerine çıkartmak için gayretle çalışmaya devam ettikleri belirtildi.

Firma açıklamasında ayrıca, Türk Denizcilik sektörüne yaptığı hizmetlerle bilinen Armatör İbrahim Mazman’ın bu atılımlarından dolayı gururlu olduklarına dikkat çekti. 2009 yılında Güney Kore’de inşa edilen 180 metre boyunda, 30 metre genişliğindeki M/V Deniz-M gemisi 34.408dwt yük taşıma kapasitesine sahip, dört kreynli Bulk Carrier tipi bir gemidir.

7.07.2020 M/T ALI KA isimli kimyasal tanker, törenle denize indirildi

Akbaşoğlu Holding’in 8. gemisi Ali KA, Dearsan Tersanesi’nden düzenlenen törenle suya indi.

Akbaşoğlu Holding’in 8. gemisi M/T Ali KA, isimli kimyasal tanker, Dearsan Tersanesi’nden düzenlenen törenle denize indirildi.

Filosunda toplam 7 gemi bulunan Akbaşoğlu Holding, 8. Gemisi Ali KA’yı suya indirdi. Akbaşoğlu Holding bünyesinde bulunan 7 geminin 6’sı kimyasal tanker.

Denize indirilen M/T Ali KA gemisiyle birlikte filodaki kimyasal tanker sayısı da 7’ye yükselmiş oldu.

11,250 DWT taşıma kapasitesine sahip M/T Ali KA gemisi, 129,50 metre boyunda 19,80 metre genişliğinde.

7.07.2020 YMN Tanker’den iki tankerlik yeni atılım

YMN Tanker 2011 yapımı Black Star tankerini filosuna katarak gemi sayısı 13’e çıkarttı. Firmanın 2 tankeri de yapım aşamasında.

Malta bayraklı M/T Black Star 23 Haziran’da yapılan sözleşmeyle YMN Tanker’in filosuna katıldı. YMN Tanker böylece filosundaki gemi sayısını 13’e çıkarttı.

9410.13 Metrik Ton’luk M/T Black Star 128 metre boyunda.

MED EMRE de filoya katılmıştı YMN Tanker, Med Emre’yi 1 Kasım 2019’da filosuna katmıştı. Med Emre’nin kardeşi Med Serhat da 12 Haziran 2020’de Ereğli Tersanesi’nden filoya katıldı. Med Serhat’ın tank kaplamasını Marinline Coating tarafından yapıldı. yaptı.