(Kaynak:denizhaber.net)
2.11.2020 Oruç Reis sismik araştırma gemisi için Doğu Akdeniz’de yeni Navtex ilan edildi
Türkiye, Oruç Reis sismik araştırma gemisi için yeni Navtex yayınladı. Oruç Reis’in 14 Kasım’a uzatılan Doğu Akdeniz’deki çalışmalarına Ataman ve Cengizhan gemileri de eşlik etmeyi sürdürecek.
Oruç Reis sismik araştırma gemisinin çalışma süresi 14 Kasım’a kadar uzatıldı.
Yeni Navtex ilanına göre, Oruç Reis’in Doğu Akdeniz’deki çalışmalarına, Ataman ve Cengizhan isimli gemiler eşlik etmeyi sürdürecek.
Oruç Reis Türk kıta sahanlığında çalışmalarına devam edecek.
Oruç Reis sismik araştırma gemisi, doğal kaynak aramaları başta olmak üzere her türlü jeolojik, jeofizik, hidrografik ve oşinografik araştırmaları yapabiliyor.
Gemi, 8 bin metre derinliğe kadar 3 boyutlu, 15 bin metre derinliğe kadar iki boyutlu sismik operasyonları gerçekleştirebiliyor.
2.11.2020 Avrupa Birliği’nin yeni nesil korvet projesi ivme kazanıyor
Yeni nesil karakol korvet programı “European Patrol Corvette (EPC)” ivme kazanıyor. Programa Portekiz’in de katılması ile birlikte katılımcı ülke sayısı 5’e yükseldi.
Avrupa Karakol Korveti “European Patrol Corvette (EPC)” programında katılımcı sayısı yükseliyor. Portekiz’in de katılımı ile 5’e çıkan programdaki mevcut üyeler Fransa, Yunanistan, İtalya, İspanya ve Portekiz. PESCO tarafından başlatılan ve İtalya tarafından koordine edilen program gereği iş birliği ile üretilmesi planlanan korvetler, bu beş ülkenin donanması tarafından kullanılacak.
Avrupa Karakol Korveti (EPC), her ülke donanması için farklı özelliklerde üretilecek. Donanmaların talebine göre sistemsel değişikliğe gidilecek korvetten Fransa 6 adet almayı planlıyor. Fransız Donanması bu gemileri 2030 yılında hizmete almayı hedefliyor. İtalya ise 2037’de hizmete almayı hedeflediği gemilerden 8 adet kullanmayı planlıyor.
Yunanistan ise gemide bazı değişiklikler yaparak hizmete almayı istiyor. Bunların başında ise geminin deniz süratini arttırabilecek yeni bir tahrik sistemi geliyor. İspanya, bu gemilerden belirlenmemiş bir tarihte en az 6 adet almayı planlıyor.
KARAKOL KORVETİ KONSEPTİNDE BÜYÜK DEĞİŞİKLİK
Avrupa Karakol Korveti “European Patrol Corvette (EPC)” programı, muadillerine göre büyük bir değişiklik içeriyor. Hafif ve süratli olacak şekilde üretilen korvetlerde çoğunlukla dikey fırlatma sistemi (vertical launching system [VLS]) tercih edilmez.Ancak EPC’de VLS’ler bulunuyor.
İlginizi Çekebilir İspanya Donanmasının yeni fırkateynleri SPY-7 radarını kullanacak
Bu durum geminin kabiliyetlerini arttırırken ağırlığını da arttırıyor ve süratini düşürüyor. Anti-gemi füze lançerleri, burun topu ve VLS taşıyacak gemide yakın savunma için makinalı tüfek sistemi kullanılacak.
Torpido fırlatabilecek geminin helikopter pisti ve hangarı da taşıyacağı biliniyor. Bu özellikleri ile üstün kabiliyetlere sahip olması beklenen korvetin Avrupa Birliği savunması için kullanılması bekleniyor.
