(Kaynak: denizhaber.net)
21.09.2020 Carnaval gemileri Aliağa’da sökülmeyi bekliyor
Covid-19 salgınından sonra dünya denizlerinde seferlere çıkamayan kruvaziyer gemileri Aliağa Gemi Söküm Sanayi’de sökülmeye gelmeye devam ediyor.
Monarch, Sovereign, Carnival Fantasy ve Carnival İnspiration’dan sonra Carnival Kruvaziyer şirketine ait 3. gemi de Aliağa’ya geldi.
1995 yılında denize inen gemi 260 metre uzunluğunda olup 2 bin 634 yolcu ve 920 mürettebat taşabiliyordu.
Su Üstünde yetkilisi Eren Budaklı “Pandemi sürecinde yolcu taşıyamayan ve sürekli gider yazan gemileri, şirketleri tarafından satılığa çıkartıldı. Pandemi süreci uzamaya devam ederse daha birçok gemiyi söküm sanayide görmeye devam edeceğiz” dedi.
21.09.2020 ‘Amorella’ isimli yolcu gemisi, Baltık Denizi’nde karaya oturdu
Finlandiya’dan Stockholm’e günlük seferler düzenleyen Amorella isimli gemi, İsveç kıyılarına yakın Mariehamn şehrinde karaya oturdu.
Geminin sahibi olduğu Viking Line şirketi İskandinavya bilgi sorumlusu Eleonora Hansi, yaptığı açıklamada “Gemimiz ufak bir kaza geçirerek karaya oturdu. Yaralanma yok ve hayatı tehlike yok” dedi.
Hansi, gemide 200 yolcu ve 80 mürettebat olduğunu ifade etti.
Batı Finlandiya Sahil Güvenlik yetkilileri ise, konuyla ilgili basına yaptığı açıklamada “Amorella sağlam bir şekilde karada duruyor. Gemideki 281 kişi acil tehlike altında değil ancak kaptan herkesin gemiden tahliye edilmesine karar verdi” dedi.
Geminin neden karaya oturduğuna dair henüz bir açıklama yapılmadı.
19.09.2020 Çin, deniz ürünlerinde Kovid-19 saptanan Endonezya firmasından ithalatı durdurdu
Çin, deniz ürünlerinde yeni tip koronavirüs tespit edilen Endonezya menşeli bir firmadan ithalatı askıya aldı.
Çin Genel Gümrük İdaresi tarafından yapılan açıklamada, deniz ürünleri imalatçısı PT PutriIndah adlı firmadan ithal edilen dondurulmuş kılkuyruk balığı ve ürün paketinden alınan numunelerde Kovid-19 tespit edildiği bildirildi.
Açıklamada, söz konusu firmadan bugünden itibaren geçerli olmak üzere ithalatın bir hafta süreyle durdurulduğu belirtildi.
PT PutriIndah şirketi ve Endonezyalı yetkililer henüz açıklama yapmadı.
19.09.2020 İstanbul Boğazı’nda sürüklenen GOTLAND SOFIA isimli tanker kurtarıldı
GOTLAND SOFIA isimli tankerin İstanbul Boğazı geçişi sırasında makine bölümünde arıza meydana geldi. Arıza sonrası sürüklenmeye başlayan gemiye ilk müdahaleyi Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü’ne ait römorkörler yaptı.
183 metre uzunluğunda, 32.23 metre genişliğindeki Bahamalar bayraklı tanker, Kurtarma 5 ve 11 römorkörlerinin müdahalesiyle Kumköy demir sahasına demirletildi.
Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü’nün sosyal medya hesabından konuyla ilgili yapılan paylaşımda şu ifadelere yer verildi:
“İstanbul Boğazı geçişi sırasında Kandilli önlerinde makine arızası nedeniyle sürüklenen 183 metre boya sahip GOTLAND SOFIA isimli tanker, Kurtarma 5 ve 11 römorkörümüzün müdahalesiyle Kumköy demir sahasına emniyetle demirletilmiştir.”
