(kaynak: www.denizhaber.net)
4.01.2021 İran, Güney Kore Petrol Tankerine El Koydu
Birleşik Arap Emirlikleri’ne giden Güney Kore bandıralı Hankuk Chemi isimli petrol tankerinin İran tarafından ele geçirildiği öne sürüldü.
Deniz izleme sitesi Marine Traffic’in bildirdiğine göre, Birleşik Arap Emirlikleri’ne giden Güney Kore bandıralı Hankuk Chemi isimli petrol tankerinin en son İran karasularına girdiği izlendi.
İngiliz güvenlik firması Ambrey’den alıntı yapan Associated Press’e göre, Hankuk Chemi isimli tanker, Bandar Abbas açıklarında görüldü. Fakat neden İran karasularına girdiğine dair hiçbir açıklama yapılmadı.
İran’dan herhangi bir yorum gelmezken bazı denizcilik gözlemcileri Güney Kore petrol tankerinin İran tarafından ele geçirildiğini öne sürüyor.
BİR BAŞKA İDDİA İSE İRAN TARAFINDAN YÖN DEĞİŞTİRİLDİ
Küresel deniz taşımacılığı hakkında bir bilgi servisi olan Birleşik Krallık Deniz Ticaret Operasyonları, ticari geminin, gemi ile İranlı yetkililer arasında bir “etkileşim” sonrasında yön değiştirdiğini ancak başka bir ayrıntı vermediğini söyledi.
ABD Donanması’nın 5. Filosu da yetkililerin durumun farkında olduklarını ve durumu yakından izlediklerini belirtti.
4.01.2021 Evergreen’e Ait EVER LIBERAL İsimli Gemi 36 Konteynerini Denizde Kaybetti
Japonya’nın Kyushu sahillerinde görülen 40 feetlik konteynerlerin ardından başlayan araştırmada konteynerları EVER LIBERAL isimli geminin kaybettiği anlaşıldı.
Tayvan merkezli konteyner taşımacılığı şirketi Evergreen’e ait olan ve Busan’dan Los Angeles’a seyreden EVER LIBERAL isimli geminin konteyenerlarının bir kısmını denize düşürmesinin ardından varış limanını değiştirerek rotasını Tokyo’ya çevirdiği bildirildi.
Geminin 36 adet 40 feetlik konteynerı denizde kaybettiği ve yine 40 feetlik 28 adet konteynerın geminin güvertesinde çökerek hasar aldığı bildirildi.
Muhtemel salgın kısıtlamaları nedeniyle geminin Tokyo yerine Tayvan Taipei’ye yanaştığı bildirildi.
Konteynerların devrilmesine ve bir kısmının kaybedilmesiyle sonuçlanan kazanın nedeni hakkında bir açıklama yapılmadı.
1.01.2021 Ares Tersanesi’nin İnşa Edeceği 122 Adet Sahil Güvenlik Botunun Üretimine Başlandı
Savunma sanayiinde yerli ve millilik oranını her geçen gün artıran Türkiye, Deniz Kuvvetleri’nde de aynı atılımları gerçekleştiriyor. Antalya Serbest Bölge’de Türk Sahil Güvenlik Komutanlığı ile Emniyet Genel Müdürlüğü’nün envanterine girecek özgün ve yerli tasarım 122 adet Sahil Güvenlik botu için üretime başlandı.
Lüks yat üretimiyle marka haline gelen Antalya Serbest Bölge, askeri ve ticari tekne üretimiyle de hizmet veriyor.
Türk deniz yetki alanlarında 7 gün 24 saat esasıyla görev yapan ve “Mavi Vatan”ın koruyucu kartalları olarak nitelendirilen Türk Sahil Güvenlik Komutanlığı ile Emniyet Genel Müdürlüğü ekiplerinin kullanacakları botların da yüzde 100 yerli donanımlarla Antalya’da inşasına başlandı.
