MERSİN DENİZ TİCARET ODASI
MERSİN DENİZ TİCARET ODASI
MERSİN CHAMBER OF SHIPPING
   
  • English
  • Kurumsal

    Hakkımızda

    • Tarihçemiz

    • Misyon-Vizyon

    • İştirakler

    • Kurumsal Kimlik

    • Görev Alınan Kuruluşlar

    • Yetki Alanındaki Kıyı Tesisleri

    • Tanıtım Filmi & Broşür

    • Üyeliklerimiz

    Organizasyon

    • Meslek Komiteleri

    • Meclis Üyeleri

    • Yönetim Kurulu

    • Genel Sekreterlik

    • Organizasyon Şeması

  • Üye

    Üyelik

    • Tüzel Kişi Merkez

    • Tüzel Kişi Şube

    • Gerçek Kişi

    • Üyelik Ücretleri

    Üyeler

    • Üye Sorgulama

    • Üye Sorumlulukları

    • Üye Sicil İşlemleri

    • Gemi Acenteliği Eğitimi

    • Gümrük Kartı İşlemleri

    • Dahilde İşleme İzni (DİR)

  • Hizmetler

    Eğitim Destekleri

    • Burs Destekleri

    • Üyelere Yönelik Eğitimler

    • Eğitim Destekleri

    Belgelendirme

    • Oda Faaliyet Belgesi

    • Oda Kayıt Sicil Sureti

    • Gümrük İşlemi Takip Kartı

    • Gemi Acenteliği Tanıtım Kimlik Kartı

    Proje

    • Devam Eden

    • Tamamlanan

    • Planlanan

    İstatistik

    • Aylık İstatistik

    • Yıllık İstatistik

    Kente Katkı / Sosyal Sorumluluk

    • Kente Katkı / Sosyal Sorumluluk

  • Kalite ve Akreditasyon

    Kalite & Akreditasyon

    • Tanıtım

    Politika ve Değerler

    • Kalite Politikamız

    • Sosyal Sorumluluk Politikamız

    • İnsan Kaynakları Politikamız

    • İletişim Politikamız

    • Mali İşler ve Finansman Politikamız

    • İş Sağlığı Ve Güvenliği Politikamız

    • Üye İlişkileri Politikamız

    Stratejik Plan

    • Stratejik Plan

    Belgelerimiz

    • Belgelerimiz

    Talep ve Şikayetlerin İletilmesi

    • Şikayet ve Öneriler

    • Şikayetlerin Ele Alınması Prosedürü

    • Şikayetlerin Ele Alınması Prosesi

  • BİLGİ MERKEZİ

    Bilgi Merkezi

    • Faaliyet Raporlar

    • Sirküler

    • Mersin Liman Bülteni

    • Ekonomi Bültenleri

    • Fuarlar

    • Bilir Kişi ve Hakem Listeleri

    • Ülke Raporları

  • Mevzuat

    Tarifelerimiz

    • 2025 Yılı Odamız Tarifeleri

    Sektöre Ait Yönetmelikler

    • 5174 Sayılı TOBB Kanunu

    • Oda Muamelat Kanunu

    • İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Yönetmeliği

    • Kabotaj Kanunu

  • Basın Yayın

    Mersin Deniz Ticareti Dergisi

    • Mersin Deniz Ticareti Dergisi Arşivi

    Basın Bülteni

    • Basın Bülteni Arşivi

    Haber Arşivi

    • Haber Arşivi

    Yayınlarımız

    • Yayınlarımız

    Sosyal Medya

    • Youtube

    • İnstagram

    • Twitter

    Sektörel Raporlar

    • Sektörel Raporlar

    Ekonomik Araştırmalar

    • Ülke Etütleri

  • ONLINE HİZMETLER

    Online Hizmetler

    • Aidat Ödeme / Borç Sorgulama

    • Üye Belge Sorgulama

    • Faaliyet Belgesi

    • Oda Kayıt Sicil Sureti

    Form ve Anket

    • Üye Bilgi Güncelleme Formu

    • Üye Memnuniyet Anketi

    • Üye Eğitim Talep

  • İletişim
    • İletişim Bilgilerimiz
    • Talep ve Şikayetlerin İletilmesi
    • Bilgi Edinme
No Result
Tüm Sonuçları Gör
  • Kurumsal