19.09.2020 Türkiye, Doğu Akdeniz’de yeni Navtex ilan etti
Barbaros Hayreddin Paşa Sismik Araştırma Gemisi’nin çalışma yürüteceği alan için 18 Ekim’e kadar sürecek yeni NAVTEX (denizcilere duyuru) ilan edildi.
İlana göre, geminin görevi 18 Ekim’e kadar sürecek.
Barbaros Hayreddin Paşa gemisi, “Tanux-1” ve “Apollo Moon” isimli gemilerle Doğu Akdeniz’de Kıbrıs açıklarında ilan edilen bölgede sismik çalışmalarını yürütecek.
Türk Deniz Kuvvetleri Hidrografi ve Oşinografi Dairesi Başkanlığı tarafından duyurulan Navtex ilanında şu ifadelere yer verildi:
“1. Sismik çalışmalar, R/V Barbaros Hayrettin Paşa, M/V Tanux-1 ve R/V Apollo Moon isimli gemiler tarafından 18 Eylül 2020 saat 21.01’den 18 Ekim saat 20.59’a kadar aşağıdaki sahalarda yapılacaktır.
34 12.97 K – 034 13.80 D
34 21.73 K – 034 25.42 D
34 51.00 K – 034 48.20 D
34 41.28 K – 034 47.92 D
34 17.82 K – 034 30.28 D
34 05.18 K – 034 13.82 D
5 DENİZ MİLİ AÇIK GEÇİLMESİ.
2. Bu bildiri 18 Ekim 2020 saat 20.59’da yürürlükten kaldırılacaktır.”
18.09.2020 Tam otonom yapay zeka kaptanlı gemi Mayflower, yolculuğa başladı
Dünyanın tek tamamen otonom gemisi, önceden belirlenmiş rotasında yolculuğa başladı. IBM ve iş ortağı tarafından ‘uluslararası bir konsorsiyum kararıyla’ üretilen ve tasarlanan Mayflower Otonom Gemisi’nin (MAS) kaptanlığını yapay zeka yapacak ve gemi enerji olarak güneş ışığını kullanacak.
Okyanus araştırmacısı ProMare ile IBM, daha önce yapay zeka ve güneş enerjisiyle çalışan ve hiçbir şekilde insan eli değmeden çalışacak olan tam otonom deniz araştırma gemisi olan Mayflower Otonom Gemisi’nin (MAS) tamamlandığını ve piyasaya sürüldüğünü duyurmuştu.
MAS, ilk yolculuğuna İngiltere’nin Plymouth limanından çıktı.
12 GÜN YOLCULUK YAPACAK
400 yıl önce Amerika kıtasına giden ilk göçmenlerin götüren Mayflower isimli gemiden adını alan MAS’ın rotası ise yine ilk göçmenleri taşıyan Mayflower gemisinin rotası olacak.
İngiltere’nin Plymouth Limanı’ndan yola çıkan MAS, ABD’nin Massachusetts Plymouth Limanı’na varacak.
12 günlük yolu boyunca hem okyanus hem de yapay zekayla ilgili araştırma yapacak olan MAS, enerjisini tamamen rüzgar ve güneşten karşılayacak.
16.09.2020 İtalya’daki Ancona Limanı’nda patlama meydana geldi
İtalya’nın Ancona şehrinde bulunan limanda meydana gelen patlamanın ardından çıkan yangın maddi hasara neden oldu.
İtfaiye yetkilileri yaptığı açıklamada, dumanların gökyüzünü kapladığı yangında çok sayıda deponun ve tırın kullanılamaz hale geldiğini, can kaybı olmadığını bildirdi.
Sebebi henüz bilinmeyen patlamanın ardından çıkan yangın, 16 itfaiye timinin ortak çalışmasının ardından kontrol altına alındı.
İtalya Meclisi, dev yangının ardından oluşan duman sebebiyle Ancona şehrinde milli parkları, açık hava spor tesislerini ve tüm eğitim kurumlarını geçici olarak kapatma kararı aldığını açıkladı.
Yerel basın, sıvı nitrojen ve metan gazı üreten fabrikaların çevresinde bulunan depolarda yanıcı sıvıların olduğu iddia ediyor.
