(Kaynak: Deniz Haber Ajansı)

24.12.2019 Astaldi, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ndeki hisselerini devrediyor

Çinli konsorsiyum Üçüncü Köprü ile Avrasya Otoyol şirketlerinin yüzde 51’ini alacak. Öte yandan İtalyan Astaldi, Üçüncü Boğaz Köprüsü ve Marmara Otoyolu’ndaki hisselerinin IC İçtaş İnşaat’a devri için Rekabet Kurulu’na başvuru yaptı.

Altı Çin şirketi oluşturdukları fonla Üçüncü Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu’nun yüzde 51’ini satın alacak. Söz konusu şirketler China Merchants Expressway, CMU, Zheijiang Expressway, Jiangsu Expressway, Sichuan Expressway ve Anhui Expressway.

Konsorsiyum üyeleri ortaklığa 688.5 milyon dolar sermaye enjekte edecek. Projede en büyük ortak yüzde 31 pay ile China Merchants Expressway’in olacak. Onu yüzde 20’lik pay ile CMU, yüzde 17.5 ile Zhejiang  ve Jiangsu Expressway, yüzde 7 ile Sichuan Expressway ve yüzde 7’lik pay ile Anhui Expressway izliyor.

İTALYANLAR DA HİSSELERİNİ IC İÇTAŞ’A DEVREDİYOR

Öte yandan İtalyan Astaldi’nin, Üçüncü Boğaz Köprüsü ve Marmara Otoyolu’ndaki hisselerinin IC İçtaş İnşaat’a devri için Rekabet Kurulu’na başvuru yapıldı.

İtalyan inşaat şirketi Astaldi’nin ICA IC İçtaş Astaldi Üçüncü Boğaz Kuzey Köprüsü ve Marmara Otoyolu, IC İçtaş Astaldi ICA İnşaat, ICA Astaldi-IC İçtaş WHSD İnşaat ve ICA İçtaş-Astaldi Adi Ortaklığındaki hisselerinin IC İçtaş İnşaat tarafından devralma işlemi görüşe açıldı.

Konu ile ilgili duyuru Rekabet Kurumu’nun sayfasında yer aldı. Astaldi, İstanbul Üçüncü köprünün imtiyazını IC İçtaş’a devir için ön çalışmalara başladığını Aralık başında duyurmuştu.

24.12.2019 Denman buzulunun altında kanyon keşfedildi

Antarktika’da Denman buzulunun altında keşfedilen buz dolu kanyonun tüm kıtaların en derin noktası olduğu ifade edildi.

Dünyadaki kıtaların en derin noktası, Antarktika’nın doğusunda yer alan Denman buzulunun altında keşfedildi.

Radar ve uydu görüntüleri kullanılarak keşfedilen buz dolu kanyonun, deniz seviyesinden 3.5 kilometre derinde yer aldığı belirtildi.

Keşfedilen kanyonun ardından California Irvine Üniversitesi’nden araştırmacılar, beyaz kıta Antarktika’nın daha önce görülmemiş ayrıntılarıyla yeni bir harita ortaya çıkardı. Buz dolu kanyonun 20 kilometre genişliğinde 100 kilometre uzunluğunda olduğu tespit edildi.

Haritayla ilgili bilgi veren ve 6 yıl boyunca projede çalışan Dr. MathieuMorlighem, “Bu, şüphesiz Antarktika’nın buz tabakasının altında kalanların en doğru portresi” ifadelerini kullandı.

BedMachineAntarctica adı verilen haritayla ilgili ayrıntıların Nature Geoscience dergisinde yayınlanacağı kaydedildi.

Kanyonun özelliklerinin, kutupların güneyinde gelecekte göstereceği değişikleri anlama konusunda da kritik öneme sahip olduğu belirtildi.

23.12.2019 Torlak Tersanesi’nde bakım yapılan gemide yangın çıktı

Tuzla’da faaliyet veren Torlak Tersanesi’nde kıyıya bağlı bir gemide yangın çıktığı bildirildi. Geminin ambar bölümünde tadilat sırasında çıktığı belirtilen yangının itfaiye ekiplerinin müdahalesi ile kısa sürede söndürüldüğü öğrenildi.

İstanbul Tuzla’da tersanede bakımı yapılan gemide çıkan yangın itfaiye ekiplerince söndürüldü.

Alınan bilgiye göre olay, Tuzla’daki Torlak Tersanesi’nde meydana gelen olayda geminin ambar kısımlarında bakım yapıldığı sırada yangın çıktı.