    Hakkımızda

    • Tarihçemiz

    • Misyon-Vizyon

    • İştirakler

    • Kurumsal Kimlik

    • Görev Alınan Kuruluşlar

    • Yetki Alanındaki Kıyı Tesisleri

    • Tanıtım Filmi & Broşür

    • Üyeliklerimiz

    Organizasyon

    • Meslek Komiteleri

    • Meclis Üyeleri

    • Yönetim Kurulu

    • Genel Sekreterlik

    • Organizasyon Şeması

  • Üye

    Üyelik

    • Tüzel Kişi Merkez

    • Tüzel Kişi Şube

    • Gerçek Kişi

    • Üyelik Ücretleri

    Üyeler

    • Üye Sorgulama

    • Üye Sorumlulukları

    • Üye Sicil İşlemleri

    • Gemi Acenteliği Eğitimi

    • Gümrük Kartı İşlemleri

    • Dahilde İşleme İzni (DİR)

  • Hizmetler

    Eğitim Destekleri

    • Burs Destekleri

    • Üyelere Yönelik Eğitimler

    • Eğitim Destekleri

    Belgelendirme

    • Oda Faaliyet Belgesi

    • Oda Kayıt Sicil Sureti

    • Gümrük İşlemi Takip Kartı

    • Gemi Acenteliği Tanıtım Kimlik Kartı

    Proje

    • Devam Eden

    • Tamamlanan

    • Planlanan

    İstatistik

    • Aylık İstatistik

    • Yıllık İstatistik

    Kente Katkı / Sosyal Sorumluluk

    • Kente Katkı / Sosyal Sorumluluk

  • Kalite ve Akreditasyon

    Kalite & Akreditasyon

    • Tanıtım

    Politika ve Değerler

    • Kalite Politikamız

    • Sosyal Sorumluluk Politikamız

    • İnsan Kaynakları Politikamız

    • İletişim Politikamız

    • Mali İşler ve Finansman Politikamız

    • İş Sağlığı Ve Güvenliği Politikamız

    • Üye İlişkileri Politikamız

    Stratejik Plan

    • Stratejik Plan

    Belgelerimiz

    • Belgelerimiz

    Talep ve Şikayetlerin İletilmesi

    • Şikayet ve Öneriler

    • Şikayetlerin Ele Alınması Prosedürü

    • Şikayetlerin Ele Alınması Prosesi

  • BİLGİ MERKEZİ

    Bilgi Merkezi

    • Faaliyet Raporlar

    • Sirküler

    • Mersin Liman Bülteni

    • Ekonomi Bültenleri

    • Fuarlar

    • Bilir Kişi ve Hakem Listeleri

    • Ülke Raporları

  • Mevzuat

    Tarifelerimiz

    • 2025 Yılı Odamız Tarifeleri

    Sektöre Ait Yönetmelikler

    • 5174 Sayılı TOBB Kanunu

    • Oda Muamelat Kanunu

    • İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Yönetmeliği

    • Kabotaj Kanunu

  • Basın Yayın

    Mersin Deniz Ticareti Dergisi

    • Mersin Deniz Ticareti Dergisi Arşivi

    Basın Bülteni

    • Basın Bülteni Arşivi

    Haber Arşivi

    • Haber Arşivi

    Yayınlarımız

    • Yayınlarımız

    Sosyal Medya

    • Youtube

    • İnstagram

    • Twitter

    Sektörel Raporlar

    • Sektörel Raporlar

    Ekonomik Araştırmalar

    • Ülke Etütleri

  • ONLINE HİZMETLER

    Online Hizmetler

    • Aidat Ödeme / Borç Sorgulama

    • Üye Belge Sorgulama

    • Faaliyet Belgesi

    • Oda Kayıt Sicil Sureti

    Form ve Anket

    • Üye Bilgi Güncelleme Formu

    • Üye Memnuniyet Anketi

    • Üye Eğitim Talep

  • İletişim
    • İletişim Bilgilerimiz
    • Talep ve Şikayetlerin İletilmesi
    • Bilgi Edinme
No Result
Tüm Sonuçları Gör
MERSİN DENİZ TİCARET ODASI
No Result
Tüm Sonuçları Gör
  • Ana Sayfa
  • Haftalık Denizcilik Haberleri
  • 01 – 08 Eylül 2020 Haftası Denizcilik Haberleri
01 – 08 Eylül 2020 Haftası Denizcilik Haberleri
29 Temmuz 2023
in Haftalık Denizcilik Haberleri
ShareTweetSend

Kaynak : denizhaber.net

 

8.09.2020 Dev cruise gemileri rotayı Türkiye’ye çeviriyor

Pandemi sürecinde yaralarını sarmaya devam eden sektörlerden turizmde olumlu hava esiyor. Uzun zaman sonra bir uluslararası cruise gemisi geçtiğimiz günlerde Akdeniz’e geldi.