Serbest bölgede faaliyet gösteren Antalya merkezli Ares Tersanesi’nce yapılacak 122 adet bot için proje aşaması tamamlandı, ilk bot için çalışmalar başladı. İlk teslimatı Şubat ayında yapmayı planlayan firma, 122 adet botu 6 yılda ilgili kurumlara teslim edecek.
BU YIL 20’NİN ÜZERİNDE YERLİ BOT, GÖREVDE OLACAK
Ares Tersanesi Genel Müdürü Utku Alanç, 105’i Türk Sahil Güvenlik Komutanlığı, 17’si ise Emniyet Genel Müdürlüğü’ne olmak üzere 122 adet Sahil Güvenlik botu üretimi için çalışmalara başladıklarını söyledi.
Kurumlarla anlaşma sağlandıktan sonra prototip botun operasyonel kabul testlerini gerçekleştirdiklerini, tasarım ve doğrulama faaliyetlerini tamamladıklarını aktaran Alanç, seri üretime de başladıklarını bildirdi.
Kalıp imalatı bittikten sonra projenin de büyük bir kısmını bitmiş olarak nitelendirdiklerini belirten Alanç, “Fiilen üretime başlamış durumdayız. Bu yıl her iki ayda bir 6 botu Sahil Güvenlik Komutanlığımıza ve Emniyet Genel Müdürlüğümüze teslim edecek şekilde üretim faaliyetlerini sürdüreceğiz. Bu yıl 20’in üzerinde yerli ve özgün tasarımdaki botlarımızı Türkiye’nin çeşitli sahillerinde görevde görebileceğiz.” diye konuştu.
Alanç, botların Hopa’dan İskenderun’a kadar tüm sahillerde konuşlanacağını, 7 gün 24 saat esasına göre kullanılacağını anlattı.
12 METRE UZUNLUĞUNDA, 35 DENİZ MİLİ SÜRAT HIZINA SAHİP
Botların tasarımının kendilerine ait olduğuna değinen Alanç, çalışmayı tamamen yerli donanımlarla gerçekleştirdiklerini kaydetti.
Alanç, botların yasa dışı göçmen faaliyetlerinin önlenmesi için ve insani faaliyetlerde kullanılacağını vurgulayarak, şöyle devam etti:
“12 metre uzunluğundaki botlarımız, 35 deniz mili sürat kabiliyetine sahip. Özellikle mülteci, kazazede kurtarma, fırtınalı, yüksek denizlerde yardım götürme operasyonlarında kullanılabilecek ekipmanlarla donatılıyor. Tıbbi ekipmanlar da yer alacak. Arka tarafında da kurtarma platformu bulunacak. Yaralı ve vefat durumunda bu kurtarma platformu kullanılacak. Botlar özgün ve yerli tasarım olarak Türk Sahil Güvenlik Komutanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü’nün envanterine girecek.”
01.01.2021 Güney Kore, 2030’a Kadar Limanlarına 6 Milyar Dolarlık Yatırım Yapacak
Güney Kore Okyanus ve Balıkçılık Bakanlığı, ülke çapındaki limanların ileriye yönelik geliştirilmesine 6 milyar dolardan fazla yatırım içeren 10 yıllık iddialı bir plan açıkladı.
6 milyar dolarlık yatırımın amacının limanları şehirlere daha iyi entegre etmek, limanları ve çevresindeki alanları canlandırmak için turizm, kültür ve ticaret için olanaklar yaratmak olduğu açıklandı.
Üçüncü Temel Liman Yeniden Geliştirme Planı, önümüzdeki on yıl içinde gerçekleştirilecek toplam 19 projeyi içeriyor.
Okyanuslar ve Balıkçılık Parkı Bakan Yardımcısı Jun-Young, “Uluslararası ticaretin merkezi olan limanlar, ulusal ve bölgesel ekonominin büyümesi için kilit bir altyapı olarak rol oynadı, ancak bazı liman tesislerin kentsel büyümenin önündeki engel olduğu doğru. Limanları şehre bağlı yeni bir üs haline getirmek ve denizi vatandaşlara geri vermek için elimizden geleni yapacağız.” ifadelerini kullandı.
