Kaynak : (www. denizhaber.net )

14.01.2020 Çin’in LNG ithalatı Aralık ayında bir önceki aya göre yüzde 16 oranında arttı. 

Çin’in LNG ithalatı Aralık ayında bir önceki aya göre yüzde 16 oranında arttı. 

Çin, dünyanın en büyük LNG ithalatçısı ünvanını Japonya’dan alma yolunda ilerliyor. 2019 yılı Aralık ayında Çin’in LNG ithalatı Kasım ayına göre yüzde 16 artarak 7 milyon 198 bin ton oldu. Aynı dönemde Japonya ise ithalatını yüzde 7 artırarak 6 milyon 574 bin tona çıkardı. 

Çin, LNG ithalatında ilk kez Kasım ayında Japonya’yı geride bırakmıştı. Wood Mackenzie analistlerine göre, Japonya hala dünyanın bir numaralı LNG ithalatçısı ancak Çin 2022 yılına kadar bu ünvanı eline geçirecek.

13. 01.2020 Yunanistan 10 limanı daha özelleştirme kararı aldı.

 Yunanistan Denizcilik Bakanı Yiannis Plakiotakis bu hafta hükümetin yıl içinde 10 devlet limanının geliştirilmesi için ihale başlatacağını duyurdu.

Yunanistan Denizcilik Bakanı Yiannis Plakiotakis bu hafta hükümetin yıl içinde 10 devlet limanının geliştirilmesi için ihale başlatacağını duyurdu. Kruvaziyer Sahipleri ve Deniz Kuruluşları Birliği (EEKFN) etkinliğinde konuşan Plakiotakis, hükümetin kısmi imtiyaz anlaşmalarını veya tam yönetim planlarını içerecek yeni bir liman geliştirme modeli uygulayacağını söyledi.

Özelleştirme için gündemde Rafina, Elefsina, Lavrio, Volos, Patra, Igoumenitsa, Alexandroupolis, Girit’te Irakleio, Korfu ve Kavala limanları var. Bakan, eskiyen uygulamaları gözden geçirmenin öneminin altını çizdi ve Yunanistan’daki yerel ya da devlet otoritelerinin sahipliğindeki az gelişmiş ve yerel ekonomilere katkıda bulunabilecek olan küçük limanların gelişimine değindi.

2020 yılında liman ihalelerinin başlatılmasının yanı sıra Plakiotakis, turistik gemi aktivitesi için de kalkınma planlarının sürdüğünü söyledi.

“10 büyük limanın tümü için önemli yatırımcı ilgisi var ve HRADF (Yunanistan’ın kamu varlığı kuruluşu) tarafından sürdürülebilirlikleri ve kullanım koşulları hakkında ilk sunum yapıldı. Sahip olacağımız yatırım ilgisine bağlı olarak, 2020’de uluslararası yarışmalar başlatacağız” dedi.
Kruvaziyer yolculuğuna gelince, Plakiotakis amacın “endüstri için ulusal bir strateji ; kruvaziyer ziyaretçilerini ve tabii ki yerel halkı etkileyen sorunları basit ve gerçek bir şekilde çözmek için ekonomik politika, mekansal planlama, çevre ve altyapı ile ilgili tüm konuları birleştiren bir çerçeve oluşturmak” olduğunu belirtti.

11. 01.2020 Doğu Akdeniz’de faaliyet gösteren sondaj gemisi “Yavuz”, Mersin’in Silifke ilçesindeki Taşuçu Limanı açıklarında demirledi.

İlk sondaj çalışmasını Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin (KKTC) Magosa Körfezi’nde bulunan Karpaz-1 kuyusunda yapan 6. nesil ultra derin deniz sondaj gemisi Yavuz, ikinci sondaj çalışmasını da Güzelyurt-1 lokasyonunda tamamlayarak, Mersin’e döndü.

Yavuz, Silifke ilçesindeki Taşucu Limanı açıklarına demirledi. Yaklaşık 3 aylık bir çalışmanın ardından limana dönen 230 metre uzunluğunda ve 36 metre genişliğindeki gemi, ikmal yaptıktan sonra yeniden Doğu Akdeniz’e sondaj yapmak üzere açılacak.

10.01. 2020 Mersin Büyükşehir Belediyesi, 2020 yaz dönemi için ‘Mavi Bayrak’ çalışmalarına başladı.