EPC’NİN TÜRK DONANMASI’NDAKİ KARŞILIĞI ADA VE BURAK
Türk Deniz Kuvvetleri envanterinde iki farklı sınıfta korvet kullanılıyor. Burak sınıfı ve Ada sınıfı olarak bilinen korvetler, hafif ve hızlı olmasının yanı sıra taşıdıkları silah sistemleri ile deniz güvenliğine büyük ölçüde katkı sağlıyor.
Milli Gemi (MilGem) Projesi kapsamında üretilen 4 adet Ada sınıfı korvet, Burak sınıfı korvetlerde olmayan bir özelliğe de sahip. Gemiler, tasarımları sayesinde düşük radar kesit alanına sahip. Bu özellik gemilerin radarda çok daha zor tespit edilmesine katkı sağlıyor. Gemiler tam yüklü halde düşman karasularında gizli operasyon gerçekleştirilebilmesine olanak sağlıyor. Ancak Türk Donanmasının kullandığı korvetlerde VLS bulunmuyor.
1.11.2020 KSS Line, 15 Adet Gemisini Akıllı Gemi ve Uydu İletişim Paketi İle Donatıyor
Güney Kore merkezli KSS Line, Inmarsat tarafından desteklenecek olan Hyundai Global Services’ın (HGS) akıllı dijital gemi iletişim çözümleriyle 15 adet gemisi için anlaşma imzaladı.
Akıllı Gemi ve Uydu İletişim Paketi’nin gemi operasyonlarını ve cihaz optimizasyonunu desteklemek için Hyundai Heavy Industries (HHI) Group tarafından geliştirilen ve Inmarsat’ın özel bant genişliği hizmeti tarafından desteklenen Entegre Akıllı Gemi (ISS) çözümünün bir kombinasyonu olduğu belirtiliyor.
Bu, HHI’nin ISS çözümünü uydu iletişim hizmeti ile birlikte tek bir paket olarak teslim ettiği ilk anlaşma olacak. HGS yöneticisi Ahn Kyoungsoo Ahn, “Bu denizcilikte dijitalleşme için bir dönüm noktasıdır.” dedi.
Beş yeni gemi ve halihazırda faaliyette olan 10 gemi de dahil olmak üzere toplam 15 KSS Line gemisi sözleşme kapsamında. Beş yeni gemi, yapım aşamasından itibaren ISS ile donatılacak. Mevcut 10 gemiye ise, hava koşullarının ve gemi konumlarının aktarılması için ayrı ağ destek hizmetleri sağlanacak.
KSS Line sözcüsü, “Planımız, 2021 yılına kadar tüm filomuzun Entegre Akıllı Gemi ve Uydu İletişimi çözümlerini kullanarak faaliyet göstermesi” dedi.
Paket, Fleet Connect özel bant genişliği aracılığıyla, gemi ve kıyı arasında büyük hacimli verilerin hızlı ve kolay bir şekilde aktarılmasına olanak tanıyacak ve uzaktan operasyonları, gemi yönetimini, izleme ve analiz hizmetlerini kolaylaştıracak. Bu, geminin günlük iş trafiği ve mürettebat internet kullanımı için kullanılacak Fleet Xpress bağlantısından ayrı olarak sunulacak.
31.10.2020 Türkiye’nin İhracatı Eylül Ayında Yüzde 4.8 Arttı
Eylül ayında ihracat yüzde 4,8 artarken ithalat ise yüzde 23 yükseldi. Bu ayda dış ticaret açığındaki artış ise yüzde 189,6 oldu.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) ile Ticaret Bakanlığı işbirliğiyle oluşturulan genel ticaret sistemi kapsamında üretilen geçici dış ticaret verilerine göre; ihracat 2020 yılı Eylül ayında, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 4,8 artarak 16 milyar 9 milyon dolar, ithalat yüzde 23,0 artarak 20 milyar 837 milyon dolar olarak gerçekleşti.
İhracat 2020 yılı Ocak-Eylül döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 10,9 azalarak 118 milyar 325 milyon dolar, ithalat yüzde 1,5 artarak 156 milyar 186 milyon dolar olarak gerçekleşti.