16.09.2020 Hindistan’da tekne alabora oldu: 14 ölü, 10 kayıp
Hindistan’ın Rajasthan eyaletinde yaklaşık 40 kişinin bulunduğu tekne alabora oldu.
En az 14 kişinin hayatını kaybettiği açıklanırken ölü sayısının artmasından endişe ediliyor.
Yerel bir tapınağa ulaşmak isteyen yolcuların Chambal nehrini geçtikleri sırada teknenin alabora olduğu aktarıldı.
Kurtarma operasyonunun sürdüğü Chambal nehrinde 10 kişinin kayıp olduğu belirtiliyor.
Yolcular arasında çok sayıda kadın ve çocuğun bulunduğu bildirildi.
15.09.2020 Limanlarda elleçlenen konteyner miktarı yüzde 8,8 arttı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, 2020 yılı Ağustos ayında limanlarda elleçlenen konteyner miktarının bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 8,8 artarak, 1 milyon 31 bin 447 TEU olarak gerçekleştiğini açıkladı.
Bakanlık, Ağustos ayında limanlarda gerçekleştirilen ihracat amaçlı konteyner yüklemelerinin de bir önceki yılın aynı ayına göre, yüzde 5 artarak 405 bin 744 TEU olduğunu bildirdi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Ağustos ayında limanlarda elleçlenen yük ve konteyner miktarlarını açıkladı. Açıklamada, 2020 yılı Ocak-Ağustos döneminde limanlarda elleçlenen konteyner miktarının bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 2,5 azalarak 7 milyon 410 bin 748 TEU olarak gerçekleştiği bildirildi. Ayrıca, elleçlenen yük miktarının ise, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 2,5 artarak 325 milyon 66 bin 350 ton olarak gerçekleştiği kaydedildi.
Açıklamada, sadece Ağustos ayında ise limanlarda elleçlenen konteyner miktarının bir önceki yılın Ağustos ayına göre yüzde 8,8 arttığına ve 1 milyon 31 bin 447 TEU olarak gerçekleştiğine dikkat çekilirken, “2020 yılı Ağustos ayında limanlarımızda elleçlenen yük miktarı ise bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 1,9 artarak 40 milyon 883 bin 750 ton olarak gerçekleşti” denildi.
239 MİLYON 387 BİN 441 TON DIŞ TİCARET YÜKÜ DENİZYOLUYLA TAŞINDI
Bakanlık, dış ticaret amaçlı konteyner yüklemelerinin ise Ağustos ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 5 artarak 775 bin 519 TEU olduğunu bildirdi. Ağustos ayında limanlarda gerçekleştirilen ihracat amaçlı konteyner yüklemelerinin de bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 5 artarak 405 bin 744 TEU olduğu belirtilirken, şu ifadeler kullanıldı:
“İthalat amaçlı konteyner boşaltmaları ise bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 6,5 artarak, 369 bin 775 TEU olarak gerçekleşti. 2020 yılı Ocak-Ağustos döneminde dış ticaret amaçlı denizyolu taşımacılığında elleçlenen toplam konteyner miktarı da bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 2,4 azalışla 5 milyon 830 bin 596 TEU oldu.”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, 2020 yılı Ağustos ayında limanlarda gerçekleştirilen ihracat amaçlı yükleme miktarının ise, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 2,5 azalarak 10 milyon 727 bin 545 ton, ithalat amaçlı boşaltma miktarının ise, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 4,9 artarak 18 milyon 766 bin 397 ton olarak gerçekleştiğini bildirdi.
Açıklamada, 2020 yılı Ocak-Ağustos döneminde dış ticaret amaçlı denizyolu taşımacılığında elleçlenen toplam yük miktarının ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 3,7 artışla 239 milyon 387 bin 441 ton olduğu kaydedildi.
