(Kaynak: Denizhaber.net)

22.06.2020 Denizcilik Meslek Yüksekokulu eğitime başlıyor

Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi (SUBÜ) Rektörü Prof. Dr. Mehmet Sarıbıyık, Kocaali’de yer alan Denizcilik Meslek Yüksekokulu’nun 3 programına öğrenci almak için Yükseköğretim Kurulu’ndan (YÖK) onay geldiğini açıkladı.

2020-2021 Akademik Yılı Güz Dönemi’nden itibaren Denizcilik MYO bünyesindeki Sivil Savunma ve İtfaiyecilik Programı’na 40, Deniz Ulaştırma ve İşletme Programı’na 30, Gemi İnşaatı Programı’na ise 40 öğrenci olmak üzere toplam 110 öğrenci alınacak.

Kocaali’de uzun yıllardan beri bir meslek yüksekokulu açılması için çaba gösterildiğini belirten Rektör Prof. Dr. Mehmet Sarıbıyık, “Yoğun uğraşlar neticesinde 3 programımıza öğrenci almaya başlayacağız. Fayda üreteceğine inandığımız okulları ve bölümleri doğru yerde, yine fayda üretecek nitelikli insanların yetişeceği şekilde açmayı planlıyoruz. Denizcilik Meslek Yüksekokulu’nun gelişmesi ve sektörün ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla önümüzdeki yıllarda da yeni programlarımızı açmaya devam edeceğiz. Okulumuzun açılmasına destek veren herkese teşekkürlerimi sunuyor, okulumuzun hayırlı ve başarılı işler yapmasını temenni ediyorum” dedi.

22.06.2020 Panama Limanlarında Kargo Hacmi Koronavirüse Rağmen Yüzde 15,9 Arttı

Panama limanlarındaki kargo hacimleri, Coronavirus’un yayılmasına karşı mücadele edilmesine ve piyasadaki global dalgalanmalara rağmen, 2020 Ocak-Mayıs aylarında yüzde 15,9 büyüdü.

Panama limanlarındaki kargo hacimleri, Coronavirus’un yayılmasına karşı mücadele edilmesine ve piyasadaki global dalgalanmalara rağmen, 2020 Ocak-Mayıs aylarında yüzde 15,9 büyüdü.

Panama Denizcilik Otoritesi istatistiklerine göre, bu yılın ilk beş ayı kaydedilen kargo hacmi 3.26 milyon tona ulaştı. Önceki yıl bu rakam 2.78 milyon ton olarak kaydedilmişti. Ancak bu dönemde taşınan araç sayısı geçen yıl ocak-mayıs aylarında kaydedilen 39,960 adete kıyasla yüzde 47 düşüş göstererek 74,187’ye geriledi.

Manzanillo Dış Hatlar Terminali (MIT-Panama) yüzde 18.2 artışla 1.08 milyon TEU (20 feetlik konteyner) kargo hareketliliği kaydederken, Panama Limanı Pasifik Terminali Balboa hacmi ise yüzde 9.5 artışla 807.765 TEU ve Atlantik terminali Cristobal yükü de yüzde 18.1 artışla 475.804 TEU’ya ulaştı.

Buna karşın Panama Dış Hatlar Terminali PSA, Ocak-Mayıs 2019’a göre yüzde 32,3 artış göstererek 516.091 TEU yük hareketliliği kaydetti.

22.06.2020 Famagusta Shipyard Kapasitesini Artırıyor

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC)’de faaliyet gösteren Famagusta Shipyard yeni atölyelerle kapasitesini artırmak için kolları sıvadı.

Bünyesine; şaft, dümen ve pervane sistemi gibi ekipmanların tamir bakımlarının gerçekleştirileceği atölyeler eklemek için çalışmalar yürüten Famagusta tersanesi, önümüzdeki yıl atölyeleri devreye almayı planlıyor.

Famagusta tersanesi mühendisi Çağla İzkan, tersane kapasitesinin artırılması yönündeki çalışmalara ilişkinde değerlendirmelerde bulundu. İzkan, ‘‘Tersane olarak müşterilerimizin taleplerine daha iyi cevap verebilmek için yatırımlarımızı artırdık’’ dedi.