EYLÜL AYINDA ENERJİ ÜRÜNLERİ VE ALTIN HARİÇ İHRACAT YÜZDE 8,4, İTHALAT YÜZDE 15,5 ARTTI
Enerji ürünleri ve parasal olmayan altın hariç ihracat, 2020 Eylül ayında yüzde 8,4 artarak 14 milyar 335 milyon dolardan, 15 milyar 541 milyon dolara yükseldi.
Eylül ayında enerji ürünleri ve parasal olmayan altın hariç ithalat yüzde 15,5 artarak 12 milyar 784 milyon dolardan, 14 milyar 769 milyon dolara yükseldi.
Enerji ürünleri ve parasal olmayan altın hariç dış ticaret fazlası Eylül ayında 772 milyon dolar olarak gerçekleşti. Dış ticaret hacmi yüzde 11,8 artarak 30 milyar 311 milyon dolar olarak gerçekleşti. Söz konusu ayda enerji ve altın hariç ihracatın ithalatı karşılama oranı yüzde 105,2 oldu.
DIŞ TİCARET AÇIĞI EYLÜL AYINDA YÜZDE 189,6 ARTTI
Eylül ayında dış ticaret açığı bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 189,6 artarak 1 milyar 667 milyon dolardan, 4 milyar 828 milyon dolara yükseldi. İhracatın ithalatı karşılama oranı 2019 Eylül ayında yüzde 90,2 iken, 2020 Eylül ayında yüzde 76,8’e geriledi.
DIŞ TİCARET AÇIĞI OCAK-EYLÜL DÖNEMİNDE YÜZDE 79,5 ARTTI
Ocak-Eylül döneminde dış ticaret açığı yüzde 79,5 artarak 21 milyar 93 milyon dolardan, 37 milyar 862 milyon dolara yükseldi. İhracatın ithalatı karşılama oranı 2019 Ocak-Eylül döneminde yüzde 86,3 iken, 2020 yılının aynı döneminde yüzde 75,8’e geriledi.
EYLÜL AYINDA İMALAT SANAYİNİN TOPLAM İHRACATTAKİ PAYI YÜZDE 94,8 OLDU
Ekonomik faaliyetlere göre ihracatta, 2020 Eylül ayında imalat sanayinin payı yüzde 94,8, tarım, ormancılık ve balıkçılık sektörünün payı yüzde 2,9, madencilik ve taşocakçılığı sektörünün payı yüzde 1,8 oldu.
Ocak-Eylül döneminde ekonomik faaliyetlere göre ihracatta imalat sanayinin payı yüzde 94,5, tarım, ormancılık ve balıkçılık sektörünün payı yüzde 3,3, madencilik ve taşocakçılığı sektörünün payı yüzde 1,7 oldu.
EYLÜL AYINDA ARA MALLARININ TOPLAM İTHALATTAKİ PAYI YÜZDE 74,9 OLDU
Geniş ekonomik gruplar sınıflamasına göre ithalatta, 2020 Eylül ayında ara mallarının payı yüzde 74,9, sermaye mallarının payı yüzde 14,4 ve tüketim mallarının payı yüzde 10,5 oldu.
Geniş ekonomik gruplar sınıflamasına göre ithalatta, 2020 Ocak-Eylül döneminde ise ara mallarının payı yüzde 75,4, sermaye mallarının payı yüzde 13,9 ve tüketim mallarının payı yüzde 10,5 oldu.
EYLÜL AYINDA EN FAZLA İHRACAT YAPILAN ÜLKE ALMANYA OLDU
Eylül ayında ihracatta ilk sırayı Almanya aldı. Almanya’ya yapılan ihracat 1 milyar 517 milyon dolar olurken, bu ülkeyi sırasıyla; 1 milyar 142 milyon dolar ile Birleşik Krallık, 947 milyon dolar ile ABD, 799 milyon dolar ile İtalya, 798 milyon dolar ile Irak takip etti. İlk 5 ülkeye yapılan ihracat, toplam ihracatın yüzde 32,5’ini oluşturdu.
