29.04.2022 DFDS, Londra İle İstanbul Arasında Taşıma Süresini Kısaltacak
DFDS, Londra ile İstanbul arasındaki taşıma süresini kısaltmak için yeni bir demiryolu yük sefer hizmeti başlatıyor.
Kuzey Avrupa’nın en büyük entegre denizcilik ve lojistik şirketi olan DFDS, Séte ile Calais arasında yeni bir demiryolu yük sefer hizmeti başlatıyor. 17 Mayıs itibarıyla yeni demiryolu hizmeti, Londra’yı Yalova’ya bağlayacak.
Bu yeni hat ile Londra ve İstanbul arasında eksiksiz bir demiryolu ve denizyolu ulaşımı sağlayan DFDS, Türkiye ve İngiltere arasında 7 gün ile en kısa sefer süresini sunacak.
DFDS’in İngiltere ve Avrupa arasındaki mevcut sefer ağını genişleten bu yeni hat, artan talebe yanıt verecek.
DFDS Akdeniz İş Birimi Başkanı Lars Hoffmann, konu hakkında şunları söyledi:
“İngiltere ve Türkiye arasındaki bağları güçlendiren ve ulaşım süresini kısaltan bu yeni demiryolu hattını hizmete sokmaktan mutluluk duyuyoruz. DFDS’in hali hazırda sunduğu kapsamlı sefer ağını büyütüp genişletme stratejimizle de uyumlu olan bu hat, müşterilerimizin, hizmet sağladığımız yerlerde yaşayan kişilerin ve tabii ki işimizin gelişmesine yardımcı olacak. Akdeniz ve İngiltere’deki denizyolu faaliyetlerimizi yeni bir demiryolu hizmetiyle birleştirerek, Londra ve İstanbul arasındaki açık ara en hızlı bağlantıyı sunuyoruz. Bu hat ayrıca, hizmetlerimize olan güvenin ve müşterilerimizin bağlılığının bir göstergesi.”
Seferler, Calais ve Séte arasında karşılıklı olarak haftada iki kez düzenlenecek.
Yeni hat, DFDS’in geçtiğimiz Haziran ayında hizmete giren ve Sheerness’ten Calais’e her seferde 100’den fazla treyler veya konteyner taşıyabilen yeni refakatsiz yük hizmetlerini geliştirmek için yaptığı yatırımların son halkasını oluşturuyor. (Deniz Haber)
27.04.2022 KKTC’ye Gemi Trafik Gözetleme İstasyonu Kuruluyor
Türkiye ile KKTC arasında imzalanan ‘Gemi Trafik Hizmetleri Sistemi Kurulumuna İlişkin Protokol Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.
Türkiye ve KKTC arasında imzalanan ve resmi gazetede yayınlanan anlaşmaya göre, Dipkarpaz’daki Zafer Burnu’na ve Zeytinlik bölgesine (Gemi) Trafik Gözetleme İstasyonu kurulacak.
Türkiye ile KKTC arasında 14 Ocak 2021 tarihinde imzalanan ‘Gemi Trafik Hizmetleri Sistemi Kurulumuna İlişkin Protokol (Onay) Yasası’na göre, Zafer Burnu ve Zeytinlik Burnu Feneri’ne Trafik Gözetleme İstasyonu kurulacak.
Aynı zamanda Zeytinlik bölgesinde yer alan deniz feneri, Gemi Trafik Gözetleme İstasyonu’na dönüştürülecek. Yasa, 11 Nisan 2022 tarihinde kabul edilmişti.
TRAFİK GÖZETLEME İSTASYONU NEDİR?
Trafik Gözetleme İstasyonları deniz trafiği ve hava, deniz durumu hakkında bilgi toplama, işleme, yayma ve bu amaçla tesis edilmiş çeşitli tip algılayıcıların bir kombinasyonunu içermektedir. (Deniz Haber)
26.04.2022 Hapag-Lloyd, Türkiye’den ABD’ye Yeni Servis Hizmeti Başlatıyor
Hapag-Lloyd, Türkiye’den ABD’nin Doğu Kıyısı’na Mayıs ayı itibariyle yeni bir servis hizmeti başlatıyor.