MSC’nin Grandiosa isimli gemisi dünyada 19 cruise limanı işleten Global Ports Holding portföyünde bulunan Malta’daki Valletta Cruise Limanı’na yanaştı.

MSC Grandiosa’nın sıkı güvenlik önlemleri ile seferine başladığını anlatan Global Yatırım Holding ve Global Ports Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kutman, konuyla ilgili yaptığı açıklamada “Başka gemilerin de seferlere başlamasını bekliyoruz. Yeni gemiler yola çıktıkça, Türkiye limanları da bu hareketlilikten yararlanacaktır” dedi

AKDENİZ’DEKİ İLK GEMİ

Pandemi sonrası ağırladıkları ilk uluslararası cruise gemisi olduğunu kaydeden Kutman, “Virüs sonrası Akdeniz’de ve dünyada farklı liman ve ülkeleri ziyaret eden dünyanın ilk cruise gemisi için liman, cruise şirketi ve yerel otoritelerce sağlık ve güvenlik önlemleri üst düzeyde alındı. Gemiye binmeden önce tüm konuklar ve mürettebat için Covid 19 testi uygulandı. Ek olarak, gemi misafirlerinin karaya bağımsız olarak çıkmalarına izin verilmiyor ve sadece atanan görevli takibinde geziler yapılıyor. Gemi maksimum yüzde 70 doluluk oranıyla seyir ediyor” dedi.

7.09.2020 Tartus Limanı’nda da yüklü miktarda tehlikeli madde bulunuyor

Suriye’nin Tartus Limanı tehlike sinyali veriyor. Beyrut’taki patlama sonrası rejimin Tartus’ta patlayıcı varlığını inkar etmesi şüphe uyandırmıştı. Narkotik Dairesi eski Başkanı Mecda El-Humusi, limanda yüklü miktarda tehlikeli madde bulunduğunu açıkladı.

Lübnan’ın başkenti Beyrut’ta 4 Ağustos günü 2 bin 750 ton amonyum nitratın infilak etmesiyle yaşanan büyük felaket sonrası Tartus Limanı’yla ilgili ilginç bir açıklama gelmişti.

Suriye rejiminin sözcülerinin Tartus’ta her türlü patlayıcı maddenin varlığını inkar etmesi süphe uyandırmıştı. Eski bir yetkilinin açıklamaları bu şüpheleri doğruladı ve bölgeyi büyük bir tehlikenin beklediği ortaya çıktı.

Suriye rejimine bağlı Narkotik Dairesi’nin eski Başkanı Mecda El-Humusi, Tartus Limanı’nda terkedilmiş bir malzeme deposunda yüklü miktarda tehlikeli madde bulunduğunu söyledi.

REJİM ÜSTÜNÜ ÖRTTÜ

Limanda büyük bir yolsuzluk ve ihmal olduğuna dikkat çeken El-Humusi, “Patlayıcı malzemeler ülkeye kaçak yollarla girdi ve yasadışı bir şekilde depolandı. Beyrut’taki patlamaya benzer bir patlamaya yol açacak kadar tehlikeli bir durum söz konusu. Bir felaket olmadan harekete geçilmeli” dedi.

Suriyeli yetkili konuşmasını “Limanda Eylül 2014’ten bu yana 7 bin kilogramın üzerinde temizlik ürünlerinin imalatında kullanılan hammadde bulunuyor. Ancak bu malzemeler uyuşturucu imalatında da kullanılıyor. Bu sebeple açılan soruşturma Mart 2015’te kapatıldı. Rejim olayların üstünü örtüyor” diye tamamladı.