Ocak-Eylül döneminde ihracatta ilk sırayı Almanya aldı. Almanya’ya yapılan ihracat 11 milyar 277 milyon dolar olurken, bu ülkeyi sırasıyla; 7 milyar 546 milyon dolar ile Birleşik Krallık, 7 milyar 241 milyon dolar ile ABD, 6 milyar 243 milyon dolar ile Irak ve 5 milyar 526 milyon dolar ile İtalya takip etti. İlk 5 ülkeye yapılan ihracat, toplam ihracatın yüzde 32,0’ını oluşturdu.
İTHALATTA İLK SIRAYI ÇİN ALDI
İthalatta ise Çin ilk sırayı aldı. Eylül ayında Çin’den yapılan ithalat 2 milyar 161 milyon dolar olurken, bu ülkeyi sırasıyla; 2 milyar 71 milyon dolar ile Almanya, 1 milyar 553 milyon dolar ile Rusya, 1 milyar 122 milyon dolar ile İsviçre, 1 milyar 83 milyon dolar ile Birleşik Arap Emirlikleri izledi. İlk 5 ülkeden yapılan ithalat, toplam ithalatın yüzde 38,3’ünü oluşturdu.
Ocak-Eylül döneminde ithalatta ilk sırayı Çin aldı. Bu dönemde, Çin’den yapılan ithalat 16 milyar 381 milyon dolar olurken, bu ülkeyi sırasıyla; 14 milyar 714 milyon dolar ile Almanya, 12 milyar 842 milyon dolar ile Rusya, 8 milyar 760 milyon dolar ile ABD ve 6 milyar 485 milyon dolar ile Irak izledi. İlk 5 ülkeden yapılan ithalat, toplam ithalatın yüzde 37,9’unu oluşturdu.
MEVSİM VE TAKVİM ETKİLERİNDEN ARINDIRILMIŞ SERİYE GÖRE İHRACAT YÜZDE 6,7 ARTTI
Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış seriye göre; 2020 yılı Eylül ayında bir önceki aya göre ihracat yüzde 6,7 arttı, ithalat yüzde 0,4 azaldı. Takvim etkilerinden arındırılmış seriye göre ise; 2020 yılı Eylül ayında bir önceki yılın aynı ayına göre ihracat yüzde 0,7, ithalat ise yüzde 19,7 arttı.
YÜKSEK TEKNOLOJİLİ ÜRÜNLERİN İMALAT SANAYİ İHRACATI İÇİNDEKİ PAYI YÜZDE 3,3 OLDU
Eylül ayında ISIC Rev.4’e göre imalat sanayi ürünlerinin toplam ihracattaki payı yüzde 94,8’dir. Yüksek teknoloji ürünlerinin imalat sanayi ürünleri ihracatı içindeki payı yüzde 3,3 oldu. Ocak-Eylül döneminde yüksek teknoloji ürünlerinin imalat sanayi ürünleri ihracatı içindeki payı yüzde 3,4 oldu.
Teknoloji yoğunluğuna göre dış ticaret verileri, ISIC Rev.4 sınıflaması içinde yer alan imalat sanayi ürünlerini kapsıyor.
Eylül ayında imalat sanayi ürünlerinin toplam ithalattaki payı yüzde 83,6’dır. Yüksek teknoloji ürünlerinin imalat sanayi ürünleri ithalatı içindeki payı yüzde 12,3 oldu. Ocak-Eylül döneminde imalat sanayi ürünlerinin toplam ithalattaki payı yüzde 81,4 oldu. Bu dönemde yüksek teknoloji ürünlerinin imalat sanayi ürünleri ithalatı içindeki payı yüzde 12,7 oldu.
ÖZEL TİCARET SİSTEMİNE GÖRE İHRACAT 2020 YILI EYLÜL AYINDA 15 MİLYAR 211 MİLYON DOLAR OLDU
Özel ticaret sistemine göre ihracat, 2020 yılı Eylül ayında, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 5,6 artarak 15 milyar 211 milyon dolar, ithalat yüzde 21,2 artarak 19 milyar 992 milyon dolar olarak gerçekleşti.
