Müşterek Meslek Komitesinde Tehlikeli Yükler Tartışıldı

MDTO organizasyon ŞEması
Müşterek Meslek Komitesinde Tehlikeli Yükler Tartışıldı
21.12.2021

Haberi Paylaşın:

ShareShareShareShareShare

Mersin Deniz Ticaret Odası’nın Müşterek Meslek Komitesi toplantısı çevrimiçi olarak gerçekleştirildi. Toplantıda komite üyelerine Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın tehlikeli yük bildirimi eğitimleri, yapımı MDTO tarafından üstlenilmiş olan denizcilik fakültesi inşaatına ilişkin gelişmeler, Odanın Stratejik Plan çalışmalarına altlık oluşturmak üzere hazırlanan SWOT ve PEST analizleri hakkında bilgi verildi.

Toplantının açış konuşmasını yapan MDTO Yönetim Kurulu Başkanı Cihat Lokmanoğlu, “Tehlikeli Yükler” ve “Liman Tek Pencere Sistemine Girişler”in Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından oldukça önemsenen ve ciddiyetle üzerinde durulan konular olduğunu söyledi. Liman tek Pencere Sistemi’ne girilen tehlikeli yük bildirimlerinde eksiklikler ve hatalar olduğu tespit edildiğinden, Bakanlığın bu konuda eğitim düzenlemeyi gerekli gördüğünü ve hatta gemi acentelerinin ilgili personelinin eğitimlere katılımını zorunlu tuttuğunu belirterek, söz konusu eğitimlere katılım sağlamanın önemini vurguladı.

Düzenlenen toplantının 2021 yılının son toplantısı olduğunu hatırlatan ve bugüne kadar yaptıkları çalışmalarla MDTO’ya güç verdikleri için komite üyelerine teşekkür eden Lokmanoğlu, konuşmasının sonunda “İçinde bulunduğumuz dönemin tüm zorluklarına rağmen çalışan, üreten, bu kente ve bu ülkeye hizmet eden insanlar olarak hepimizin beklentilerini karşılayacak yeni bir yıl temenni ediyorum” ifadelerini kullandı.

Toplantıda konuşan Genel Sekreter Kpt. Mesut Öztürk, 2020 yılından itibaren tehlikeli yük beyanı konusunun Bakanlık nezdinde daha da önemli hale geldiğini vurgulayarak, Bakanlığın Liman Başkanlıkları aracılığıyla uyarılarda bulunduğunu anlattı. Sonraki süreçte Bakanlığın, Türkiye genelinde Liman Tek Pencere Sistemine girilen tehlikeli yük beyanlarındaki eksiklikleri gemi bazında tespit ederek acentelere yüklü cezalar kesildiğini hatırlatan Kpt. Öztürk, tehlikeli yük taşımacılığı konusunun yenileme eğitimlerine dahil edildiğini, ancak yine de istenen sonucu alamayan Bakanlığın bu kez genel bir eğitim programı düzenlemeyi uygun gördüğünü söyledi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın yalnız geliş beyanlarını değil, Liman Çıkış Belgeleri’ndeki gidiş beyanlarını da eksiksiz istediğini bildiren Öztürk, acente yetki belgesi olan tüm firmaların eğitimlere katılması gerektiği uyarısında bulundu.

Konuya ilişkin görüşlerini dile getiren komite üyeleri, mevcut durumda yükleyicinin verdiği notun çok önemli hale geldiğini, acentelerin yükleyicinin notuna istinaden yükleme yaptığını belirterek, yükü tehlikeli madde olduğu halde ihracatçı yükü tehlikeli madde (Imco) olarak belirtmediyse, acentenin yükü tehlikeli madde olarak beyan etmesinin mümkün olmadığını ifade etti. MDTO yetkilileri konuyu ilgili kurumlara aktararak İdare nezdinde çözüm aranacağını kaydetti.

Denizcilik Fakültesi’nin Yüzde 85’i Tamamlandı

Toplantıda, Mersin Üniversitesi için MDTO tarafından inşa edilen ve aralık ayı itibariyle yüzde 85’i tamamlanan denizcilik fakültesi ile ilgili gelişmelere ilişkin bilgiler, MDTO Yönetim Kurulu Üyesi ve İnşaat Komisyonu Başkanı Atahan Çukurova ile Genel Sekreter Yardımcısı Ezgi Biçer Uçar tarafından verildi.

İnşaatta kullanılan malzeme kalitesinden memnun olduklarını bildiren Atahan Çukurova, konuşmasında inşaat malzemelerinin fiyatlarındaki yüksek artışa dikkat çekti. Kasım ayı başında demirin 7,21 lira olduğuna dikkat çeken Çukurova, kasım ayı sonunda fiyatın 9,24’e yükseldiğini, aralık ayında ise 12 lirayı bulduğunu anlattı. İnşaat başladığında demirin 3 lira olduğunu söyleyen Çukurova, benzer durumun beton vb diğer malzemeler için de geçerli olduğunu ancak ne olursa olsun denizcilik fakültesini tamamlayacaklarını kaydetti. Kaba inşaatın 2022 yılı ocak ayında bitmesini beklediklerini belirten Çukurova, önümüzdeki süreçte ince inşaat için ihaleye çıkılacağı bilgisini verdi.

Neredeyiz?