İNKAR ÜSTÜNE İNKAR

Mecda El-Humusi’nin uyarılarından sonra Tartus Gümrük Müdürlüğü, “Limanda tehlikeli maddeler konusunda uzmanlaşmış bir komite var ve bu onların sorumluluğu, bizim değil” yönünde açıklama yaptı. Suriye rejimi hükümeti Ulaştırma Bakanı Ali Hammud ise tehlikeli maddelerin varlığını tamamen inkar etti.

RUSLAR KİRALADI

Rus News haber sitesi, Suriye’nin Tartus limanında depolanan şüpheli sevkiyatların varlığına ilişkin bir dosya yayınladı ve bu tehlikeli maddelerin limandaki işçilerin hayatını tehdit ettiğini vurguladı. Geçen yıl Beşşar Esad rejimi parlamentosu, Tartus Limanı’nın 49 yıllığına Rusya’ya kiralanmasını öngören anlaşmayı onaylamıştı. Anlaşmanın toplam değeri 500 milyon dolar ve Rus yetkililere göre Tartus Limanı, Beyrut’a alternatif olabilecek bir kapasiteye sahip.

6.09.2020 ‘New Diamond’ isimli petrol tankerinde çıkan yangın kontrol altına alındı

Sri Lanka’nın doğusunda bir petrol tankerinde 3 Eylül’de çıkan yangını söndürmek üzere Hindistan ve Sri Lanka’dan hareket eden gemiler ile helikopterler çalışma yürütüyor.

Sri Lanka Donanma Sözcüsü Indika Silva, Kuveyt’teki Mina Al Ahmadi Limanı’ndan Hindistan’ın Paradip Limanı’na petrol taşıyan “New Diamond” adlı geminin makine dairesindeki kazanın patlamasıyla çıkan yangının 4. gününde kontrol altına alındığını ancak hala söndürülemediğini açıkladı.

Yangın söndürme çalışmalarına Sri Lanka’dan üç gemi ve 4 deniz römorkörü, Hindistan’dan 6 gemi ve sahil güvenlik uçağı katılıyor.

Donanma yetkilileri, Sri Lanka’nın doğu kıyılarının yaklaşık 40 deniz mili (74 kilometre) açığında bulunan gemide, petrol sızıntısı olmadığını ifade etti.

Yetkililer, gemide sızıntı veya patlama olması durumunda büyük bir ekolojik felaket yaşanabileceği uyarısında bulundu.

Kuveyt’teki Mina Al Ahmadi Limanı’ndan devlete ait Indian Oil Corporation’ın rafinerisinin bulunduğu Hindistan’ın Paradip Limanı’na ham petrol taşıyan “New Diamond” adlı geminin makine dairesindeki kazanın patlamasıyla yangın çıkmıştı.

Patlamada, mürettebattan bir Filipinli hayatını kaybetmişti, biri yaralanmıştı.

Tankerdeki 18’i Filipinli ve 5’i Yunan 23 kişilik mürettebattan 21’i kurtarılmıştı.

Yangın çıktığı sırada Sri Lanka’nın doğu kıyılarının yaklaşık 38 deniz mili (70 kilometre) açığında bulunan tanker, 20 deniz mili (37 kilometre) sürüklenmiş ancak sonrasında bir deniz römorku tarafından çekilmişti.

6.09.2020 Deniz üstü rüzgar santralleri 900 bin kişiye iş kapısı olacak

Deniz üstü (offshore) rüzgar santrallerinin ülkelerin elektrik sistemine dahil olmaya devam etmesiyle küresel anlamda yaklaşık 900 bin kişiye yeni iş imkanı ve istihdam yaratacağı öngörülüyor.

Küresel Rüzgar Enerjisi Konseyi (GWEC) tarafından hazırlanan ve rüzgar enerjisi sektörüne küresel ölçekte kapsamlı bir bakış sunan Küresel Deniz Üstü (Offshore) Rüzgar Raporu’nun ikinci baskısından derlenen bilgilere göre, ortalama 25 yıllık kullanma ömrü bulunan offshore rüzgar santrallerinden 1 megavat kapasite elde edebilmek için 17 farklı ve tam zamanlı iş koluna ihtiyaç duyuluyor.

Buna göre, önümüzdeki 5 yıl içinde küresel ölçekte 51 gigavat düzeyinde offshore rüzgar santralinin kurulumunun gerçekleşmesi ve 10 yıl içinde ise 6,2 gigavat seviyesinde yüzer offshore rüzgar santralinin devreye entegre edilmesi planlanıyor.