Eylül ayında dış ticaret açığı yüzde 129,4 artarak 2 milyar 84 milyon dolardan, 4 milyar 781 milyon dolara yükseldi. İhracatın ithalatı karşılama oranı 2019 Eylül ayında yüzde 87,4 iken, 2020 Eylül ayında yüzde 76,1’e geriledi.
İHRACAT 2020 YILI OCAK-EYLÜL DÖNEMİNDE 111 MİLYAR 948 MİLYON DOLAR OLDU
Özel ticaret sistemine göre ihracat, 2020 yılı Ocak-Eylül döneminde, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 10,9 azalarak 111 milyar 948 milyon dolar, ithalat yüzde 0,9 artarak 149 milyar 809 milyon dolar olarak gerçekleşti.
Ocak-Eylül döneminde dış ticaret açığı yüzde 66,3 artarak 22 milyar 764 milyon dolardan, 37 milyar 860 milyon dolara yükseldi. İhracatın ithalatı karşılama oranı 2019 Ocak-Eylül döneminde yüzde 84,7 iken, 2020 yılının aynı döneminde yüzde 74,7’ye geriledi.
30.10.2020 Senegal Açıklarında Tekne Battı: 140 Göçmen Boğuldu
Birleşmiş Milletler (BM),yaklaşık 200 göçmen taşıyan bir teknenin Cumartesi günü Batı Afrika’daki Senegal açıklarında batması sonucunda en az 140 kişinin boğulduğunu doğruladı.
Birleşmiş Milletler (BM),yaklaşık 200 göçmen taşıyan bir teknenin Batı Afrika’daki Senegal açıklarında batması sonucunda en az 140 kişinin boğulduğunu doğruladı.
BM’ye bağlı Uluslararası Göç Örgütü (IOM),Cumartesi günü Mbour kentinden ayrıldıktan kısa bir süre sonra teknede yangın çıktığını ve devrilip battığını söyledi.
Yaklaşık 60 kişinin kurtarıldığı bildirildi.
Göçmenlerin, İspanya’ya bağlı Kanarya Adaları üzerinden Avrupa kıtasına geçmeye çalıştığı tahmin ediliyor.
2018’den beri bu güzergah üzerinden Avrupa’ya gitme çabalarının arttığı belirtiliyor.
BM, Cumartesi günü meydana gelen olayın bu yıl en fazla can kaybına neden olduğunu kaydetti.
IOM’in Senegal temsilcisi Bakary Doumbia, ” Çaresiz gençlerden yararlanan insan kaçakçısı şebekelerin dağıtılması için hükümetler arasında, ortaklar ve uluslararası toplumda birlik olmaya çağırıyoruz” dedi.
İspanya hükümetine göre, bu yıl içinde Kanarya Adaları’na 11.000 göçmen geçiş yaptı. Geçen yıl aynı dönemde bu sayı 2557 olmuştu.
BM, daha önce en yüksek rakamın 35.000 ile 2006’da kaydedildiğini belirtti.
IOM, 2020’de bugüne dek bu güzergahta en az 414 kişinin öldüğünü bildirdi. 2019’da ise toplam can kaybı 210 olmuştu.
29.10.2020 MSF Lady Haloum İsimli Yunan Konteyner Gemisi, Trablus’ta Karaya Oturdu
MSF Lady Haloum isimli Yunan konteyner gemisi, fırtına nedeniyle Libya’da karaya oturdu. Gemide hasar olup olmadığı bilinmiyor.
MSF Lady Haloum isimli Yunan konteyner gemisi, Libya’da bölgeyi etkisi altına alan güçlü bir fırtına nedeniyle demir tarayarak Trablus Limanı’ndaki dalgakıranlara sürüklendi ve karaya oturdu.
Mürettebatın ise kazadan kaçınmak için zamanında hareket etmediği öğrenildi.
Asso Ventinove isimli İtalyan açık deniz römorkörünün gemiyi tekrar yüzdürmek için çalışmalara başladığı açıklandı.
1993 yılında inşa edilen, 149 metre uzunluk ve 22 metre genişliğindeki konteyner gemisinde hasar olup olmadığı bilinmiyor.