Covid-19 pandemisine de değinen İzkan, tersane çalışanlarının ve müşterilerin sağlığı için her türlü tedbirin alındığını ve pandemi sürecinde çalışan sayısının düşürüldüğünü dile getirdi. Bu süreçte gemilerin tersaneye girişi konusunda idare nezdinde girişimlerde bulunarak gemi personeline yapılan testler neticesinde gemilerin yanaşmasının sağlandığını dile getiren İzkan, balast suyu arıtma sistemler ve kükürt salınımına yönelik yapılan düzenlemelere de değindi.

Tersane olarak çıkan yönetmelikleri takip ettiklerini ve yeni yönetmeliklere göre sektörün ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde hazırlandıklarını söylen İzkan, ‘‘Her zaman kendini geliştirmeye istekli bir personel yapımız var. Bu nedenle yeni kurallara uyum sağlamada problem yaşamıyoruz. İlk balast suyu artırma sistemi entegrasyonumuzu geçtiğimiz aylarda gerçekleştirdik. Ekibimiz için yeni bir deneyim olmasına rağmen projeyi müşterimize başarıyla teslim ettik’’ ifadelerini kullandı.

22.06.2020 Kruvaziyer Şirketi Carnival Cruises, 6 Gemisini Satıyor

Dünyanın en büyük cruise şirketlerinden Carnival şirketi, 6 gemisini satmayı planladığını duyurdu. Dünyayı pençesine alan corona virüs pandemisi, kruvaziyer endüstrisini de olumsuz yönde etkiledi.

Dünyanın en büyük cruise şirketlerinden Carnival şirketi, 6 gemisini satmayı planladığını duyurdu. Dünyayı pençesine alan corona virüs pandemisi, kruvaziyer endüstrisini de olumsuz yönde etkiledi.

Dünyanın en büyük kruvaziyer şirketlerinden Carnival, 2020 yılının ikinci çeyreğinde 4.4 milyar dolarlık bir gelir kaybı beklediklerini belirtmesinin ardından, 6 gemisini satmayı planladığını duyurdu. Cunard, P&O ve Princess Cruises gibi önemli kruvaziyer hatlarını bünyesinde bulunduran şirket, perşembe günü gemilerin planlanan satışlarını hızlandırdığını bildirdi.

Business Insider ve The Guardian’ın haberine göre, son üç aydır büyük bir gelir kaybı yaşayan şirket, gemi turizminin ne zaman normale döneceğini kesin olarak tahmin edemediğini ve bu durumun herhangi bir kazanç tahmini yapmayı imkansız hale getirdiğini söyledi.

Karnaval üç ay içinde 4.4 milyar (3.6 milyar £) zarar açıkladı. 2019’da aynı Mart-Mayıs döneminde gelirler 4,8 milyar dolardan 700 milyon dolara düştü.

İngiliz yan kuruluşları P&O ve Cunard da dahil olmak üzere birçok hat, sonbahara kadar operasyonları durdurdu.

Gemide mürettebatı bulunan birçok gemi , hükümetler tarafından getirilen kısıtlamalar nedeniyle limanlara yanaşamaz ve değişim yapamazken, Carnival’in gemilerinde bulunan 21 bin mürettebatın önümüzdeki aya kadar indirileceği kaydedildi.

20.06.2020 3 Denizci, 57 Gün Sonra Serbest Kaldı

Dünyanın en tehlikeli ülkelerinden Doğu Afrika’da ki Eritre’ye yelkenliyle gittikten sonra sebepsiz şekilde tutulan 3 denizci serbest kaldı.

 13 metrelik Murat Reis katamaranındaki Selim Ekmekçioğlu, Erman Atamer ve İbrahim Iğnak 57 gün sonra serbest kalırken, uydu telefonuyla ulaştıkları ailelerine Cibuti’ye doğu yola çıktıklarını müjdeledi. Denizcilerin 15-20 gün içinde Türkiye’ye dönmesi bekleniyor. İbrahim Iğnak’ın kızı Ceren Iğnak Karalı, “Sevincimi Dışişleri Bakanı Sayın Mevlüt Çavuşoğlu ile paylaştım heyevanla bekliyoruz” dedi.