TRANSİT ELLEÇLEMELER YÜZDE 28 ARTTI
2020 yılı Ağustos ayında limanlarda elleçlenen transit konteyner miktarının ise bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 28 artarak 190 bin 168 TEU olduğu ifade edilirken, yük miktarının ise yüzde 4,2 artarak 6 milyon 391 bin 765 ton olduğu kaydedildi. Açıklamada, en fazla konteyner elleçlemesinin ise Ambarlı Liman Başkanlığı idari sahasında gerçekleştiği ve Ağustos ayında söz konusu Liman Başkanlığı’nda 257 bin 587 TEU konteyner elleçlendiği belirtildi. Yük bazında ise en çok Kocaeli Liman Başkanlığı idari sahasında elleçleme yapıldığı ve toplam 6 milyon 143 bin 163 ton yük elleçlemesi gerçekleştiği bildirildi.
EN FAZLA KONTEYNER İHRACATI İSPANYA’YA GERÇEKLEŞTİ
Bakanlık açıklamasında, 2020 yılı Ağustos ayında limanlarda denizyolu ile yapılan en fazla ihracat amaçlı konteyner yüklemesinin 42 bin 816 TEU ile İspanya’ya giden konteynerlerin oluşturduğu ve yük bazında da en fazla ihracat amaçlı yük miktarının 951 bin 227 ton ile İspanya’ya gerçekleştirildiği kaydedildi. İspanya’yı, sırasıyla, Yunanistan ve Belçika takip ettiği bilgisi paylaşıldı.
Açıklamada en fazla ithalat amaçlı konteyner boşaltmasının ise 71 bin 22 TEU ile Yunanistan’dan gelen konteynerlerin oluşturduğu belirtilirken, “Bu yüklerin yüzde 96,9’u olan 68 bin 816 TEU’su yabancı bayraklı gemilerle taşındı. Yunanistan’ı sırasıyla, 51 bin 187 TEU ile Mısır’dan ve 44 bin 285 TEU ile İsrail’den gelen konteyner taşımaları takip etti” denildi. Yazılı açıklamada ayrıca, 2020 yılı Ağustos ayında denizyolu ile yapılan dış ticarette en fazla yük elleçlemesinin ise 4 milyon 851 bin 950 ton ile Rusya ile yapılan taşımalarda gerçekleştiği kaydedildi. Bakanlık, dış ticarette taşınan konteynerlerin yüzde 9,2’sinin Türk bayraklı gemiler ile gerçekleştiğinin de altını çizdi.
EN FAZLA ELLEÇLEME TAŞKÖMÜRÜNDE OLDU
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, 2 milyon 214 bin 46 ton ile dış ticarette limanlarda en fazla miktarda elleçlemesi yapılan yük cinsinin taşkömürü olduğunu bildirdi. Taşkömürünü sırasıyla, 2 milyon 141 bin 43 ton ile hurda demir ve 1 milyon 891 bin 309 ton ile ham petrol yük cinsi takip etti.
15.09.2020 Vahap Seçer: Mersin açıklarındaki tüm gemilerden sintine alımına talibiz
Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer, Mersin’in denizini korumak adına gemilerden oluşan atıkların toplanması işlemine talip olduklarını belirterek denetimler yapıldığını ancak kesilen cezaların caydırıcı olmadığını söyledi.
Mersin Büyükşehir Belediye Meclisi’nin Eylül ayı olağan toplantı döneminin ikinci birleşimi, Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer başkanlığında yapıldı.
Kongre ve Sergi Sarayında gerçekleştirilen toplantıda komisyonlara havale edilen 15 madde görüşüldü.
Seçer, Mersin denizinin kirletilmesinin önüne geçmesi için kamuoyu oluşturulması gerektiğini ifade ederken atık toplama işi için 2023 yılına kadar lisans alan MIP firmasının bu işi yapacak gemiyi bile yakın tarihte aldığını söyledi.