Türkiye Çevre Eğitim Vakfı tarafından bu yıl 13. kez Antalya’da düzenlenen ‘Mavi Bayrak Yerel Sorumlular Semineri’ne, Mersin Büyükşehir Belediyesi’ni temsilen plaj yönetiminden sorumlu belediye iştiraki Denizkızı Turizm A.Ş. Genel Müdürü Ahmet Yıldız ile Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığı’ndan Mavi Bayrak yerel sorumluları Dr. Zafer Kuşatan ve Pelin Teymur katıldı. Eğitim sonunda yapılan sınavda başarı gösteren Büyükşehir Belediyesi temsilcileri, ‘Yerel Mavi Bayrak Sorumlusu – 2019 Eğitim Sertifikası’ almaya hak kazandı.

Eğitim seminerinde, Türkiye’nin dört bir yanından gelen kıyı belediyelerden 100’ü aşkın yerel ‘Mavi Bayrak’ sorumlusu, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı temsilcileri, Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı proje yöneticileri, Doğa Koruma Merkezi temsilcileri, TÜRÇEV yönetim kurulu ve ‘Mavi Bayrak’ ulusal temsilcileri de yer aldı.

Eğitim programı kapsamında, yerel sorumluların kurumları hakkında örnek uygulama ve tanıtım sunumlarına, bakanlıkların ‘Mavi Bayrak’ konusunda yaptıkları çalışmalar ve maddi destek konularına, ‘Mavi Bayrak’ ile ilgili güncel ve yenilenen bilgilere, uluslararası gelişmelere ve yurt dışından örneklere yer verildi.

Mavi Bayrak sayısının arttırılması planlanıyor

Mersin’de 2018-2019 yaz sezonu dönemlerinde Kızkalesi ve Susanoğlu Halk Plajlarında 33 kriterin tümü, yerel ‘Mavi Bayrak’ sorumlularının katkıları, denetimler ve hazırlık çalışmaları ile Mersin Büyükşehir Belediyesi bünyesindeki Denizkızı Turizm A.Ş. tarafından yerine getirildi ve ‘Mavi Bayrak Eko Ödülü’ halk plajlarında dalgalandı.

2020 sezonu hazırlıkları kapsamında önümüzdeki süreçte Mersin’de hem Büyükşehir Belediyesi tarafından hem de özel işletilen plajlarda, uluslararası 33 kriter titizlikle yerine getirilerek, bayrak sayısının artırılması planlanıyor.

Mersin, ‘Mavi Bayrak’lı kentler arasında 8. sırada yer aldı

‘Mavi Bayrak’, gerekli standartları taşıyan nitelikli plaj ve marinalara verilen uluslararası bir çevre ödülü olarak dikkat çekiyor. Mavi Bayrak almak için uyulması gereken 33 kriter, plajda deniz suyu kalitesi, çevre eğitimi ve bilgilendirme, çevre yönetimi ile can güvenliği ve hizmetleri, arıtma ve kanalizasyon altyapı sistemleri başlıkları altında toplanıyor.

Türkiye, bu yıl 45 ülke arasında ‘Mavi Bayrak Programı’ kapsamında 2019 yılı itibariyle 463 plaj, 22 marina ve 15 yat ile ilk 3’e girerek, ülkenin tanıtımına önemli bir katkı sağladı. Mersin ise Türkiye genelinde 10 plaj ve 1 marina ile ‘Mavi Bayrak’lı kentler arasında 8. sırada yer aldı.

9.01.2020 Koster Yenileme Projesi, 10 gemi ile başlayacak

Uzun yıllardır sektör gündeminde olan ancak finansman ayağı çözülemediği için hayata geçirilemeyen koster filosunu yenileme projesinde yeni bir gelişme yaşandı.

İMEAK Deniz Ticaret Odası Meclis Başkanı ve Koster Armatörleri ve İşletmecileri Derneği (KOSDER) Yönetim Kurulu Üyesi Salih Zeki Çakır, bakanlık ile yapılan son görüşmede projenin 10 gemi ile teşvik kapsamına alınıp hayata geçirilmesi üzerine anlaşma sağlandığını açıkladı. Projenin 2020 yılında başlaması hedefleniyor.