Dünyanın 5. büyük konteyner operatörü Hapag-Lloyd, Türkiye’den ABD’nin Doğu Kıyısı’na yepyeni, özel bir srvis hizmeti verecek.
Ticarette artan talebi karşılamak için açılan servis, Mersin-İzmit-Aliağa-Tanca-New York-Norfolk-Savannah-Tanca-Mersin’e yapılacak.
TEX-Türkiye Doğu Kıyısı Ekspresi adı alındaki servis, Türkiye ve ABD’nin doğu kıyısındaki kilit limanlar arasında çok hızlı bir bağlantı sağlayacak. Ayrıca, Hapag-Lloyd’un Akdeniz’deki aktarma merkezi olan Tanca üzerinden diğer stratejik destinasyonlara bağlanma fırsatı verecek.
240’dan fazla modern gemisi bulunan Hapag-Lloyd, yıllık 1.6 milyon TEU taşıma kapasitesi ile 600 liman arasında bağlantı sağlıyor. (Deniz Haber)
25.04.2022 Sigortasız Tekneler, 1 Mayıs’tan Sonra Sefere Çıkamayacak
Türk P&I Genel Müdürü Ufuk Teker, yapılan düzenleme ile 12 ve üzeri yolcu taşıyan tüm deniz araçlarının zorunlu sigorta kapsamına alındığını belirterek “Bodrum, Marmaris, Antalya gibi turistik bölgelerdeki tekneler artık sigorta yaptıracak. 1 Mayıs’tan itibaren sigortasız ya da gerekli teminata sahip olmayan tekneler sefere çıkamayacak” dedi.
Gezi teknelerine Sigorta yaptırma zorunluğu geldi, uygulama 1 Mayıs’ta başlıyor. Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (SEDDK), mart ayında yayınladığı tebliğ ile 12 ve üzeri yolcu taşıyan ve deniz turizminde kullanılan; gezi, eğlence amaçlı tekne, yatlar, ticari yatlar, günübirlik gezi tekneleri deniz araçları zorunlu mali sorumluluk sigortası kapsamına alındı. Teknelere sigorta yaptırmaları için de 1 Mayıs tarihine kadar süre tanıdı.
Türk P&I Genel Müdürü Ufuk Teker, Türk Ticaret Kanunu ile 12 ve üzeri yolcu taşıyan tüm deniz araçlarının olası kazalarda yolcuların ve mürettebatın uğrayacakları bedeni zararlara, üçüncü şahıslara verilebilecek zararlara ve teknelerin çevreye verecekleri zararlara karşı sorumluluk sigortası ile zorunlu sigortalanmaları gerektiğini belirterek, ancak bugüne kadar deniz Turizm araçlarının kapsam dışında tutulduğunu söyledi.
SEFERLERE İZİN VERİLMİYOR
2021 yılında Turizm Teşvik Kanunu’nda yapılan düzenlemeyle deniz turizm araçlarının da kapsam içine alındığını ifade eden Teker, “Mart ayında da SEDDK, sigorta limitleri yetersiz olan teknelere teminat limitlerini kanunun istediği seviyeye çıkarmaları, sigortası olmayan teknelerin de sigortalarını yaptırmaları için 1 Mayıs tarihine kadar süre tanıdı. Şu anda liman başkanları gerekli teminata sahip olmayan deniz araçlarının seferlerine müsaade etmiyor” dedi.