Böylelikle, 2024 yılına kadar offshore rüzgar santrallerinin ülkelerin elektrik sistemine dahil olmaya devam etmesiyle küresel anlamda yaklaşık 900 bin kişiye yeni iş imkanı ve istihdam yaratacağı tahmin ediliyor.

Offshorerüzgar santrallerinin, proje planlaması başta olmak üzere, finans, üretim, taşımacılık, inşaat, demir çelik, işletme ve bakım sektörlerinde istihdam oluşturması bekleniyor. Meslek gruplarında ise teknik elemanlar, elektrik tesisatı, rüzgar türbini teknik elemanı, mühendis, bilim adamı, boru tesisatçısı gibi alanlar öne çıkıyor.

Offshorerüzgar piyasası analistleri istihdam olanaklarının sektörün istikrarlı büyüme gösteren Avrupa’da sabit kalacağını belirtirken, Asya ve Kuzey Amerika ülkelerindeki yeni offshorerüzgar enerjisi projelerine bağlı olarak artacağını öngörüyor.

KÜRESEL ISINMAYLA MÜCADELEDE TEMİZ ENERJİ

Ayrıca, küresel ısınma seviyesini 1,5 ila 2 santigrat derecede tutabilmek için 2030 yılına kadar rüzgar enerjisinde yıllık bazda 100 gigavatlık ilave kapasite oluşturulması gerekiyor.

Toplam 1 gigavat kapasiteli deniz üstü rüzgar santralinin 3,5 milyon ton karbondioksit salımını engellediği ifade edilirken, zararlı emisyonların azaltılması için fosil yakıtların kullanımı yerine daha fazla miktarda karasal ve deniz üstü rüzgar santrali, güneş, hidroelektrik ve verimli doğal gaz elektrik santrallerinin kurulumunun gerektiğine işaret ediliyor.

Bu arada, geçen yıl sonu itibariyle ilave edilen dünya rüzgar kurulu gücünün yüzde 10’una ulaşan offshore rüzgar santrallerinin, 2025 yılına kadar toplam kurulu güç içindeki oranının yüzde 20 düzeyini aşması bekleniyor.

 

5.09.2020 Çin, gözünü Beyrut Limanı’na çevirdi

Çin, verdiği krediyi ödeyemeyen ülkelerin liman ve havaalanlarını Çinli şirketlere kiralıyor. Pekin yönetimi şimdi de gözünü Beyrut Limanı’na çevirdi.

Çin Devlet Başkanı ŞiCinping’in 2013’te ilan ettiği Tarihî İpek Yolu’nun yeniden canlandırılması hedefiyle duyurduğu Kuşak ve Yol inisiyatifine katılan ülke sayısı 70’i geçti.

Son olarak Pekin yönetimi, 4 Ağustos’ta patlamanın yaşandığı Beyrut Limanı için yardım teklifinde bulundu. Ancak uzmanlar, proje dâhilinde kredi alan bazı ülkelerin borçlarını ödeyememesi üzerine limanlarını Pekin yönetimine uzun süreli kiralamak durumunda kaldığını hatırlatıyor. Uzmanlar, Pekin yönetiminin Lübnan’ın Beyrut Limanı için teklif vermesini “Çin, borç diplomasisiyle etkinliğini artırmak istiyor” şeklinde yorumluyor

1,9 TRİLYON DOLARLIK PROJE

Çin, proje kapsamında katılımcı ülkelerle yaklaşık 1,9 trilyon tutarında 1.590 proje yürütüyor ve bu ülkelere yaptığı yatırım 500 milyar doları geçmiş durumda. Borcu ödeyemeyen Sri Lanka, Hambantota Limanı’nı Çin şirketine 99 yıllığına kiralamak durumunda kaldı.

Malezya’da eski Başbakan Rezzak döneminde 20 milyar dolara imza atılan Doğu Sahili Demiryolu Hattı, iktidara gelen Mahathir Muhammed tarafından askıya alındı. Çin, projenin maliyetini üçte bir oranında düşürülme teklifini kabul etti.