Seçer, “Bu konu çok önemli. Bir kamuoyu oluşturmamız gerekiyor. Benim bildiğim MIP yakın tarihe kadar açıklarda geçiş yapan gemilerden, Mersin Limanı’na açıklarda demir atıp yük boşaltmak için bekleyen gemilerin dışında gemilerden sintine alamıyordu. Biz tamamına talibiz. Anamur’dan Adana sınırı deniz sınırımıza kadar, Antalya sınırımıza kadar buraları kontrol altına almak istiyoruz. Biz sizlerin desteğiyle şube müdürlüğü kurduk, sahillerimizin kirlenme probleminden dolayı. Sadece deniz kirliliği değil, deniz kirliliğinin sahile vurması ile sahilde oluşturulan kirlilikler de bizim mücadele kapsamımız içerisinde. Biz şubat ayında Akdeniz’e kıyısı olan Antalya, Adana, Hatay ve Mersin olmak üzere ODTÜ Deniz Bilimleri Enstitüsü ortaklığında Temiz Akdeniz Projesi Protokolü imzaladık. Tamamen bölgemizdeki, Akdeniz çanağındaki bu kirlilikle ilgili bir durum” diye konuştu.
“BİZ DENETİMİ 2.5 MİLYON DOLARLIK HELİKOPTERLE DEĞİL 300 BİN LİRALIK DRONE İLE YAPABİLİYORUZ”
Daha önce denetimlerin helikopterle yapıldığını hatırlatan MHP Meclis Üyesi Mehmet Topkara’ya cevap veren Seçer, daha ucuz yöntemlerle denetimleri sürdürdüklerini ifade etti.
Seçer, “Daha önce helikopterle denetim yapılıyordu. Biz o helikopteri kiraya çıkardık, müşterisi çıkarsa hemen satabiliriz. Biz onunla sahil taraması yapmıyoruz. Çünkü denetimle sorumlu olduğumuz koordinatlarımız da belli bizim. Denetimleri 2.5 milyon dolarlık helikopterle yapmıyoruz ama 300 bin liralık drone ile yapabiliyoruz. ‘Sahil taramalarını madem helikopterle yapıyorduk şimdi bu işi yapmıyor muyuz?’ diye bir soru aklınıza gelmesin. Daha ucuza yapıyoruz” ifadelerini kullandı.
“17 AYDA TOPLAM 39 MİLYON 966 BİN TL CEZA KESMİŞİZ”
Gerçekleştirilen denetimler sonucu kesilen cezaların bile kirliliğin önüne geçme konusunda caydırıcı olmadığını kaydeden Seçer, “Mehmet Topkara Bey daha önceki dönemde başlatılan denetim çalışmalarından dolayı, ‘can yakıcı cezalar ve yaptırımlar kirlenmede caydırıcı oldu’ dedi. Allah’tan caydırıcı olmuş. Bizim koordinatlarımız çok yetersiz. Biz müracaat ettik, ‘Bunu genişletin’ diye. Sadece denetimli ceza kesme işlemini biz yapmıyoruz, Sahil Güvenlik de yapıyor. Çok dar bir koridorda biz bunu yapıyoruz. 2019’da yönetime gelmişiz. 14 gemide 25 milyon 418 bin TL ceza kesmişiz. Bu yıl içerisinde Ağustos ayı sonu itibariyle 7 gemiye 14 milyon 547 bin TL ceza kesmişiz. Toplamda 17 ayda 39 milyon 966 bin TL ceza kesmişiz. Bunlar ceza, yaptırım. Hala kirletiyorlar. Onun için bunu söyledim. Ne kadar ağır tedbir alsan da hala kirletiyorlar. Cezayı kirletenden kesiyoruz. Gemi belli, orada kirleten belli” şeklinde konuştu.
MIP’nin lisansının 2023 yılına kadar geçerli olduğunu ifade eden Seçer, “5216 Sayılı Kanunda çok açık hüküm var. Diyor ki, bu deniz araçlarından atıkların alınması ve yönetilmesi işi Büyükşehirler’e verilmiştir, yetki bizde. Şu anda MIP yapıyor bunu. MESBAŞ yapıyor, serbest bölge, ATAŞ, Petrol Ofisi yapıyor. Bunlar da bu platform ve şamandıralardaki firmalara da hizmet veriyor” diye konuştu.
“MERSİN LİMANI BENİM İÇİN DEĞERLİ, İÇİNDE ÇALIŞAN FİRMA DEĞİL”
Mersin denizinin temiz kalabilmesi adına yapılacak tesis için meclis üyelerine destek çağrısında bulunan Seçer, MIP’den tesis için yer istediklerini ancak olumlu yanıt alamadıklarını söyledi.