Ufuk Teker, yeni düzenleme ile 3 bin teknenin zorunlu olarak sigorta kapsamına alındığını vurgulayarak, şunları söyledi:
“Bunlar hangi tekneler? Bodrum, Marmaris, Antalya gibi turistik bölgelerde günü birlik gezi düzenleyen tekneler var. Haftalık sefer yaparak hem liman bölgelerinde hem de Yunan adalarına gezi düzenleyen guletler var. Ayrıca yatlar var. Bunların sayısı ise 3 bini buluyor. Bu teknelere artık zorunlu sorumluluk sigortası uygulaması getirildi. Bu teknelerin bir kısmı sigorta yaptırıyordu ama sigorta limitleri yeterli değildi. Kimisinin sigortası hiç yoktu. Bunlar şimdi 1 Mayıs’a kadar teminat limitlerini artıracaklar, sigorta olmayan da sigorta yaptıracak. Böylece turistler tatillerini sigorta güvencesi içinde geçirecekler.”
400 BİN DOLAR TEMİNAT
Ufuk Teker, “Deniz araçlarının yaptıracağı sigortanın teminatı ve primi ne kadar olacak?” sorusunu ise şöyle yanıtladı:
“Gezi teknelerinin yolcu başına yaklaşık 400 bin dolara yakın sigorta teminatı alması gerekiyor. Örneğin, 100 yolcu taşıyan bir deniz aracının 40 milyon Dolar gibi bir sigorta teminatına ihtiyacı var. Deniz araçları sorumluluk sigortasının teminatları çok yüksek. Primine gelince, şehir içinde karayolunda yolcu taşıyan otobüslerin sorumluluk sigortası için ödeyecekleri kadar bir tutardan bahsediyoruz, yani yıllık bin 500 dolar civarında diyebiliriz. Guletlerde ise bu tutar bin dolar civarında.” (Deniz Haber)
22.04.2022 Türkiye İle Rusya Arasındaki Ticaret, Denizden Sürecek
Rusya Federasyonu Başbakan Yardımcısı Andrey Belousov, Batı’nın yaptırımlarına karşı uluslararası yük taşımacılığında yeni deniz hatları geliştirildiğini duyurdu. Rusya’nın Karadeniz kıyılarındaki en büyük limanı Novorossisk Limanı ile İstanbul arasında Ro-Ro hattı açılacak.
Batı’nın yaptırımları nedeniyle lojistik sorun yaşayan Rusya, alternatif hatlar için harekete geçti. Yetkililer, Rusya’nın Karadeniz kıyılarındaki en büyük limanı Novorossisk ile İstanbul arasında yeni bir Ro-Ro yani lojistik araçlarını taşıma hattı açılacağını duyurdu.
Rusya Federasyonu Başbakan Yardımcısı Andrey Belousov, Batı’nın yaptırımlarına karşı uluslararası yük taşımacılığında yeni deniz hatları geliştirildiğine dikkat çekti.
Karadeniz’de ilk düzenli deniz feribotu hattının Samsun ile Rusya’nın Kavkaz Limanında yapıldığını hatırlatan Belousov, yeni bir aşamaya geçeceklerini ve yakın gelecekte İstanbul – Novorossisk hattının hizmete açılacağını söyledi.
Öte yandan 19 Nisanda da benzer açıklama Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’ndan gelmişti. Karaismailoğlu, Ro-Ro hatlarının daha da geliştirilmesi, alternatif limanlarda da Ro-Ro seferlerinin başlaması için Rus makamları ile iki haftadır yoğun görüşmelerin yapıldığını söylemişti. (Deniz Haber)
22.04.2022 Ünye Limanı, ‘Yap İşlet Devret Modeli’yle İhale Edilecek
Ünye Limanı’nın sadece Ünye’ye değil Ordu’ya, Karadeniz’e büyük bir gelir ve avantaj sağlayacağını aktaran Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler, liman ihalesinin 25 Mayıs 2022 tarihinde yapılacağını duyurdu.
Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler, Ünye Limanı’nın Yap İşlet Devret Modeli ile çalışmanın yürütüldüğün değindi.
Başkan Güler, “Liman ihale tarihi de 25 Mayıs 2022’de yapılacak. Bu yatırım 200 milyon dolarlık. Eğer gerçekleşirse Ordu’muz için önemli bir şey bu. Bu bir kiralama değil yap, işlet, devret modeli. Bazıları buna kiralama diye bakıyor. Ordu’ya çok güzel bir avantaj sağlayacak” dedi.