Kenya Mombasa Limanı’nı, Zambiya ise KennethKaunda Uluslararası Havalimanı’nı borçları karşılığında Çin’e devretmekle karşı karşıya. Borçlarının yüksekliği sebebiyle Cibuti, Laos, Maldivler ve Tacikistan yüksek risk grubunda bulunurken Yunanistan’ın Pire, İsrail’in Aşdod, Mısır’ın Ebu Kir Limanı’ndaki yatırımları sonrası Çin’in Lübnan’daki Beyrut Limanı’na ilgi göstermesi dikkatleri çekti.

Çin’in Orta Doğu’da var olma arzusunu “Doğu Akdeniz” bağlamında değerlendirmek gerektiğini belirten Singapur Nanyang Teknoloji Üniversitesinden James M. Dorsey “Çin’in bölge limanlarında (Türkiye, Mısır, İsrail) etkisi var. Bu etkiyi Trablus Limanı’na kadar genişletmeyi arzuluyor. Hatta Trablus’u Beyrut ve Suriye’ye bağlamayı amaçladığı bir ‘tren yolu’ düşüncesi bulunuyor. Türkiye, Suriye, İsrail, Mısır ve Lübnan limanlarında etki sahibi olduğunuzda Doğu Akdeniz’i de domine ediyorsunuz. Bu bağlamda Beyrut Limanı, Çin için büyük önem arz ediyor” dedi.

Fransa Sosyal Bilimlerde İleri Çalışmalar Üniversitesinden ThierryPairault, Çin’in, Beyrut’un inşası için yaptığı teklife yönelik “Mao’nun dediği gibi; bedava yemek yoktur, kimse karşılıksız yardımda bulunmaz. Çin, borç verdiği ülkelerin kendi ürünlerini almasını zorunlu tutuyor” dedi.

4.09.2020 Çevlik Limanı’ndaki teknede yangın çıktı

Samandağ’ın Çevlik Limanı’nda bir teknede yangın çıktı. İtfaiyenin müdahalesiyle kısa sürede söndürülen yangın ile ilgili inceleme başlatıldığı öğrenildi.

Hatay’ın Samandağ ilçesinde bir teknede çıkan yangın itfaiyenin müdahalesiyle kısa sürede söndürüldü.

Olay, ilçeye bağlı Çevlik Limanı’nda meydana geldi. Henüz bilinmeyen nedenle limandaki bir tekne alev aldı.

Çevredekilerin dumanları görmesiyle itfaiyeye haber verildi.

İtfaiye ekiplerinin hızlı müdahalesi ile alevler diğer teknelere sıçramadan söndürüldü.

Yangınla ilgili inceleme başlatıldı.

4.09.2020 Japonya’da kaybolan ‘Gulf Livestock 1’ isimli gemiden kötü haber geldi

Yeni Zelanda’dan Çin’e giderken tayfun nedeniyle Doğu Çin Denizi’nde kaybolan yük gemisinin kurtarılan ikinci mürettebat hayatını kaybetti.

Yeni Zelanda’dan Çin’e giderken bölgede etkili olan Maysak Tayfunu nedeniyle Japonya açıklarında Çarşamba günü kaybolan Gulf Livestock 1 adlı kargo gemisinden kötü haber geldi.

Japonya Sahil Güvenliği, alabora olduğu belirtilen yük gemisinden kurtarılan ikinci mürettebatın hayatını kaybettiğini açıkladı.

Anami Oshima Adası’nın yaklaşık 120 km kuzeyinde baygın bulunduğu öğrenilen mürettebatın kaldırıldığı hastanede yaşamını yitirdiği belirtilirken yakında bulunan bir can yeleği ve büyükbaş hayvan cesetleri nedeniyle diğer mürettebatı arama çalışmalarının da aynı bölgede yoğunlaştırıldığı ifade edildi.

BİR KİŞİ KURTARILMIŞTI

43 mürettebatı ile birlikte Yeni Zelanda’dan Çin’e büyükbaş hayvan taşıyan Gulf Livestock 1 adlı gemi bölgede etkili olan tayfun nedeniyle Doğu Çin Denizi’nden imdat sinyali göndermiş, Japonya Sahil Güvenliği 45 yaşındaki Filipinli mürettebat Sareno Edvarodo’nun Çarşamba gecesi kurtarıldığını açıklamıştı.

Sahil Güvenlik yetkilileri, kurtarılan mürettebatın geminin dalgalar nedeniyle alabora olmadan önce motorunun bozulduğunu söylediğini aktarmıştı.