29.10.2020 Lübnan İle İsrail Arasında Deniz Sınırı Müzakerelerinin İkinci Turu Başladı
Lübnan ile İsrail arasındaki tartışmalı sınırın belirlenmesine yönelik müzakerelerin ikinci turu Birleşmiş Milletler (BM) himayesinde başladı.
Beyrut ve Tel Aviv temsilcilerinin, iki ülke arasında uzun süredir devam eden kara ve deniz sınırı ihtilafını sonlandırmak üzere 14 Ekim’de Lübnan’ın güneyinde konuşlu bulunan BM Geçici Görev Gücü (UNIFIL) karargâhında başlattığı müzakerelere devam ediliyor.
BM himayesinde ve ABD ara buluculuğunda sürdürülen müzakerelere, iki ülkeyi temsil eden heyetlerin yanı sıra ABD ve BM Lübnan temsilcileri katılıyor.
Lübnan ile İsrail arasındaki dolaylı müzakerelerin ikinci turunun sürmesi bekleniyor.
Bu arada UNIFIL ve Lübnan ordusuna bağlı birliklerin, sınır bölgesinde güvenlik tedbirlerini artırdığı gözlendi.
MÜZAKERELERİN İLK AŞAMASI DENİZ SAHASIYLA SINIRLI OLACAK
İki ülke arasındaki sınır ihtilafının çözümü için 2010’dan beri ABD’li yetkililerle süreci yöneten Lübnan Meclis Başkanı Nebih Berri, BM himayesinde İsrail’le hem kara hem deniz sınırlarını belirleme müzakereleri için “çerçeve anlaşmasına” varıldığını duyurmuştu.
Müzakerelerin Lübnan’ın güneyindeki UNIFIL karargâhında yürütüleceğini aktaran Berri, yıllardır sürdürdüğü görevini artık müzakerelerde Cumhurbaşkanı Mişel Avn’ın öncülüğünde Lübnan’ı temsil edecek orduya bıraktığını belirtmişti.
Lübnan Cumhurbaşkanlığı, sınır anlaşmazlığı konusunda İsrail’le yapılacak müzakerelerin ilk aşamasının “teknik ve deniz sahasıyla” sınırlı olacağını açıklamıştı.
İKİ ÜLKE ARASINDAKİ SINIR ANLAŞMAZLIĞI
Lübnan ile İsrail arasında yaklaşık 860 kilometrekarelik deniz sahası anlaşmazlığı bulunuyor.
İki ülke de bu bölgenin kıta sahanlığında hak iddia ediyor. İsrail, Lübnan hükümetinin lisanslama sürecine başladığı beş bloktan üçünün, İsrail kıta sahanlığı sınır bölgesinde yer aldığını iddia ediyor.
İsrail ayrıca, 87 kilometre uzunluğundaki Lübnan’ın kara sınırında da Şeba Çiftlikleri ile diğer bazı bölgelerdeki işgalini sürdürüyor.
28.10.2020 Türk Loydu, Askeri Gemi Klas Kuruluşları Birliği Başkanı Oldu
Türk Loydu, (Askeri Gemi Klas Kuruluşları Birliği) NSCA’nın yapılan yıllık genel toplantısında Başkanlığı Polonya Klas Kuruluşu PRS’den devralarak NSCA’nın yeni başkanı oldu.
Yeni tip Koronavirüs salgını dolayısıyla sanal ortamda yapılan toplantıda geçen dönem başkan yardımcılığı görevini üstlenmiş olan Türk Loydu, yeni dönemde oybirliği ile başkanlığa seçildi.
Bir yıl süreyle bu görevi üstlenecek olan Türk Loydu, NSCA’nın idari görevlerinin yanında komite toplantılarını yöneterek NATO ile olası görüşme ve raporlamayı yürütecek.
Toplantıda ayrıca, otonom tekneler üzerine yapılan kural çalışmaları, otonom teknelerin ticari ve askeri uygulamaları ile askeri gemilerin çevre sözleşmelerine (MARPOL, BWM, vb.) azami uyumunu sağlamak üzerine INSA (International Naval Safety Association)’da yapılan çalışmalar ve bu konuda verilebilecek destekler görüşüldü.