Güler, “30 senedir 180 metrelik bir rıhtım ile yükleme yapılıyordu. Biz yaptığımız iş ile 330 metrelik bir liman oldu. En son oradan geçerken limana üç gemi yanaşmıştı. Önceden tek gemi yanaşabiliyordu. Artık gemiler beklemeyecek, demoraj ödeyemeyecek. Bu sadece Ünye’ye değil, bütün Ordu’ya, Karadeniz’e gelir ve avantaj kazandırıyor” açıklamasında bulundu. (Deniz Haber)
21.04.2022 Şangay’daki Kapanma Küresel Tedarik Zincirini Etkileyebilir
Çin’in Şangay şehrinde tam kapanma sonrası Şanghay’daki limandan gelen görüntüler çarpıcı. Hammadde taşıyan gemilerin kuyrukları, Şanghay’ın COVID-19 ile mücadele için geçen ayın sonunda şehir çapında bir tam kapanma başlatmasının ardından arttı.
Çin’in en büyük şehirlerinden Şangay’da ‘sıfır koronavirüs vakası’ politikası büyük bir krize dönüştü. Dünya pandemi önlemlerine son vermişken 25 milyonluk şehir yaklaşık 1 aydır karantinada.
Ülke genelinde 23 bin 460 yeni vaka daha tespit edilmişti. Vakaların büyük çoğunluğu Şanghay’da kaydedilse de bu vakaların büyük kısmı süreci semptomsuz geçiriyor.
Buna rağmen Çin yönetimi kentte 28 Mart’tan bu yana sıkı yönetim ilan etmiş durumda. Neredeyse bir aydır gıdaya erişimin bile büyük bir sıkıntıya dönüştüğü kentte insanlar yemek ve suyu sipariş etmek, hükümetin sebze, et ve yumurta bırakmasını beklemek zorunda. Evlerine kapatılan halkın camlardan bağırarak isyan ettiği görüntüler dünyayı şaşkınlığa sürüklemişti.
KÜRESEL TEDARİK ZİNCİRİNİ ETKİLEYEBİLİR
Şangay, Çin’in finans başkenti olarak biliniyor. Dünyadaki birçok ülkeden daha büyük ekonomiye sahip olan Şangay, ülkenin ana nakliyat ve imalat merkezlerinden biri.
Bloomberg nakliye verilerine göre, Şanghay’da bekleyen 222 adet dökme yük gemisi bir önceki aya göre %15 daha yüksekti. Ningbo-Zhoushan’da geçen aya göre %1 artışla 134 adet taşıyıcı bulunurken daha kuzeyde Rizhao, Dongjiakou ve Qingdao birleşik limanları %33 artışla 121 adet gemiye ulaştı.
Şanghay’daki liman işçileri sıkıntısı, gemilerin yükleri boşaltması için gereken belgelerin teslimatını yavaşlatıyor. Bu arada, bakır ve demir cevheri gibi metalleri taşıyan gemiler, kamyonların limandan işleme tesislerine mal gönderememesi nedeniyle açıkta mahsur kaldılar.
YÜZLERCE GEMİ ŞANGAY LİMANI’NDA BEKLİYOR
Dünyanın en büyük konteyner limanına ev sahipliği yapan şehirdeki tam kapanmanın neden olacağı olumsuz ekonomik etkilerse kaygı uyandırıyor. Bu politikanın Çin’e ve genel olarak küresel tedarik zincirine ağır maliyetler getirebileceği ifade ediliyor.
Şanghay’daki limandan gelen görüntüler çarpıcı. Yüzlerce yük gemisinin Şanghay açıklarında demirlendiği görülüyor. Gemilerin bekleyişinin arz-talep dengesini bozacağı ve bunun güçlü enflasyonist baskıları daha da derinleştireceği ifade ediliyor. (Deniz Haber)
19.05.2022 Hatay’dan KKTC’ye HADO İle İlk Sefer Gerçekleşti
Hatay’dan Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ne deniz otobüsü HADO ile ilk sefer gerçekleşti.