İtfaiye ekipleri yarım saatlik çalışmayla yangını kontrol altına alarak söndürdü.

Yangında yaralanma veya can kaybı yaşanmadı.

23.12.2019 İBB, Kanal İstanbul Projesi’nden çekildi

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın Kanal İstanbul ile ilgili ÇED raporunu açıklamasının ardından İBB’den flaş bir hamle geldi. İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, ‘Kanal İstanbul işbirliği protokolü’nden çekildiklerini açıkladı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın ‘hayalim’, İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun ise ‘cinayet’ dediği Kanal İstanbul için iktidar gaza bastı. 75 milyar liralık yatırım maliyeti ile tartışma konusu olan Kanal İstanbul Projesi için hazırlanan Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) raporu açıklandı.

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu ise, ‘Kanal İstanbul işbirliği protokolü’nden çekildiklerini açıkladı. İmamoğlu, bugün itibari ile bakanlıklara konuyla ilgili yazı gönderildiğini söyledi.

Basın toplantısında konuşan İmamoğlu, konuyla ilgili “Ne yaparlarsa yapsınlar bize engel olamayacaklar. Biz 16 milyon İstanbullunun hakkını aramaktan asla ve asla vazgeçmeyeceğiz. Bize karşı yönelecek antidemokratik yöntemler karşısında asla ve asla yılmayacağız, 16 milyonun hakkı olan konularda asla geri adım atamayacak, asla susmayacağız. Oturup izleyenlerin devri bitmiştir. Ben yaptım oldu devri bitti. ‘Benim işim sanane’ bitti. Atatürk Havalimanı’nın kapatılmasının doğru olup olmadığını bilim insanlarıyla tartışacağız. Kapatıldığı için bu milletin kaç milyarı çöpe atılıyor seslendireceğiz” dedi.

İmamoğlu, “Başka bir niyet varsa bunu milletçe sorgulayacağız. Kanal İstanbul’u çizgi film yapmak kolay. Kanal’ın etrafına çizgi filmde 60 katlı gökdelen dikmek de kolay. Bu kadar ciddi bir konunun gayriciddi bir şekilde ele alınmasına karşı çıkacağız. Bu kadar net. Ya Kanal, ya İstanbul” açıklamasında bulundu.

23.12.2019 Kıbrıs’a İHA’dan sonra deniz üssü kurulacak

Kıbrıs’ta İHA ve SİHA üssünden sonra şimdi de deniz üssü gündemde. Donanmamız Kıbrıs İskele Boğazı’nda deniz üssü kurmak için harekete geçti. Emekli Tümamiral Cem Gürdeniz Kıbrıs’ta deniz üssü kurulmasının gereklilikten öte elzem olduğunu söyledi.

Doğu Akdeniz’de gerilim artarken Türkiye’den bir hamle daha geldi. KKTC’de kapalı bulunan Geçitkale Havaalanı’nın İHA ve SİHA’lar için üs haline getirilmesi sonrasında şimdi de Türk savaş gemileri için deniz üssü kurulması kararlaştırıldı.

Konu ile ilgili KKTC Hükümeti’nden henüz resmi bir açıklama yapılmadı. CTP Mağusa Milletvekili Asım Akansoy, konu ile ilgili bir soru önergesi verdi.

Kıbrıs Türk Barış Kuvvetleri Komutanlığı’ndan, Akansoy’un sorusuna cevaben KKTC Başbakanlığı’na gönderilen yazılı açıklamada, “Mevcut projede yeni karargah binası ve tesislerinin yapılması planlanmaktadır. Karargah binasına ihtiyaç vardır. Gerekli izin ve onaylar alınmıştır. Mevcut projede mühimmat deposu planlanmamıştır” denildi.

Bu arada kurulması planlanan yerin Gazimağusa yakınlarında İskele Boğazı’nda, geçmişte harnup ticaretinde kullanılan eski limanın yanı olduğu öğrenildi.

KKTC’de yayınlanan Havadis gazetesi de üssün kurulacağı yerin haritasını ve Kıbrıs Türk Barış Kuvvetleri Komutanlığı’ndan, Akansoy’un sorusuna cevaben KKTC Başbakanlığı’na gönderdiği yazıyı yayınladı.

