Mersin Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkan Vekili Jozef Atat, Covid-19 pandemisi sürecinde deniz taşımacılığında yaşanan zorlukları Dünya gazetesine değerlendirdi.

Türkiye’den Avrupa’ya yapılan deniz taşımacılığının önümüzdeki süreçte daha stratejik hale geleceğini belirten Jozef Atat, “Özellikle Mersin Limanı’ndan İtalya’nın Trieste Limanı’na ulaşan lojistik hattın daha fazla önem kazanabileceğini belirterek “Bugüne kadar Akdeniz, İç Anadolu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nden İtalya’ya giden yükler karayolu ile ulaştırılıyordu. Ancak korona virüs sonrası işletmeler lojistik işlemlerinde daha çok başta deniz yolu olmak üzere demiryolu ve havayolunu tercih edecektir. Tedarik zincirindeki değişiklikleri yakından takip ediyoruz. Deniz taşımacılığı süreç sonunda da yine uluslararası yüklerde ön plana çıkacaktır” dedi. 

Boş konteyner sorunu ihracatçının rekabetini düşürür

Salgının başından bu yana zaman zaman yaşanan boş konteyner sorununa ve navlun fiyatlarındaki dengesizliğe dikkat çeken Atat, deniz taşımacılığı sektörünün pandemi sonrasına hazır olabilmesi için bu soruna önlem alınması gerektiğini bildirdi. Jozef Atat, “Konteynerlerin boşaltım işlemlerinde yaşanan gecikmeler nedeniyle ihraç ürünlerimiz için boş konteyner bulmakta sorun yaşayabiliyoruz. Boş konteyner bulamayınca yakın noktalardan boş konteynerler getirmek zorunda kalıyoruz, bu da maliyetlerimizi artırıyor ve rekabet gücümüzü düşürüyor. Ancak önümüzdeki süreçte ithalat dengesi iyi kurulursa, ithalat için gelen konteynerler ihracat için de kullanılabilir ve boş konteyner sorununun önüne geçilebilir. Aksi halde firmalar daha çok maliyetle boş konteyner tedarik etmek zorunda kalacak” değerlendirmesinde bulundu.