Selim Ekmekçioğlu dünya seyahatini yapan az sayıdaki Türk’ten biri olmak için 2 Eylül 2017’de İzmir Sığacık’tan 13 metrelik yelkenli katamaranıyla (2 gövdeli tekne) yola çıkmıştı. Cebelitarık Boğazı üzerinden Atlas Okyanusu’na açılan Murat Reis teknesinde bazen gençlerle bazen arkadaşlarıyla seyahat eden ziraat mühendisi Ekmekçioğlu, pek çok deniz macerası yaşadıktan 2 yıl sonra Malezya’ya ulaştı. Türkiye’ye uçakla dönen Selim Ekmekçioğlu seyahati eşi Şeyda Ekmekçioğlu ile tamamlamak istedi. 28 Aralık 2019 tarihinde Sri Lanka’ya doğru yelken açan Selim-Şeyda Ekmekçioğlu, Hint Okyanusu’nda 14 gün kaldı. Şeyda Ekmekçioğlu’nun rahatsızlanarak Türkiye’ye dönmesi üzerine dünya seyahatini tamamlamak üzere Denizde Arama Kurtarma (DAK/SAR) gönüllüsü İbrahim Iğnak ve usta yelkenci Erman Atamer tekneye katıldı. 10 Nisan’da geldikleri Mısır’a diplomatik nedenlerle giremeyen denizciler teknenin yakıtı azalınca Eritre’ye girmek zorunda kalmıştı. Eritre’de karaya çıkmamak şartını kabul eden 3 denizci 25 Nisan’da Masawa limanında 2 asker tarafından alıkonuldu. Tekne, küçük adalardan oluşan Kızıldeniz girişindeki alana çekilirken 3 denizciden haber alamayan ailelerin bekleyişi 57 gün sürdü.

20.06.2020 İstanbul’a Yeni Deniz Taksi Geliyor

İstanbul’da yüzde 3’lere kadar gerileyen deniz ulaşımının payını büyüteceklerini anlatan İmamoğlu “Bunu güçlendirmemiz için insanları denize ulaştırmamız lazım. Bu manada hem metro hatlarını bitişi çok önemli bir detay hem de Boğaz’a indireceğimiz yeni yapacağımız füniküler hatlarını çok önemsiyoruz” dedi.

İstanbul’da yüzde 3’lere kadar gerileyen deniz ulaşımının payını  büyüteceklerini belirten İmamoğlu, “Bunu güçlendirmemiz için insanları denize ulaştırmamız lazım. Bu manada hem metro hatlarının bitişi çok önemli bir detay hem de Boğaz’a indireceğimiz yeni yapacağımız füniküler hatlarını çok önemsiyoruz” dedi.

Daha önce özel bir firmaya verilen ve birkaç ay içinde kapanan Deniz Taksi uygulamasını hatırlatan İmamoğlu, “Kapandı gitti, şu an çöpleri, Haliç’te duruyor. ‘Kaldırın’ diye talimat verdim. 8 ayda, 50 deniz taksi ile denize ineceğiz. Ucuzlaştıracağız. Kolay yanaştıracağı ekstra iskeleler ilave ettireceğiz. O dönemde Deniz Taksi’yi yaptılar, Deniz Taksi’nin faydalanacağı iskele yok. Para ödeyecek iskeleye. O zaman nasıl alsın müşteriyi? Bu anlamda yeni bir atılım içindeyiz” diye konuştu.

19.06.2020 Japonya’ya Verilen Gemi Siparişleri Mayıs Ayında Arttı

Japonya Gemi İhracatçıları Birliği tarafından yapılan açıklamaya göre, Japonya bu yılın Mayıs ayında bir önceki aya göre yüzde 37,3 artışla toplam ağırlığı 304.100 gros tona ulaşan ve 3 adedi yük gemisi, iki adedi tanker ve bir adedi genel kargo gemisi olmak üzere 6 gemi siparişi aldı.

Japonya Gemi İhracatçıları Birliği (JSEA) tarafından yapılan açıklamaya göre, Japonya  bu yılın Mayıs ayında bir önceki aya göre yüzde 37,3 artışla toplam ağırlığı 304.100 gros tona ulaşan ve 3 adedi yük gemisi iki adedi tanker ve bir adedi genel kargo gemisi olmak üzere  6 gemi siparişi aldı.