“ÜSSE İHTİYACIMIZ VAR”

Aydınlık’ın haberine göre, Emekli Tümamiral Cem Gürdeniz, KKTC’de deniz üssü kararının çok önemli bir karar olduğunu söyledi. Bölgede yaşananların KKTC’de deniz üssü kurulmasını zorunlu kıldığını vurgulayan Gürdeniz şunları söyledi:

“Deniz Kuvvetleri Komutanlığı’nın Doğu Akdeniz’e yönelik harekat üssü Aksaz’da. Aksaz çok stratejik bir konumda. Ancak KKTC’nin doğusundaki bir olaya müdahalesi zaman alır. Çünkü burası 350 mil uzaklıkta. En hızlı giden geminin bölgeye ulaşması bile 10 saat sürer. Özellikle günümüzde KKTC’nin doğusu Türkiye’nin güvenliği açısından çok kritik bir konumdadır. Bizim bölgede güvenliği sağlamamız için KKTC’de harekat üssüne ihtiyacımız var. Böyle bir deniz üssü kurmamız, gerekliliğin de ötesinde elzemdir. Bu üs Kıbrıs ve çevresindeki her olaya anında müdahale edebilir.”

Son dönemde Libya’nın ağırlık kazandığını kaydeden Gürdeniz, “Libya’nın öne çıkmasıyla Aksaz’daki harekat üssümüz tamamen bu bölgeye yoğunlaşırken KKTC’de kurulacak üs de Kıbrıs adası etrafındaki gelişmeler için görevlendirilir. Kuzey Kıbrıs’ta kurulacak üste böylece yakıt ve cephane ikmali ile diğer lojistik destek imkanlarının bulunması çok büyük bir esneklik ve hareket yeteneği artırımına neden olacaktır. Bu üssün en kısa zamanda kurulması Türkiye’nin çıkarları için çok önemlidir” diye konuştu.

“SONDAJ GEMİLERİNİ KORUYACAK”

Eski Kıbrıs Türk Barış Kuvvetleri Komutanı Necati Özgen de Doğu Akdeniz’in giderek ısındığını ve bölgede gerilimin arttığını belirterek, “Türkiye buna hazırlık yapmalı. Kıbrıs’ta bir deniz üssü kurması bu nedenle önemli. Bu arada bölgede doğalgaz arama çalışmaları yapan gemilerimiz var. Bu araştırma gemileri savaş gemilerimiz tarafından korunuyor. Bölgenin başka yerlerinde de araştırmalarımız olacak. Kıbrıs’ta kurulacak deniz üssü bu açıdan da yararlı olacaktır” değerlendirmesinde bulundu.

23.12.2019 Türkiye’de 4 yarımada ve 1 ada satışa çıkarıldı

Türkiye’de toplam değeri 457 milyon lira olan 4 ada ve 1 yarımada, internet üzerinden verilen ilanlarla satışa çıkarıldı. Turizm ve konut imarlı olan 4 ada ve 1 yarımadanın üzerinde halihazırda yapılar da bulunuyor.

Ege ve Akdeniz’deki 3 ada ve bir yarımada ile Bursa Ulubat Gölü’ndeki 1 ada, sahipleri tarafından internetten verilen ilanlarla satışa çıkarıldı.

Yarımada ve adaların toplam değeri 457 milyon lira olarak belirlendi. Özel mülk olan adaların bir kısmı turizm imarlıyken bazıları da konut ve karma imar iznine sahip.

Kasım ayında satışa çıkarılan adaların büyüklükleri 27 bin metrekare ile 316 bin metrekare arasında değişirken, yarımada ise 76 bin metrekare yüzölçüme sahip.

EN UCUZU 17 MİLYON LİRA

Adalar arasında en düşük fiyatlısı 17 milyon lira ile Bursa’nın Karacabey ilçesindeki Uluabat Gölü’nde, Eskikaraağaç köyünden 2 kilometre açıkta yer alan 45 bin metrekarelik ada oldu.

Sahibi Nedim Bulut tarafından satılığa çıkarılan adanın üzerinde yaklaşık 500 zeytin ağacı bulunuyor. 82 yıldır Bulut ailesine ait adaya çok sayıda teklif verildi, ancak istenilen değere ulaşmadığı için satış gerçekleşmedi. Yapılaşmanın yasak olduğu adada, bungalov tarzı ahşap yapıya izin veriliyor.

EN BÜYÜK ADA ‘KARACA’

En büyük ve yüksek fiyatlı ada ise Muğla’nın Marmaris ilçesindeki 316 bin metrekarelik özel tapulu Karaca Adası. Ada için istenen fiyat 145 milyon lira. Metrekare fiyatı 459 TL belirlenen ada, Cumhurbaşkanlığı konutu karşısında yer alıyor.