4.09.2020 KKTC’den Mersin’e barış için kulaç attılar

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nden (KKTC) 1 Eylül Dünya Barış Günü dolayısıyla yüzmeye başlayan Hacettepe Üniversitesi Gençlik ve Spor Kulübü Derneği Master Yüzme Takımı sporcuları, Mersin’in Silifke ilçesine bağlı Taşucu sahiline geldi.

Girne Limanı’ndan hareket eden 10 sporcu yaklaşık 38 saat sonra Taşucu Limanına ulaştı. Sporcular burada Silifke Kaymakamı Namık Kemal Nazlı’ya ve Silifke Belediye Başkan Vekili Sadık Altunok’a Türk bayrağını teslim etti. Kaymakam Nazlı, gazetecilere yaptığı açıklamada, etkinliğin dünya barışına katkı sağladığını belirterek, verilen mesajın da büyük anlam ifade ettiğini vurguladı. Sporculardan 60 yaşındaki Temel Yahşi ise bu mesafede barış parkuru oluşturmak istediklerini dile getirdi.

Güzel bir etkinliğe imza attıklarını ifade eden Yahşi, “Burayı tanıtmak istiyoruz. Bu parkurun turizm açısından önemli olduğunu düşünüyoruz ve önemsiyoruz. Başarıyla tamamladık ve mutluyuz” dedi.

Yüzücü Deniz Karadelen ise zorlu bir parkurda mücadele ettiklerini belirterek, “İlk defa KKTC’den Türkiye’ye yüzdük. Bu bizim için önemli. Çünkü barışı simgeliyoruz. Bu parkurun dünyada bilinmesini istiyoruz. Çok zorlandık. Gece fırtına oldu ama Mersin’e ulaştık. Gururluyuz. Yaklaşık 38 saat sürdü ve 100 kilometrelik parkurdu. Bütün zorluklara rağmen kulaçlarımızı attık. Fırtına nedeniyle kaptanlar ara vermemizi istedi ama biz alnımızın akıyla sonuna kadar yapmak istedik. Gece güzel manzara eşliğinde yüzdük. Emeği geçenlere teşekkür ediyoruz” dedi.

Hacettepe Üniversitesi Gençlik ve Spor Kulübü Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Kuriş ise, “2019 yılında ilk defa Mersin’den KKTC’ye yüzdük. İkincisini ise 1 Eylül 2020 tarihinde Girne’den Mersin’e yüzdük. Bu sayede Uluslararası Yüzme Federasyonuna parkurun onaylanması için başvuru yapacağız. Başvurumuz kabul görürse spor turizmine ve KKTC’nin tanınmasına yardımcı olacağız. Uluslararası arenaya böyle bir parkurun kazandırılması için elimizden geleni yapacağız” dedi.

Barış, birlik ve beraberlik duygularını pekiştirmeyi hedefleyen yüzme geçişi, Girne-Mersin arasında yüzülebilecek uluslararası yeni bir parkur oluşturmak, KKTC’nin tanıtımı ile amatör ve profesyonel sporculara öncülük ederek, spor turizmine katkı sağlamayı hedefliyor.

Hacettepeli 10 yüzücünün yaklaşık 38 saat kulaç attığı 100 km’lik mesafe kat ederek KKTC’den Taşucu’na ulaştığı bildirildi.

4.09.2020 Beyrut Limanı’nda 4 ton 350 kilogram amonyum nitrat bulundu

Lübnan ordusu, Beyrut Limanı’nda 4 ton 350 kilogram amonyum nitrat bulunduğu duyurdu.

Lübnan’ın başkenti Beyrut’ta bulunan Beyrut Limanı’ndaki 12 numaralı depoda 4 Ağustos tarihinde 2 bin 750 ton amonyum nitrat patlamıştı.

Patlamada en az 190 kişi hayatını kaybetmiş, 6 bin 500’den fazla kişi yaralanmıştı.

Lübnan ordusu tarafından yapılan açıklamada, Beyrut Limanı’nın 9 nolu giriş kapısı yakınlarında bulunan bir konteyner içinde 4 ton 350 kilogram amonyum nitrat bulunduğu duyuruldu.

Ordu, bulunan kimyasal madde ile ilgili çalışma başlatıldığını aktardı.