Seçer, “Şimdi benim sizden istediğim; nasıl bu işi bitireceğiz. Bu tesis çok kolay, basit bir tesis. Öyle gözünüzde büyüttüğünüz gibi girift bir tesis değil. Yapacağınız ünitelerle tertemiz bir su çıkacak. Öyle çok para filan da değil. Ama bu işte çok büyük nema var. MIP’e dedik ki, ‘Siz bu işi bize bırakın, kendi rızanızla vazgeçin’ dedik, ‘Biz bunu alalım ama bize bir yer verin.’ Bize yer vermediler. Neden? Çünkü MIP’nin aklı fikri ne kadar çok ciro yaparım. Neticede Mersin’in bir kuruluşu değil. Para burada kazanılıyor, başka ülkeye gidiyor. O dışarıya ne kadar çok para göndereceğine bakıyor. Ama yükünü Mersin çekiyor. Mersin Limanı benim için değerli, içinde çalışan firma değil. Kim çalıştırırsa çalıştırsın. En büyük kirayı getirsin devletime versin, beni hiç ilgilendirmiyor. Hiç oralı olmadılar. ‘2023’e kadar lisans aldık, 2023’e kadar işletiriz’ dediler” ifadelerini kullandı.
“BEN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ OLARAK BU İŞİ DİSİPLİN ALTINA ALMAK İSTİYORUM”
Başkan Seçer, yer konusunda problemleri çözmek ve gemilerden atık toplama konusunu disiplin altına almak istediklerini vurgulayarak konuyla ilgili Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na gerekli müracaatları yaptıklarını ve olumlu karşılandığını söyledi.
Süreci meclis üyeleri ile paylaşan Başkan Seçer, şöyle devam etti:
“Biz de Çevre Bakanlığına gittik. 1 Eylül tarihinde Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na, tüm büyükşehirlerde bu talep doğrultusunda hak elde edildiğini, bizim de bu kanundan faydalanarak bu işlemi yapmak istediğimizi beyan ettik. Bize de cevaben 30 Ekim 2020 tarihine kadar yapılan işlemlerle ilgili bilgi ve belge istendi ve bu alacağımız kararda da bu süreci hızlandıracaklarını yani yardımcı olacaklarını söylediler. Önemli bir gelir elde ediyor liman bu işlerden. Bir gemi geldi, 0-1 groston arası bir gemi. Hiçbir sintine bırakmasa sabit ücret 80 Euro ödüyor ayakbastı parası. Liman alıyor bunu. Ayrıca sintinesini filan boşaltırsa bu artıyor. 1001-5 bin groston arası gemilerde 140 Euro’ya çıkıyor. 5-10 bin arasında 210 Euro’ya, 6 binin üstü 720 Euro. Tabi tatlı kazanç. Bırakmak istemiyorlar. Oysaki ben, Büyükşehir Belediyesi olarak bu işi disiplin altına almak istiyorum. Komisyona çok teşekkür ediyorum. Bu konu enine boyuna tartışılmış ve bize destek verilmiş. Şu anda da sizlerin desteğini istiyoruz.”
“TESİSİMİZİ KURDURUP BİR AN ÖNCE İŞLEMLERİ BAŞLATMAK İSTİYORUZ”
Mersin Limanı’na bir yıl içinde gelen 5 bin gemiden ancak 3 bininden sintine alınabildiğini ifade eden Seçer, yetkinin Büyükşehir’e verilmesi ile birlikte tamamını disiplin altına almak istediklerini yineledi.
Seçer, “Bu yetkilerin Mersin Büyükşehir Belediyesi eline bakanlık tarafından verilmesi, farklı kurumlara verilmemesi konusunda 2023 önemli. Mersin Limanı’na yılda 5 bin gemi geliyor. Ancak bunun 3 bininin atıkları alınabiliyor. Biz tamamını disiplin altına alalım diye bunları söyledim. MIP bir yer vermedi. Başka bir yerden temin ettik. Bakanlık da bu işte bize yardımcı olacağını, hızlandıracağını söyledi. Gerekli işlemler bittikten sonra hemen tesisimizi kurup ihaleye çıkacağız. Tesisimizi kurdurup bir an önce işlemleri başlatmak istiyoruz” şeklinde konuştu.