Üzerinde her biri 50 ile 100 metrekare büyüklükte 3 müstakil ev bulunan adaya, mevcut imar durumuna göre günübirlik konaklama, yeme-içme, marina yapılabileceği belirtildi. Aynı zamanda mavi tur rotası üzerinde bulunan, 4 koyu olan adanın, 65 dönüm orman kullanım alanı da mevcut. Adanın toplam büyüklüğü 381 bin metrekare.

ÇİÇEK ADASI’NIN FİYATI GÜNCELLENDİ

Balıkesir’in 22 adasından biri olan Ayvalık ilçesinde bahar mevsiminde sarı ve beyaz ‘koyun gözü’ cinsi nergis çiçekleri açan ve adını buradan alan Çiçek Adası’nın da satış ilanı 20 Kasım’da güncellendi.

İlk kez 2002 yılında satışa çıkarılan Ayvalık ve Gömeç ilçeleri açıklarındaki ada, karaya 230 metre mesafede. Daha önce 115 milyon liradan satışa sunulan 267 bin metrekare alana sahip adanın fiyatı 135 milyon lira olarak güncellendi. İçinde taban oturumu 450 metrekare 3 bina bulunan ada, Ayvalık’a 12 kilometre, Çanakkale-İzmir yoluna ise 3,5 kilometre mesafede. 4 tatlı su kuyusunun da bulunduğu adada 2 bin zeytin ağacı, 3 bin çam ve muhtelif meyve ağaçları bulunuyor.

BODRUM’DA 125 MİLYON LİRALIK ADA

Muğla’nın Bodrum ilçesi, Çiftlik mahallesindeki mavi bayraklı 27 bin metrekare büyüklükteki ada ise 125 milyon liradan satışa sunuldu. 15 Kasım’da internetten verilen ilanda, adada 650 metrekare büyüklüğünde 3 katlı, 10 yataklı turistik tesis bulunduğu belirtildi.

150 metrekarelik müştemilatı bulunan, tüm altyapısı hazır olan ada, özel kullanıma ya da turistik tesise uygun durumda.

YARIMADA 35 MİLYON LİRADAN SATIŞTA

Muğla’nın Milas ilçesi, Kıyıkışlacık mahallesi’-ndeki 76 bin metrekare büyüklüğündeki yarımada ise 35 milyon liradan satışta. Metrekare fiyatı 461 TL olarak belirlenen yarımadanın 47 bin metrekarelik alanı turistik tesis alanı olarak imarlı durumda.

Yarımadanın satışından sorumlu gayrimenkul uzmanı Mehmet Korkmaz, yurt içi ve yurt dışından teklifler aldıklarını belirtti.

Özellikle turistik tesis yapmak isteyenlerin teklif verdiğini belirten Korkmaz, “Bir Avrupa ülkesinden de teklif aldık. Buraya yaşlılar için rehabilitasyon merkezi yapmak istiyorlar. Görüşmelerimiz devam ediyor. Fiyatta anlaşırsak satışı gerçekleştireceğiz. Buraya modern bir rehabilitasyon merkezi yapılacak” dedi.

21.12.2019 İnce Karadeniz’ isimli kargo gemisinde dehşet: Kaptan öldürüldü, 2 mürettebat bıçaklandı

 

Hint Okyanusu’nda seyir halinde olan ‘İnce Karadeniz’ isimli kargo gemisinde makine yağcısı Ergin A., gemide adeta dehşet saçtı. Ergin A., kaptan Bora Ekşi’yi öldürürken 2 mürettebatı da yaraladı.

Hint Okyanusu’nda Türk bayraklı “İnce Karadeniz” isimli kargo gemisinde makine yağcısı Ergin A.’nın bıçaklı saldırısı sonucu kaptan Bora Ekşi (42) hayatını kaybederken 2 mürettebat da yaralandı.

“İnce Karadeniz” isimli kargo gemisi, Endonezya’nın Semerang Limanı’ndan yükünü aldıktan sonra okyanusa açıldı. Geminin kaptanı Bora Ekşi, daha önce tartıştığı makine yağcısı Ergin A.’nın bıçaklı saldırısına uğradı.

Ergin A., elindeki bıçakla kaptana yönelirken engel olmak isteyen 2 mürettebatı da yaraladı. Kaptanı kamarasının girişinde boğazından bıçaklayan saldırgan diğer mürettebatın çabasıyla etkisiz hale getirildi.

Kaptan ise, gemide hayatını kaybetti. Ergin A., mürettebat tarafından bağlanırken geminin rotasını adli işlemler için Sri Lanka’ya çevirdiği kaydedildi.