Hatay-KKTC arasında düzenli sefer yapacak olan Hatay Deniz Otobüsü (HADO) ilk seferine çıktı.
Arsuz Madenli Yat Limanı’ndan KKTC’ye ilk seferini yapan Hatay Deniz Otobüsü (HADO), KKTC’ye uğurlandı.
Hareket öncesi konuşan Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Lütfü Savaş, “Kıbrıslı kardeşlerimiz ile buluşmaya gidiyoruz HADO projesinin hayata geçmesinde tepeden tırnağa emeği olan herkese başta Hatay Valisi sayın Rahmi Doğana teşekkür ediyorum İnşallah kazasız belasız bir sefer olur” dedi.
HADO’nun ilk seferine Gaziler Gazeteciler Hatay Medeniyetler korosu ekibi ile birlikte yaklaşık 300 kişi katıldı. (Deniz Haber)
14.05.2022 Çin, Gemi İnşada Liderliğini Sürdürüyor
Çin, gemi inşada yeni ve bekleyen siparişler açısından dünyanın önde gelen gemi üreticisi olmaya devam ediyor.
Çin Sanayi ve Bilişim Teknolojileri Bakanlığı’nın yayınladığı veriler, Çin’in yılın ilk çeyreğinde üretim, yeni ve bekleyen siparişler açısından uluslararası pazar payının neredeyse yarısını oluşturarak dünyanın önde gelen gemi üreticisi olmaya devam ettiğini gösterdi.
Çin Sanayi ve Bilişim Teknolojileri Bakanlığı’na göre, söz konusu dönemde ülkenin gemi inşa üretimi 9,61 milyon DWT’a ulaştı ve bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla 2.8 puan artışla dünya toplamının yüzde 46.2’sini oluşturdu.
Gemi inşa endüstrisinin bir diğer önemli göstergesi olan yeni siparişler 9,93 milyon DWT olarak gerçekleşirken Çin’in küresel pazar payı, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla 1,2 puan artışla yüzde 48,6’ya çıktı.
Çin’in gemi inşasında beklemedeki siparişleri Mart ayı sonunda toplam 99,1 milyon detveyt tona ulaştı. Bu hacim, geçen yılın aynı dönemine göre 2,7 puan artarak küresel pazarın yüzde 47,3’ünü oluşturdu. (Deniz Haber)
13.05.2022 Porto Riko’da Tekne Alabora Oldu: 11 Ölü
Porto Riko’da bir teknenin alabora olması sonucu en az 11 kişinin öldüğü bildirildi.
Amerika Birleşik Devletleri (ABD) Kıyı Koruma Kurumu, kazayı sosyal medya hesabından duyurdu. Açıklamaya göre, kaza özerk bölge statüsündeki Porto Riko açıklarında yaşandı.
TRT Haber’in haberine göre; göçmenleri taşıdığı düşünülen tekne alabora oldu. Kazada en az 11 kişi hayatını kaybetti, 31 kişi ise kurtarıldı.
Teknede kaç kişinin bulunduğu bilinmiyor. Kurtarılanların ise çoğunlukla Dominikli ya da Haitili olduğu açıklandı. (Deniz Haber)
10.05.2022 Volodimir Zelenski: Gıda Krizinin Önüne Geçmek İçin Limanların Açılması Gerekiyor
Ukrayna Devlet Başkanı Volodimir Zelenski, uluslararası topluma seslendiği konuşmasına Rusya’nın Ukrayna limanlarına yönelik engellerini sonlandırmak için hızla adımlar atılması, buğday ihracatının önünün açılması ve bir küresel gıda krizinin önlenmesi çağrısında bulundu.