NSCA’nın 2017 sonunda askeri gemilerin MARPOL Sözleşmesine uyumu ile ilgili yaptığı ortak yorumlarla başlanılan bu süreçte, INSA altında kurulan çalışma grubunda NSCA üyelerin destekleri ve Birleşik Krallık donanmasının başkanlığında oluşturulan balast suyu sözleşmesinin askeri gemilerde uygulanmasına ait taslak kılavuz, gemi odaklı kirlilik kaynaklarının belirlenmesi için oluşturulan taslak çalışma, ve NSCA’nın çevre vizyonu ve gelecek planları üzerine toplantıda görüşmeler gerçekleştirildi.
NSCA HAKKINDA
Naval Ship Classification Association (NSCA, Askeri Gemi Klas Kuruluşları Birliği), NATO üyesi ve askeri alanda çalışmalar yürüten klas kuruluşlarının askeri gemi kural ve uygulama çalışmalarının ortaklaşa ve ko-ordineli şekilde yürütülmesini sağlamak amacıyla 2001 yılında kurulan ve 2020 yılı itibarıyla Türk Loydu, American Bureau of Shipping, Bureau Veritas, Dnv-Gl, Lloyd’s Register, RINA, Polish Register of Shipping olmak üzere yedi üyeden oluşuyor.
Türk Loydu, 2004’den itibaren NSCA’nın bir üyesi olarak yılda bir kez düzenlenen NSCA Yıllık Genel Toplantısına katılım sağlamakta ve yıl içerisinde yapılan çalışma gruplarına dahil olarak katkılarını sağlıyor.
28.10.2020 İngiltere Ve Fransa, Doğu Akdeniz’de Ortak Tatbikat Gerçekleştirdi
İngiliz donanması, Güney Kıbrıs Sahil Güvenliği ve bir Fransız fırkateyninin katılımıyla büyük bir tatbikatı gerçekleştirdi.
İngiltere, Güney Kıbrıs’ta şimdiye kadar giriştiği en kapsamlı deniz tatbikatını gerçekleşirdi. Fransa’nın ve Güney Kıbrıs’ın katılım gösterdiği Limos açıklarındaki tatbikata İngiltere sancak gemisi HMS Albion ve üç savaş gemisiyle katıldı.
Associated Press’e (AP) konuşan Kraliyet Donanma Komutan Yardımcısı Phil Dennis, “Bu harekat Britanya’nın, NATO müttefikleri ve partnerleriyle işbirliği halinde Avrupa’nın savunması ve güvenliğine yönelik taahhüdüne bağlılığını ortaya koymaktadır” dedi.
Dennis, Güney Kıbrıs’ın İngiltere için Doğu Akdeniz’de ve Akdeniz bölgesi genelinde çok önemli bir partner olduğunu belirterek tatbikatın bilgi ve deneyim alışverişi için büyük bir fırsat sunduğunu kaydetti.
‘HMS ALBION, 1915’TE ÇANAKKALE BOĞAZI’NDAYDI’
İngiltere’nin amfibi hücum gemisi HMS Albion ve üç savaş gemisiyle katıldığı tatbikatta Güney Kıbrıs Sahil Güvenlik tekneleri ve helikopterleri ile Fransız Jean Bart fırkateyni de yer aldı.
Limasol açıklarındaki tatbikatın ana bölümünde Güney Kıbrıs özel kuvvetleri ve İngiliz donanma güçleri, senaryoya göre kaçırılmış bir gemiye helikopterlerden indirme yaptı. İndirme işlemine Sahil Güvenlik’e bağlı sürat tekneleri, gemi etrafında yaptıkları manevralarla eşlik etti.
400 mürettebatı bulunan 20 bin 400 ton ağırlığındaki HMS-Albion amfibi hücum gemisi, askerlerin hızlı bir şekilde karaya çıkarılmasını sağlayan özelliklere sahip.
HMS Albion, Kraliyet Donanması’nın 1915’te Birinci Dünya Savaşı sırasında Çanakkale Boğazı’na yönelik saldırıda kullandığı zırhlıyla aynı adı taşıyor.