“2014’TEN BU YANA KESİLEN 50 MİLYON CEZANIN 40 MİLYONU BİZİM DÖNEMİMİZDE KESİLMİŞ”
Seçer, deniz denetimlerinde kesilen ceza oranlarının yeni dönemde arttığını belirterek kesilen ceza rakamlarını meclis üyeleri ile paylaştı.
Seçer, “Büyükşehir Yasası ile beraber, Mersin Büyükşehir Belediyesi 2014 yılında 1.7 milyon lira ceza kesiyor gemilere. 2015 yılında 1.7 yine. 2016 yılında 1.5 milyon, küsuratları var. 2017 yılında 1.3 milyon. 2018 yılında biraz artmış, 3.9 milyon. Toplamda 5 yıllık süre içerisinde yaklaşık 10.5 milyon lira ceza kesmiş. Yeni dönemle beraber 2019 yılında 25 milyon 489 bin lira. Şu anda içerisinde bulunduğumuz yıl içerisinde, ağustos ayı itibariyle de 14 milyon 547 bin lira ceza kesilmiş bulunuyor. Yani bizim toplam 2014 yılından bu yana kadar 50 milyon 500 bin lira ceza kesilmiş. Bunun 40 milyonu bizim dönemde, 1.5 yılda hatta 17 ayda. Geri kalan 5 yıllık dönemde de 10 milyon 500 bin lira kesilmiş. Biz tahsil ediyoruz, çünkü gemi kıpırdayamaz. Daha önce söylemiştim, alacağımıza da borcumuza da şahin kuşuyuz” dedi.
“BENİM DENİZİM ELDEN GİTTİKTEN SONRA GELEN PARANIN HİÇBİR KIYMETİ HARBİYESİ YOK”
Atık kabul tesisini bir an evvel hizmete geçirmek istediklerini ifade eden Seçer, ekolojik dengeyi ve doğayı korumak istediklerini sözlerine ekleyerek şöyle devam etti:
“Bu yetkileri biz alalım, Çevre Bakanlığına rica edin, biz oraya müracaat ettik. Şimdi Çevre Bakanlığı bu konuda da bir çalışma yapıyor. Baktı ki, burada bir gelir var, yeni bir yasal değişiklik yapıyor, çalışıyorlar bildiğim kadarıyla. ‘Bunun bir kısmını bize gönderin’ diye. Ama tamamını, bu Doğu Akdeniz çanağının bizim sınırlarımızda kalan bütün alanları gerçekten bize versinler. Biz de tabii ki filomuzu genişletelim, gerekli denetimleri daha iyi yapalım ve gelirimizi artıralım. Gelirimizi artırmak yanlış bir terim olabilir. Biz bu parayı istemiyoruz, yani bunun bin katı daha para gelse benim denizim elden gittikten sonra bu paranın hiçbir kıymeti harbiyesi yok. Yani dünyayı yok ediyoruz, ekolojik dengeyi alt üst ediyoruz.”
Konuşmaların ardından madde oy birliği ile kabul edildi.
15.09.2020 Türkiye, Sakız Adası için yeni NAVTEX yayınladı
Türkiye yeni bir NAVTEX yayınlayarak Yunanistan’ın LozanBarış Antlaşması’nı ihlal ederek Sakız Adası’nı silahlandırdığını duyurdu.
Türkiye ile Yunanistan arasında Doğu Akdeniz’de yaşanan gerilim sürüyor.
Türkiye bir NAVTEX daha yayınladı.
Yayınlanan NAVTEX’te şu ifadelere yer verildi:
“Seyhidda Denizcilere Bildiri Numarası: 1149/20
Ege Denizi
1. La08-206/20 numaralı NAVTEX mesajı ile Sakız Adası’nın 1923 Lozan Barış Antlaşması ile belirlenen gayri askeri statüsü ihlal edilmiştir.
2. Bu bildiri 16 Eylül 2020 saat 00.01’da yürürlükten kaldırılacaktır.”