Ukrayna’nın tarım ihracatının kritik bir geçişini oluşturan Odesa Limanı’na dün füze saldırıları gerçekleştirilmişti.
The Guardian’da yer alan habere göre, Ukrayna lideri Volodimir Zelenski, saldırılar üzerine yaptığı açıklamada “Yıllar sonra ilk defa limanda alışıldık ticari filo hareketliliği yok. Muhtemelen bu, 2. Dünya Savaşı’ndan bu yana yaşanmamıştı. Denize dair normal yaşam Rusya tarafından engelleniyor ve bu durum yalnızca Ukrayna’yı etkilemiyor. Tarım ihracatı olmadan dünyanın çeşitli yerlerinde çok sayıda ülke gıda kıtlığının sınırında” dedi.
Siyasetçilerin şimdiden gıda fiyatları krizinin sonuçlarını tartıştığını, Afrika ve Asya’da açlığın konuşulduğunu belirten Zelenski, bu krizin Rus saldırılarının direkt bir sonucu olduğunu söyledi.
Zelenski, “Bu kriz, Rusya’ya baskı uygulamakla aşılabilir” dedi
Avrupa Konseyi Başkanı Charles Michel de Ukrayna’nın Odessa şehrini ziyaret etmiş, buğday ve mısır filolarını gördüğünü ancak ihracatın Rusya tarafından engellendiğini söylemişti.
Kuzey Afrika ve Orta Doğu’dan Güneydoğu Asya’ya kadar pek çok ülke için buğday başta olmak üzere ana tahıl kaynağı olan Ukrayna, yüzyıllardan beri Avrupa’nın da tahıl ambarı olarak biliniyor. (Deniz Haber)
8.05.2022 Mersin’de Deniz Kuvvetleri İçin Rıhtım Ve İskele İnşa Edildi
Mersin Limanı’na Türk Deniz Kuvvetleri Komutanlığı için yeni rıhtım ve iskele inşa edildi.
Akdeniz Bölge Komutanlığı’nın yeni rıhtım ve iskelelerin inşası 546 günde milli imkanlarla tamamlandı. Proje kapsamında Doğu Akdeniz’de yoğunlaşan faaliyetlerin paralelinde yüzer birliklere hizmet için rıhtım ve parmak iskeleler yeniden inşa edildi.
Mersin’de Akdeniz Bölge Komutanlığı Yeni Rıhtım ve İskele Açılış Töreni’ne Milli Savunma Bakanı Hulusi Akar, Genelkurmay Başkanı Orgeneral Yaşar Güler ve Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Adnan Özbal katıldı.
Törende konuşan Akar, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı’nın Çaka Bey, Barbaros Hayrettin Paşa, Gazi Hasan Paşa, Kılıç Ali Paşa, Mezamorta Hüseyin Paşa, Oruç Reis, Piri Reis ve Turgut Reis’ten aldığı ilhamla her geçen gün çok daha etkin, caydırıcı ve saygın bir şekilde çalışmalarını sürdürdüğünü belirtti.
Akar, “Türk Deniz Kuvvetlerimiz denizlerimizde hak alaka ve menfaatlerimizi korumak için kendisine verilen görevleri büyük bir başarıyla yerine getirmeye devam ediyor. Türk Deniz Görev Grubu’nda görev yapan Gökçeada fırkateynimiz Libya’nın Misrata açıklarında, içinde göçmenlerin bulunduğu bir tekneyi tespit etti. Yarı baygın haldeki 17 düzensiz göçmene hemen sağlık personelimiz tarafından gerekli müdahaleler yapıldı. Kurtarılan düzensiz göçmenler, kurulan koordinasyon sonucunda Libya makamlarına teslim edildi. Bu ve benzeri faaliyetler TSK’nın çok çeşitli coğrafyalarda barışa, istikrara ve huzura yaptığı insani katkıları göstermektedir” diye konuştu.
Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Adnan Özbal da törendeki konuşmasında, 1963 yılında inşa edilen eski iskelelerin 57 yıl süresince bölgedeki ihtiyacı karşıladığını belirtti.