Yeniden geliştirmek üzere toplam 14 liman hedefleniyor. 19 proje ve 14 limanı içeren proje, denizcilik sektörünü desteklemek, şehir merkezini geliştirmek, yerel yaşamı ve turizmi geliştirmeye odaklanmak üzere üçe ayrılıyor.
Halen devam etmekte olan projeler arasında Busan Kuzey Limanı ve Incheon İç Limanı’nın yeniden geliştirilmesi ve 2021’de Gwangyang Limanı’nda büyük ölçekli bir LNG depolama tesisinin yapımı yer alıyor. 2022’de ayrıca Gwangyang’daki sanayi ve lojistik tesislerindeki kıtlığın da bu proje kapsamında çözülmesi bekleniyor.
Gunsan ve Ulsan da dahil olmak üzere diğer projeler balıkçı limanlarına odaklanacak. Bazı limanlarda denizcilik endüstrisinin büyümesini desteklemek için büyük ölçekli atık depolama alanları planlanırken, projelerin birçoğu da vatandaşların kültürel ve turizm talepleri doğrultusuda eski liman bölgelerinde şehir gelişimini ve kültürel hayatı iyileştirmeyi kapsayacak.
1.01.2021 Türk gemiadamlarına PCR testi ve karantina uygulaması kaldırıldı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Denizcilik Genel Müdürü Ünal Baylan, sosyal medya hesabından Türk gemiadamlarına uygulanan PCR testi ve karantina uygulamasının kaldırıldığını açıkladı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Denizcilik Genel Müdürü Ünal Baylan, Türk gemiadamlarının ülkeye girişinde PCT testi ve karantina uygulamasından muaf olduğunu duyurdu.
PCR TESTİ VE KARANTİNADAN MUAFLAR
Ünal Baylan, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:
“Kilit personel olarak ilan ettiğimiz gemiadamlarımız, vaka sayılarının kontrolünü sağlamak amacıyla Türkiye’ye denizyolu ile giriş yapacak kişilere uygulanacak PCR testi veya karantina uygulamasından muaftır.”
31.12.2020 MSC Cruises, Yunanistan seyahatlerini 14 Şubat’a kadar erteledi
Yunan hükümetinin yolcu limanı operasyonlarını da etkileyen yerel kısıtlama önlemleri, gemi misafirlerini de etkileyecek. MSC Cruises, MSC Magnifica operasyonlarının duraklatılmasının uzatıldığını açıkladı.
MSC Cruises, Yunan hükümetinin yakın zamanda salgını yönetmek için uygulamaya koyduğu ve büyük olasılıkla mevcut tatil dönemi nedeniyle daha da arttırılacak olan ek kısıtlama önlemleri ile bağlantılı olarak MSC Magnifica operasyonlarının duraklatılmasının uzatıldığını duyurdu.
Bu önlemlerin bir parçası olarak 6 Ocak’a kadar yolcu gemileri Yunan limanlarına yalnızca teknik sebeplerden kaynaklı ziyaretler yapabilecek.
Bu limanların 7 Ocak’ta açılmasına veya ilgili önlemlerin daha fazla uzatılıp uzatılmayacağına ilişkin belirsizlik nedeniyle MSC Cruises, MSC Magnifica operasyonlarına başlama tarihini misafirlerinin yararına olması için 14 Şubat 2021 tarihine kadar erteleme kararı aldı.
MSC Magnifica’nın yeniden başlatma tarihinden önce rezervasyon yaptıran konuklar, geminin Batı Akdeniz güzergahını, seyahatlerine yeniden başladığı dönemde yalnızca İtalya ve Malta limanlarına uğrayarak gerçekleştirecek olan MSC Grandiosa’ya aktarabilecekler.
MSC Cruises gemilerinde şirketin kapsamlı sağlık ve güvenlik protokolü uygulanıyor.