Koster Filosunu Yenileme Projesi ile ilgili imzalar Haziran 2018’de atılmış sonrasında yaşanan kabine değişiklikleri ve projenin finansman ayağının oluşturulamaması nedeniyle proje bir türlü başlayamamıştı. Koster gemilerini yenileme projesinin hem istihdam hem de sektör açısından katma değeri artıracağına işaret eden Salih Zeki Çakır, “Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile ortaklaşa kurulan şirket üzerinden süreç ilerleyecekti. Ancak sonrasında yaşanan kabine değişiklikleri projedeki işleyişin yavaşlamasına neden oldu. İMEAK Deniz Ticaret Odası olarak bu sürece tekrar müdahil olduk. Bu projenin hayata geçmesi için tekrardan yapılması gerekenleri görüştük. Şu anda ilk etapta 10 gemi üzerinde 100 milyon dolarlık bir yatırım bedeli ile projenin 2020’de hayata geçirilmesini hedefliyoruz. Konu ile ilgili süreci hızlandırmak adına bakanlık düzeyinde görüşmelerimiz devam ediyor” diye konuştu.

Projenin tasarım ve dizayn çalışmalarını da geliştirdiklerini kaydeden Çakır, “Proje kapsamındaki gemiler IMO’nun yüzde 0,5’lik sülfür salınım oranına uygun bir şekilde inşa edilecek. Yani inşa edilecek gemilerdeki motorlar gas oil ile çalışacak” dedi.

Milyarlık proje herkese açık

Koster Yenileme Projesi’nin sektörde faaliyet gösteren bütün paydaşlara açık olduğunu dile getiren Çakır,” İlk etapta 10 gemi ile başlayacak proje herkese açık. Sonrasında da bu sayı artarak devam edecek. Projenin tam anlamıyla faal hale gelmesiyle, şu an için yüzde 30 kapasite ile çalışan tersanelere milyarlarca dolarlık iş potansiyeli doğacak. Ayrıca proje kapsamında binlerce kişinin de istihdam edilmesi öngörülüyor” şeklinde konuştu.

9.01.2020 Türk armatörlerinden Yunanlılara yakıt krizi için iş birliği çağrısı

Deniz taşımacılığında 1 Ocak’ta devreye giren yeni emisyon kuralları, armatörün yakıt maliyetini bir günde iki katına çıkardı. IMO’ya tepkili olan Türk gemi işletmecileri, Yunan armatörlere iş birliği çağrısında bulundu.

Uluslararası Denizcilik Örgütü’nün (IMO), deniz taşımacılığından kaynaklı sera gazı emisyonlarını azaltmak için belirlediği yeni regülasyonları 1 Ocak’ta devreye girdi. Buna göre; artık gemilerde kullanılan yakıtlardaki yüzde 3.5 olan küresel kükürt üst sınırı yüzde 0.50’ye indirildi. Kurala uymayan armatörlere yüksek cezalar ve büyük yaptırımlar uygulanacak. Yeni regülasyon armatörün yakıt maliyetini bir anda iki katına çıkardı.

Türkiye Armatörler Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Cihan Ergenç, yüksek fiyatlara karşı Yunanlı armatörlere “birlikte hareket edelim” çağrısı yaptı. Ticaret savaşlarının gölgesinde inişli çıkışlı zor bir yıl geride bırakan denizciler, 2020 yılına yeni regülasyonlarla girdi. Gemilerde kullanılan yakıta getirilen 0,50 küresel kükürt üst sınırı nedeniyle bu yıla önlem almadan giren armatörler, düşük sülfürlü yakıta yöneldi. Talep artışı yakıt fiyatlarını iki katına çıkarırken, tedarik sorunu da başladı.

Gemilerden kaynaklanan sera gazı emisyonlarını 2050 yılında 2008’e oranla yüzde 50 azaltmayıhedefleyen Uluslararası Denizcilik Örgütü’nün (IMO), yeni regülasyonları 1 Ocak’ta devreye girdi. Buna göre; gemilerde kullanılan yakıtlardaki yüzde 3.5 olan küresel kükürt üst sınırı yüzde 0.50’ye indirildi. Kurala uymayan armatörlere yüksek cezalar ve büyük yaptırımlar uygulanacak.