Kaptan Bora Ekşi’nin evli ve bir erkek çocuğu babası olduğu öğrenildi.

 

 

 

20.12.2019 İstanbul Denizcilik, Malezya’da gemi inşasına hazırlanıyor

İstanbul Denizcilik, Malezya Deniz Kuvvetleri’nin ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik olarak Malezyalı şirket ve kuruluşlarla iş birliği yapacak.

Yaklaşık 2,5 yıldır Malezya’da bölgesel ofisiyle faaliyetler yürüten İstanbul Denizcilik, Malezya Deniz Kuvvetleri ve Sahil Güvenlik Komutanlığının gemi ve bot inşa ile dizayn alanındaki ihtiyaçlarının karşılanmasında en önemli adaylardan biri haline geldi.

Langkawi Uluslararası Denizcilik ve Havacılık Fuarı (LIMA 2019) kapsamında mart ayında Boustead Langkawi Tersanesi ile iş birliği anlaşması imzalayan İstanbul Denizcilik, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Malezya ziyareti kapsamında attığı imzalarla iş birliği alanlarını genişletti.

İstanbul Denizcilik ve Boustead Tersanesi arasında Malezya Deniz Kuvvetlerinin ihtiyacı olan Çok Maksatlı Destek Gemisi (Multi Roll Support Ship-MRSS) Projesi’ne ortak iş birliği ile teklif verilmesine yönelik gizlilik anlaşması imzalandı.

İstanbul Denizcilik ile Kuala Lumpur Üniversitesi, Teknoloji Birikim Kurumu ve SEFT Gemi İnşa Sanayi Mühendislik arasında yerel Çok Maksatlı Karakol Gemisi dizaynı geliştirilmesine yönelik iş birliği yapıldı.

Ayrıca İstanbul Denizcilik ve 9 alt yüklenici firmadan oluşan KITeMM konsorsiyumu arasında Malezya’daki gemi inşa, onarım ve bakım projelerinde iş birliği anlaşması imzalanmasına yönelik iyi niyet anlaşması hayata geçirildi.

UZUN VADELİ VE KALICI BİRLİKTELİK HEDEFLENİYOR

Malezya’da gelinen bu nokta, gemi inşa alanında her seviyede ve her platformda yürütülen yoğun bir sürecin en önemli aşamalarından birini oluşturuyor.

Malezya’ya yerel gemi inşa kabiliyetinin kazandırılması kapsamında, Kuala Lumpur Üniversitesi bünyesindeki Asya Deniz Dizayn Merkezi ile ortak Çok Maksatlı Karakol Gemisi dizaynı geliştirilmesiyle somut bir ortak dizayn projesine adım atılacak olması en kritik adımlarından biri niteliğini taşıyor.

Geliştirilmesi planlanan karakol gemisi dizaynı ile Malezya’nın deniz yetki alanlarında görev yapan farklı kurumların ihtiyaçlarına ortak bir çözüm oluşturulması, sonrasında inşa edilecek karakol gemilerinin bölge ülkelerine ortak girişimle pazarlanması öngörülüyor.

Diğer taraftan, Boustead Langkawi Tersanesi ile iş birliği anlaşması imzalayarak ihale sürecinde önemli bir aşamaya gelen İstanbul Denizcilik, Malezya Deniz Kuvvetlerinin askeri gemi inşasında ana rolü üstlenen Boustead Tersanesi ile yapılan anlaşmayla bu defa yakın dönemde ihalesine çıkılması beklenen Çok Maksatlı Destek Gemisi için ortak teklif verilmesi sürecine doğru ilerliyor.

İstanbul Denizcilik, gemi inşa alanında her boyutta yer alma hedefi doğrultusunda, Malezya’da özellikle askeri projelerde deneyimi olan alt yüklenici firmalarla çalışmak için KITeMM konsorsiyumu ile iş birliği yaparak zincirin tamamlayıcı halkasını oluşturdu.

İstanbul Denizcilik’in SEFT Dizayn firması ile yaptığı bu girişimlerin söz konusu projelerle sınırlı kalmayacağı, başta askeri gemi inşası olmak üzere gemi inşa alanındaki her projede iş birliğine yönelik uzun vadeli ve kalıcı bir birlikteliği amaçladığı belirtiliyor.   