3.09.2020 Japonya’da 43 mürettebatlı ‘Gulf Livestock 1’ isimli gemi kayboldu

Japonya’da Maysak Tayfunu nedeniyle 43 mürettebat ve 60 bin büyükbaş hayvanı bulunan ‘Gulf Livestock 1’ isimli yük gemisi kayboldu. İmdat sinyali gönderen geminin Filipinli bir mürettebatı kurtarılırken diğer mürettebat ve gemiyi arama çalışmaları devam ediyor.

Japonya’da Maysak Tayfunu etkisini sürdürürken ‘Gulf Livestock 1’ yük gemisi 43 mürettebat ve 60 bin büyükbaş hayvanla kayboldu.

‘Gulf Livestock 1’ adlı gemi, tayfun başladığı sıralarda Doğu Çin Denizi’nden imdat sinyali gönderdi. Sinyalin ardından arama çalışmalarına başlayan Japonya Sahil Güvenliği, can yeleği giyen bir denizcinin denizde yüzmeye çalıştığını fark etti.

Gece saatlerinde yürütülen operasyonda Filipinli mürettebat kurtarıldı. Gemi ve diğer mürettebatı arama çalışmaları sürüyor.

Panama bandıralı ‘Gulf Livestock 1’ adlı gemide 39 Filipinli, 2 Yeni Zelandalı, 2 Avusturalyalı mürettebat bulunuyordu.

Yeni Zelanda Dışişleri Bakanlığı, geminin Çin’e gitmek üzere 14 Ağustos’ta Yeni Zelanda’dan ayrıldığını açıkladı.

134.06 metre uzunluğunda, 19.4 metre genişliğindeki Panama bayraklı gemi, 2002 yılında inşa edilmişti.

Maysak Tayfunu, Güney Kore’nin son olarak liman kenti Busan’ı vurdu, 1 kişi hayatını kaybetti. Tayfunun etkili olduğu bölgede 2 bin 200 sığınaklara tahliye edilirken 120 bin eve elektrik verilemiyor.

Sa, Eyl 1 2020, 7:50ös – Sa, Eyl 8 2020, 8:50ös

İlgili Yazılar

Haftalık Denizcilik Haberleri

25 Aralık 2019 – 7 Ocak 2020 Haftası Denizcilik Haberleri

29 Temmuz 2023
Haftalık Denizcilik Haberleri

08 Ocak – 14 Ocak 2020 Haftası Denizcilik Haberleri

29 Temmuz 2023
Haftalık Denizcilik Haberleri

15 Ocak – 21 Ocak 2020 Haftası Denizcilik Haberleri

29 Temmuz 2023
Haftalık Denizcilik Haberleri

21 Ocak – 28 Ocak 2020 Haftası Denizcilik Haberleri

29 Temmuz 2023
Haftalık Denizcilik Haberleri

29 Ocak – 03 Şubat 2020 Haftası Denizcilik Haberleri

29 Temmuz 2023
Haftalık Denizcilik Haberleri

04 Şubat – 11 Şubat 2020 Haftası Denizcilik Haberleri

29 Temmuz 2023
Sonraki Yazı

25 Ağustos – 01 Eylül 2020 Haftası Denizcilik Haberleri

MDTO-LOGO-footer2
Takip Edin!
İletişim Bilgileri

Adres: Mersin Deniz Ticaret Odası
Pirireis, İsmet İnönü Blv. No:45, 33110 Yenişehir/Mersin

Telefon: +90 324 327 7000

Cep : +90 531 796 6989

E-Posta: mersindto@mdto.org

Kep: mersindto@hs02.kep.tr

Bize Ulaşın

MERSİN DENİZ TİCARET ODASI © 2024 

Tasarım ve Uygulama | Web Çözüm Yazılım Çözümleri
  • KVKK
  • Anketler
  • İletişim
  • Bilgi Edinme Hakkı
No Result
Tüm Sonuçları Gör
  • English
  • Kurumsal
  • Üye
  • Hizmetler
  • Kalite ve Akreditasyon
  • BİLGİ MERKEZİ
  • Mevzuat
  • Basın Yayın
  • ONLINE HİZMETLER
  • İletişim
    • İletişim Bilgilerimiz
    • Talep ve Şikayetlerin İletilmesi
    • Bilgi Edinme

© 2024