2020, gemilerine scrubber taktırmayan armatörler için zorlu başladı

Türkiye Armatörler Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Cihan Ergenç, IMO’nun yeni regülasyonları nedeniyle armatörün 2020’ye yakıt krizi ile başladığını dile getirerek şu önemli açıklamalarda bulundu: “IMO bir karar alıyor ve tüm dünyada gemiler bir günde bu uygulama geçmek mecburiyetinde. IMO bu kararla denizciliği sarstı. Daha önce kullandığımız kükürt üst sınırı yakıt yüzde 3.5 olan yakıtın (IFO) fiyatı 400 dolar civarında. Yeni yüzde 0.5 kükürtlü yakıtın ( VLFSO) fiyatı ise 800 doları aştı. Öte yandan dünyanın birçok yeni limanında bu yeni yakıt yok. Rafineriler, yakıt tedarik edenler, ana makina firmaları, Lub Oil firmalarının hiçbiri yeni uygulamaya hazır değil. Dolayısıyla yeterince yakıt yok. Sonuç olarak yakıt karaborsada. IMO’nun kime ve neye hizmet ettiğini sorgulama başladık. Türk Armatörler Birliği olarak, yaşadığımız bu kaosu sektörde büyük ağırlığı olan Yunanistan Armatörler Birliği ile işbirliği yaparak çözmek istiyoruz. IMO, BIMCO ve ICS gibi kuruluşlara bir yazı ile yaşadığımız sıkıntıları ve şikayetlerimizi anlatmayı hedefliyoruz. Yunan armatörlere bu konudaki önerimizi sunduk. Yanıt bekliyoruz.”

Sektör uzmanlarından Nexus Maritime temsilcisi Kaptan Behzat Esinduy da 2020 yılının, scrubber taktırmayan gemiler için zor başladığına dikkat çekerek, “Eskiden kullandığımız yakıt ile yeni yakıt arasında fiyat farkı limanına göre değişmekle birlikte 500 dolara kadar çıkıyor” dedi. Cofco International Global Yük Operasyonları Sorumlusu Ulunay Terzi ise şu anda sektördeki en önemli sıkıntılardan birinin yakıtta yaşanan kalite sorunu olduğunu vurguladı. Yakıt tedarikinde yaşanan sıkıntıya da değinen Terzi, “Eskiden 4-5 günde yakıt alabilirken bu şimdi 12 güne kadar çıktı. Yakıt fiyatı elbette makul bir seviyeye gelecektir” dedi.

Artan maliyet navluna yansıyacak!

İMEAK DTO Gemi Brokerleri ve Navlun Komisyoncuları Meslek Komitesi Başkanı Kaptan Semih Dinçel, armatörün pahalı yakıt giderlerini navlunlara yansıtmaya çalışacağına dikkat çekerken, Marvel Denizcilik yöneticisi Levent Karaçelik de “2020’de filonun yüzde 60’tan fazlasının bu cihazı taktırmak için piyasadan çekilecek. Çünkü yakıt fiyatları düşmezse gemi çalıştırmak çok zor. Bu yeni inşa teslimatları ile birleşince navlunları mutlaka yukarı çekecektir. Armatör planını iyi yapmalı” dedi.

8.01.2020 Avustralya 2019’da en çok LNG ihraç eden ülke oldu

Avustralya, 2019 yılında 77.514 milyon ton sıvılaştırılmış doğalgaz (LNG) ihraç ederek dünyanın en çok LNG ihraç eden ülkesi oldu.

Avustralya, 2019 yılında 77.514 milyon ton sıvılaştırılmış doğalgaz (LNG) ihraç ederek dünyanın en çok LNG ihraç eden ülkesi oldu.

Avustralya, 2019 yılında ürettiği sıvılaştırılmış doğalgazı (LNG) denizaşırı ülkelere en fazla ihraç eden ülke oldu. Avustralya merkezli enerji danışma şirketi EnergyQuest verilerine göre, geçen yıl LNG ihracatını 2018 yılına göre yüzde 11.4 oranında arttıran Avustralya, ülkenin üç ayrı noktasından 77.514 milyon ton LNG ihraç etti.  

Böylece Katar’ın birincilik tahtını da elinden almış oldu. Katar’ın 2019’da 75 milyon ton LNG ürettiği tahmin ediliyor. Dünyanın bir diğer hızlı büyüyen LNG pazarı ABD’nin ihracatını ise iki kat aştı. ABD’nin 2019’da 34.3 milyon ton LNG ihraç ettiği tahmin ediliyor.