 

18.12.2019 Mersin Limanı, günlük konteyner iş hacmiyle yeni bir rekor daha kırdı

Türkiye’nin en büyük konteyner limanı olma özelliğine sahip Mersin Uluslararası Limanı (MIP), yeni bir rekora daha imza attı. MIP, Kasım ayında gerçekleştirdiği günlük 7 bin 940 TEU konteyner iş hacmi ile rekor kırdı.

Mersin Uluslararası Liman İşletmeciliği A.Ş.’den yapılan açıklamaya göre, yaptığı mega yatırımlar, gerçekleştirdiği projeler ve kazandığı ödüllerle sık sık gündeme gelen MIP, günlük 7 bin 940 TEU konteyner hareketi gerçekleştirerek rekorlarına bir yenisini daha ekledi.

MIP, yılın ilk 11 ayında 1 milyon 769 bin TEU konteyner iş hacmine ulaşarak, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 14 artış kaydetti.

2018 yılında ulaştığı 1 milyon 720 bin TEU rakamıyla Türkiye konteyner limanları arasında ilk sıraya yerleşen MIP, bu yılın ilk 11 ayında kendi rekorunu kırdı.

MIP Genel Müdürü Johan Van Daele, yapılan yatırımlar sayesinde limanın operasyon kabiliyetinin geliştiğini söyledi.

Van Daele, “Artan gemi boylarına yönelik kesintisiz hizmet verebilmek için kapıların yapılandırılması, ekipman yatırımları, genişleme projeleri ve operasyonun ihtiyacına paralel olarak iyileştirme çalışmalarını hayata geçirmeye devam ediyoruz. Tüm paydaşlarımızın desteğiyle limana en doğru yatırımları yapmayı amaçlıyoruz. Profesyonel hizmetimizi daha da geliştirmek ve bölgedeki tüm liman kullanıcıları ile hinterlandımızın beklentilerini karşılayabilmek için yarım milyar dolar yatırım planladık. Kaliteyi ön planda tutan hizmet anlayışıyla dünya limanları arasındaki konumumuzu güçlendirmeye çalışırken, diğer taraftan ülkenin kalkınmasına katkı sağlayacak projelerin en büyük destekçisi olmaya devam edeceğiz” dedi.

16.12.2019 Yeni Zelanda’daki yanardağ patlamasında ölü sayısı 16’ya yükseldi

Yeni Zelanda’daki White Island yanardağında meydana gelen patlama sonucu hayatını kaybedenlerin sayısı 16’ya yükselirken kayıp 2 kişiye hala ulaşılamadı.

Yeni Zelanda’daki Kuzey Adası’nın doğu kıyısına 48 kilometre mesafede yer alan White Island yanardağında meydana gelen patlamanın ardından Avustralya’ya sevk edilen yaralılardan 1 kişinin hayatını kaybetmesi sonucu ölü sayısı 16’ya yükseldi.

Polis tarafından yapılan açıklamada kayıp 2 kişi için umutların tükendiği belirtilirken 8 kişilik arama kurtarma ekibinin adada 75 dakika süreyle yeniden görevlendirildiği ifade edildi.

Polis Komiser Yardımcısı Mike Clement, yaptığı açıklamada “Bu alanda başka ceset bulamadığımızı söyleyebilirim” ifadelerini kullandı.

Dalgıç ekibi adayı çevreleyen denizde arama çalışmalarını sürdürürken suyun kirli olması nedeniyle görüş mesafesinin düşük olduğu belirtildi. Yaralıların ise hastanelerde tedavisine devam edilirken, bazılarının ise durumunun ağır olduğu öğrenildi.

Geçtiğimiz Pazartesi günü meydana gelen yanardağ faciasında adada bulunan 47 kişi arasında Avustralya, ABD, Alman, Çin, İngiliz ve Malezya’dan gelen turistler yer alıyordu.

 

 

16.12.2019 Avrupa Birliği liman kapasitesinin yüzde 10’u Çinliler’e ait çıktı

Çin’in Kuşak ve Yol Projesi kapsamında temellerini attığı “Deniz İpek Yolu” ekseninde geliştirdiği deniz ticaret stratejisi tüm dünya tarafından izleniyor.

Özellikle son yıllarda Avrupa’daki varlığını artıran Çin’in bu girişimi, Fransa’nın Montpellier kentinde düzenlenen toplantıda masaya yatırıldı.

Toplantıda bir konuşma yapan OECD’nin deniz taşımacılığı uzmanı OlafMerk, Çin’in 13 Avrupa limanında 16 adet terminal sahibi olduğuna dikkat çekti. Bu limanlar arasında Yunanistan’ın Pire, İspanya’nın Valencia ve Belçika’nın Zeebrugge gibi önemli limanları bulunuyor.