Nisan ayında yeni gemi inşa siparişleri 5 adet olarak kaydedilmişti.Bu yılın ilk beş ayında, Japonya toplam ağırlığı 2,6 milyon gros tona ulaşan 58 adet gemi siparişi aldı.

Böylece Japonya’nın aldığı sipariş tonajı geçen yılın (2019) aynı dönemine kıyasla yüzde 35 düşüş gösterdi.

Bununla birlikte nisan ayında 1.160.959 gros ton ağırlığında gemi ihraç etmiş olan Japonya mayıs ayında toplam 605.298 gros ton ağırlığında 15 gemi ihraç etti.2020 yılının Ocak – Mayıs döneminde ise Japonya 128 gemi ihraç etti.

18.06.2020 Dünyanın En Büyük Konteyner Gemisi Yola Çıktı

HMM Algeciras gemisi Londra’daki The Shard Gökdeleni (310m), Paris’teki Eyfel Kulesi (324m) ‘den daha uzun ve New York’taki Empire State Binası (443m) ile boy ölçüşebilecek uzunlukta.

HMM Algeciras gemisi Londra’daki The Shard Gökdeleni (310m), Paris’teki Eyfel Kulesi (324m) ‘den daha uzun ve New York’taki Empire State Binası (443m) ile boy ölçüşebilecek uzunlukta.

Dünyanın en büyük kargo gemisi dün gece yola çıktı ve Thames Nehri’nden aşağıya doğru iniyor.Eyfel Kulesi’nden daha uzun ve 24.000 konteyneri taşıyabilen devasa HMM Algeciras’ın Thurrock’dan 6.15’te ayrılması ve 7.15’te Sheppey Adası açıklarında Çin’e dönüş yolunda olması bekleniyor.

Pazar günü ilk kez İngiltere’ye yanaşmadan önce Güney Kore, Hollanda, Almanya ve Belçika’ya uğrayarak ilk yolculuğunu tamamlamıştı.

İnşası bu yıl yeni tamamlanan 400m (1.312ft) uzunluğunda ve 61m (200ft) genişliğinde gemi Essex’teki DP World Gateway Londra terminaline çeşitli mallar teslim etti.Kıyaslamak istendiğinde, 1912’de piyasaya sürüldüğünde dünyanın en büyük gemisi olan efsanevi Titanik, 269m uzunluğunda ve 28m genişliğindeydi.

Gemi Londra’daki The Shard Gökdeleni (310m), Paris’teki Eyfel Kulesi (324m) ‘den daha uzun ve New York’taki Empire State Binası (443m) ile boy ölçüşebilecek uzunlukta.

Çin’e dönüş yolculuğu Singapur üzerinden yapılacak

Geminin sahibi olan Güney Koreli denizcilik şirketi Hyundai Merchant Marine’de (HMM) İngiltere genel müdürü Peter Livey, bu ilk yolculuğu ‘’dönüm noktası’’ olarak nitelendirerek “Bu büyüklükteki gemiler, müşterilerimizin mallarını doğru zamanda doğru yere götürmek için bize kapasite ve esneklik sağlıyor.” dedi.

Panama bayraklı gemi 12.9 deniz miline kadar çıkabiliyor ve 228.283 brüt tonaja sahip.

17.06.2020 EKOL, Türkiye’nin en değerli lojistik şirketi seçildi

Ekol Lojistik, uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından 5. kez Türkiye’nin en değerli lojistik şirketi seçildi.

Dünyanın önder bağımsız marka değerleme danışmanlık şirketi Brand Finance’ın açıkladığı “Turkey 100 2020 Türkiye’nin En Değerli ve En Güçlü Markaları“ raporunda 78 milyon dolar marka değeriyle Ekol, lojistik sektörünün en değerli markası unvanına sahip oldu. Rapora göre Ekol’ün marka değeri bir önceki yıla göre yüzde 10,2 oranında artış gösterdi. 

Türkiye’nin en değerli 100 markasının toplam değeri ise bu yıl geçen yıla göre yüzde 24 artarak 24,6 milyar dolara ulaştı.

Pazarlama ve finans arasında köprü kurmak amacıyla her yıl dünyanın en büyük 5 bin markasını değerlendiren Brand Finance, 1996 yılından bu yana yayımladığı raporları kamuoyunun ve sektörlerin bilgisine sunuyor.