Deniz Kuvvetleri Komutanlığının deniz güvenliğinin sağlanması ve deniz yetki alanlarının korunmasına yönelik yapılan faaliyetlere dikkati çeken Özbal, “Doğu Akdeniz kıyılarımızda gemilerimiz için ihtiyaç duyulan bakım, onarım ve lojistik destek imkanlarının artırılması da zorunlu hale gelmektedir. Bu açıdan bakıldığında Aksaz Deniz Üssüne ilave olarak Mersin limanı bölgede en önemli üs imkanını sağlayacaktır. Sahip olunan yeni imkanlar sayesinde önümüzdeki dönemde daimi olarak Mersin’e konuşlandırılacak gemilerle Doğu Akdeniz’deki kalıcı varlığımızın daha da güçlendirilmesi planlamaktadır” diye konuştu.
ÖNEMLİ BİR LOJİSTİK ÜS
546 günde milli imkanlarla tamamlanan proje kapsamında Doğu Akdeniz’de yoğunlaşan faaliyetlerin paralelinde yüzer birliklere hizmet için rıhtım ve parmak iskeleler yeniden inşa edildi.
Tüm yüzer unsurların kullanımına uygun hale getirilen yeni rıhtım ve iskelelerin alt yapısı gemilere ve denizaltılara hizmet vermek üzere yenilendi. Açılışı yapılan yeni rıhtım ve iskelelerin Doğu Akdeniz’de önemli bir lojistik üssü olması bekleniyor. (Deniz Haber)
8.05.2022 Dünyanın İlk Tamamen Elektrikli Yakıt İkmal Gemisi Asahi, Hizmete Girdi
Dünyanın ilk tamamen elektrikle çalışan Asahi isimli yakıt ikmal tankeri, birkaç hafta süren test ve denemelerin ardından Japonya’da hizmete girdi.
Asahi isimli geminin tamamen büyük kapasiteli lityum iyon pillerden enerji aldığı ve operasyonlarını karbonsuz tamamladığı belirtiliyor.
Asahi Tankers tarafından işletilen Asahi isimli gemi, ticari faaliyetlerinin yanı sıra elektrik enerjisi ile çalışan gemilerin geliştirilmesine katkıda bulunmak üzere gözlemlenecek.
Bunker (yakıt ikmal) gemisinin tasarımının sıfır emisyonlu gemiler geliştirme çabalarının bir parçası olarak Japonya merkezli e5 Laboratuvarı ile iş birliği içinde geliştirildiği biliniyor. Aralık 2021’de Japon gemi inşa şirketi Koa Sangyo tarafından denize indirilen gemi, 30 Mart’ta Asahi Tankers’a teslim edilmişti.
61 metre uzunluğunda, 11 metre genişliğinde ve 1.277 m3 yakıt taşıma kapasitesine sahip tanker, Tokyo Körfezi’nde faaliyet gösterecek.
Asahi isimli tamamen elektrikle çalışan yakıt ikmal gemisinin ilk ikmalini Mitsui O.S.K.’ya ait Victorious Ace isimli Ro-Ro gemisine yaptığı bildirildi.
Geminin itiş gücü için gereken enerji, Corvus Energy tarafından geliştirilen ve Kawasaki tarafından inşa edilen tahrik sistemi ile geliştirilen bir lityum iyon pilde depolanıyor. Bataryanın, navigasyon, yanaşma ve kargo elleçleme için gereken tüm gücü sağlayan 3.480 kWh kapasiteye sahip olduğunu bildirildi.
2 adet 300kw azimut itici tarafından tahrik edilen gemi, ayrı olarak 2 adet 68kw yan iticiye sahip. Tanker, yaklaşık 10 deniz mili seyir hızına ve yaklaşık 100 mil menzile sahip. Pilleri tamamen şarj etmenin is yaklaşık 10 saat sürdüğü belirtiliyor. (Deniz Haber)