Merk, Çin’in bu alanda çok çabuk gelişerek Avrupa limanlarında 10 yıl içinde sıfırdan başlayıp -özellikle de dev COSCO sayesinde- liman kapasitesinin yüzde 10’una sahip olduğunu kaydetti.

Öte yandan Montpellier Üniversitesi coğrafya profesörlerinden Jean-Marie Miossec, Çin’in deniz taşımacılığında ciddi biçimde atılım halinde olduğunu belirtti.

Bu bağlamda Çin ile rekabette zorlandıklarını öne süren AB uzmanları, Çin malı bir yük gemisinin maliyetinin Fransa’nın Saint-Nazaire tersanelerinde üretilen gemininkinden yüzde 20 daha düşük olduğunu bildirdi.

14.12.2019 ‘Leonardo Da Vinci’ gemisinin kabloları Türkiye’de üretilecek

Prysmian Group’un 170 milyon Euro’yu aşan yatırımla inşa ettirdiği son teknoloji kablo döşeme gemisi Leonardo Da Vinci’nin gemi kabloları Türkiye’de üretilecek.

Dünya çapında enerji ve telekom kablo sistemleri sektörünün lideri olan Prysmian Group’un son teknolojiyle inşa ettirdiği kablo döşeme gemisi Leonardo Da Vinci’nin gemi kabloları Türkiye’de üretilecek.

Grubun Türkiye operasyonu Türk Prysmian Kablo’nun üstlendiği kabloların üretimi, firmanın 1964’ten beri faaliyetlerine devam eden Mudanya’daki fabrikasında yapılacak. Tasarım süreci büyük ölçüde tamamlanan geminin detay mühendisliği devam ediyor.

Ünlü İtalyan dehası, mucit, mühendis, İtalyan Rönesansı’nın önde gelen sanatçısı Leonardo da Vinci’nin adının verildiği yeni nesil kablo döşeme gemisi, 2021 yılının ikinci çeyreğinde faaliyetine başlayacak.

170 milyon Euro’yu aşan yatırımla inşa edilen stratejik gemide imzalarının bulunacak olmasından büyük bir mutluluk duyduklarını söyleyen Türk Prysmian Kablo CEO’su Cinzia Farisè, “Prysmian Group’un piyasadaki öncü rolü, denizaltı kablo piyasasındaki hizmet ve çözümleriyle de perçinleniyor. Piyasadaki en gelişmiş kablo döşeme gemisi olacak Leonardo da Vinci’nin gemi kablolarını Türkiye’de, Mudanya’daki fabrikamızda üretecek olmamız bizim için oldukça gurur verici. Mudanya’daki başarılı teknik ekibimiz, Ar-Ge Merkezimiz ve 22 bin farklı kablo üretebilme becerimiz ve gücümüzle Leonardo da Vinci’ye özel kablolalar üreterek, enerji sağlayacağız. Bu hem 50 ülkede faaliyet gösteren Prysmian Group’un Türkiye’ye verdiği önemi hem de Mudanya’daki üretim gücümüze duyduğu güvenin açık bir göstergesi” dedi.

Dünya’da yer alan habere göre, Türk Prysmian Kablo’nun Endüstriyel Satışlar Direktörü Mert Erden ise Türk Prysmian Kablo’nun kurulduğu 1964 yılından bu yana üretim çalışmaları ile Türkiye ekonomisine katkı sağladığını belirterek, “İmzamızı attığımız başarılı çalışmalarla kablo sektörüne de öncülük ediyoruz. “Türkiye’yi Yarınlara Bağlıyoruz” misyonumuzdan aldığımız ilhamla, Prysmian Group’un inşa ettirdiği alanında en iyi kablo döşeme gemisi Leonardo Da Vinci’nin gemi kablolalarına da Türk Prysmian Kablo olarak imzamızı atacağız. Bu önemli projede yer almamızın, Türkiye’nin dünya kablo sektöründeki konumuna da değer katacağına inanıyoruz” diye konuştu.

“DÜNYANIN EN GELİŞMİŞ KABLO DÖŞEME GEMİSİ OLACAK”

Yaklaşık 170 metre uzunluğa ve 34 metre genişliğe sahip olan Leonardo da Vinci gemisi, piyasadaki en gelişmiş denizaltı kablo döşeme gemisi olmaya hazırlanıyor.

Hafif malzemelerle donatılmış yeni nesil kablo teknolojisi sayesinde, 3.000 metreden daha derin yerlerde bile kablo döşeyebilen ve hızını 14 knot’a kadar artırabilme özelliği bulunan Leonardo da Vinci, piyasadaki 7 bin ve 10 bin tonluk en yüksek 2 karusel kapasitesine sahip olacak.

Operasyonel esnekliği artırmak için iki bağımsız döşeme hattı olan gemi, çeşitli gömme sistemlerini, ağır iş makineleri ve Hydroplow gibi araçları destekleyerek karmaşık kurulum işlemlerini gerçekleştirme kabiliyeti sunan 180 tondan fazla çeki gücüne sahip.

Ayrıca, gemi en son teknolojiye sahip DP3 konumlandırma ve şiddetli koşullara dayanıklılık sistemleriyle donatılacak ve özel olarak tasarlanmış bir motor ve itici güç sistemiyle çevresel ayak izini de azaltacak. Geminin tüm kablo taşıma ve montaj ekipmanları Prysmian Group tarafından tasarlandı.

13.12.2019 Mersin Büyükşehir Belediyesi, Taşucu Limanı’nın işletmeciliğinden çekildi

Gümrüklü liman işletmeciliğinde Türkiye’de tek olan Mersin Büyükşehir Belediyesi, Ankara’dan istediğini alamayınca Taşucu Limanı’nın işletmeciliğinden çekildi.

Taşucu Limanı’nın işletmeciliğini yapması nedeniyle Türkiye’nin tek gümrüklü ve uluslararası limanını işletme hakkına sahip belediye olma özelliği taşıyan Mersin Büyükşehir Belediyesi’nde bu durum sona erdi.

Ekim ayında Taşucu Limanı’nda incelemeler yaparak limana dair köklü projeleri olduğunu açıklayan Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer, Kasım ayında belediyenin meclis toplantısında tam tersi yönünde bir açıklama yaparak liman işletmeciliğinden çekilebileceklerini açıkladı.

Seçer’ın bu açıklamalarının ardından bürokratları harekete geçti ve limanın işletmeciliğinden çekilmek için düğmeye bastı. Belediyenin Aralık ayı meclis toplantısında limanın işletmeciliğinden çekilme sonucu tesisteki araç-gereç ve ekipmanın bakanlığa devri ile ilgili teklif ilgili komisyonlara havale edildi.

LİMAN İŞLETMECİLİĞİNDEN ÇEKİLDİ

Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin Taşucu Limanı işletmeciliğinden çekilmesinde etkin faktör olan limanın bir yıllık kısa tahsis süresi olarak öne çıkıyor.

Seçer, daha önce konuyla ilgili yaptığı açıklamalarda tahsis süresinin daha uzun verilmesi halinde limanı işletebileceklerini ve Ankara ile bu yönde görüşmeler yapılacağını dile getirmişti. Ancak Ankara ile yaptığı görüşmelere dair kamuoyunu bilgilendirmeyen Seçer’in liman işletmeciliğinden çekilme kararı, “Ankara’dan istediğini alamadı, limandan çekildi” yorumlarına neden oldu.

“UZUN YILLAR BİZE TAHSİS EDİLMESİ LAZIM”

Mersin Haberci’den Hediye Eroğlu’nun haberine göre, Kasım ayında liman işletmeciliğinden çekileceğinin sinyalini veren Başkan Seçer, limanın bir yıllık tahsis süresinin kısalığından dem vurarak şu açıklamayı yapmıştı:

“Limanın kirası her yıl yenileniyor. Her yıl kirasını ödüyoruz. Bunu çalıştırma sevdalısı değilim. Limanı Belediye olarak çalıştırırız ama hakkını vermek zorundayız. Lafla peynir gemisi yürümüyor. Limanı gezdim. Fiziksel koşulları son derece kötü. Yeniden yapılması, ciddi bir proje olması lazım. 1 yıllık kirada yatırım yapmanız mümkün değil. Ben ilgili kurumlara, limanın uzun yıllar, 20-30 yıllık kiralanması ile ilgili yazı yazdım. Biz devam edelim. Gümrüklü bir liman ve hiçbir belediyede yok. Muazzam bir marina olabilir ama bu çok yüksek bir yatırım. Benim bunu yapabilmem için bir kere altlığını iyi oluşturmam lazım. Uzun yıllığına Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’ndan almam lazım. En son, ‘Belirli bir tarihe kadar bize cevap yazın, yoksa boşaltacağız’ diye yazı yazdık ve tebligatı da gönderdik”.