(Kaynak : www.denizhaber.net)
8.06.2020 ABD Hazine Bakanlığı, 122 adet İran bayraklı gemiyi Yaptırım Listesi’ne aldı
ABD Hazine Bakanlığı’na bağlı, Yabancı Varlıklar Kontrol Ofisi (OFAC), İran Devlet Şirketi IRISL Mülkiyetinde ve işletmesinde bulunan 122 adet farklı büyüklükte kargo gemileriyle birlikte yolcu gemilerine yaptırım uygulama kararı aldı.
ABD Hazine Bakanlığı’na bağlı Yabancı Varlıklar Kontrol Ofisi (OFAC), İran Devlet Şirketi IRISL mülkiyetinde ve işletmesinde bulunan 122 adet farklı büyüklükte kargo gemileriyle birlikte yolcu gemilerine yaptırım uygulama kararı aldı.
ABD Hazine Bakanlığı resmi sitesinde yayımlanan yaptırım listesinde, İran İslam Cumhuriyeti Denizcilik İşletmeleri’ne mülkiyetinde bulunan 122 adet değişik cins ve büyüklükte, genel kargo, konteyner, petrol tankeri ve yolcu gemilerinin, İran’a uygulanan yaptırımlar çerçevesinde listeye alındığı kaydedilirken, bu gemilerle işbirliği, yakıt desteği ve limanlara yanaşması halinde, Yaptırım kapsamındaki kararlar doğrultusunda işlem yapılacağı belirtildi.
Bilindiği gibi; ABD Hazine Bakanlığı’na bağlı Yabancı Varlıklar Kontrol Ofisi (OFAC), geçen sene İran İslam Cumhuriyeti Denizcilik İşletmeleri’ne mülkiyetinde bulunan 199 gemiyi Yaptırım Listesi’ne almıştı.
8.06.2020 Bodrum’a 700 bin tatilci akın akın geliyor
1 Haziran’da seyahat kısıtlamasının kalkması ve yeni normalleşme süreci tatilcilerin Bodrum’a akın etmesine neden oldu.
Bodrum’da uzun araç kuyrukları oluşurken, Muğla’ya giren araç sayısı 500 bine ulaştı. Bodrum Belediye Başkanı Ahmet Aras, 170 bin nüfusu olan ilçesinin nüfusunun 700 bine çıkacağını açıkladı. Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Osman Gürün ise Muğla’ya akın akın tatilci geldiğini belirtti.
1 Haziran’da yeni normalleşme sürecine geçilmesi ve seyahat yasağının kalkmasıyla birlikte Ege kıyılarına özellikle başta İstanbul, Ankara, Bursa ve Konya olmak üzere Türkiye’nin birçok bölgesinden göç başladı. 170 bin nüfusu olan Bodrum’da tatilci sayısıyla birlikte nüfus 4 katına çıkarak 700 bine ulaştı. Akıcı olarak seyreden trafikte araç kuyrukları da dikkatlerden kaçmadı. İlçede yaşayan vatandaşlar ve tatilciler sahillere akın etti. Tıka basa dolan sahillerde sosyal mesafe kuralları ise hiçe sayıldı. Özellikle halk plajlarında adım atacak yer kalmadı.
Yerli turist ev kiralıyor, yatta kalıyor
Yerli turistler otellerde kalmak yerine ev ve tekne kiralamayı tercih ediyor. İlçeye gelen yerli turistler nedeniyle kiralarda da yüzde 50’ye varan artış oldu. Tekne ve yat kiralayan yerli turistler ise mavi tura çıkmayı tercih ediyor. Otellerin doluluk oranında düşüş yaşanırken Bodrum’da kiralık ev ise bulunamıyor.
1 haftada 500 bin araç giriş yaptı
Muğla’ya 1 Haziran’dan itibaren İzmir ve Aydın üzerinde gelen araç sayısı 159 bin 500 ulaştı. Antalya ve Denizli üzerinden gelen araç sayılarıyla birlikte Muğla iline giren araç sayısının 500 bine ulaştığı öğrenildi. 1 Haziran, 7 Haziran arasında Muğla’ya araçlarıyla gelen tatilciler Bodrum, Akyaka, Marmaris, Fethiye, Datça, Ören ve Köyceğiz gibi Ege’nin birçok tatil beldesine akın etti.
Bodrum Belediye Başkanı Aras, nüfusun 4 kat artarak 700 bine ulaşacağını ifade ederek “ Bodrum’a gelişler hızla devam ediyor. 300 bin nüfusa ulaşmıştık, Korova virüs sürecinde, bu sayı yeni normalleşme ile gittikçe artacak. Bu nüfusun 600 binlere ulaşacağını tahmin ediyoruz. Turizm hareketlerinin olmayacağı görülüyor. Yurtdışı turizmi bu sene sıkıntılı gibi görülüyor. Yurtiçi hareketlerle 600 – 700 bini nüfusa Bodrum rahat bir şekilde ulaşacaktır. Bunlar için gereken önlemlerimizi biz aldık. Korona Virüs (Kovid-19) salgınına karşı tüm dezenfekte işlemlerimizi, hijyen kurallarını ve alınacak tüm tedbirleri biz aldık. Bakanlıklarımızın yayınladığı genelgeler doğrultusunda işletmelerde incelemelerimizi de yapıyoruz. Halkımızın ve Bodrum’a gelen misafirlerimizin güvenilir bir tatil yapmasını sağlamaya çalışıyoruz” dedi.
Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Osman Gürün ise “Akın akın Muğla’ya geliniyor. Pandeminin eve hapsettiği insanlar durumun düzelmesini bekleyerek hayallerini Bodrum üzerine kurmuş. O hayal gerçekleşiyor, pılını pırtını toplayan koşa koşa buraya geliyor, rahatlamak için. Gelen tatilcilerimiz, misafirlerimiz de haklı. Çünkü 65 yaş üstü olanlar eve hapsoldu. Bodrum’da en azından bahçesinde dolanır. Fakat buradaki otellerle ilgili çok arzu ettiğimiz ful doluluk oranının yakalama konusunun biraz zaman alacağını düşünüyorum. Öncelikle daha çok villa, kendi evleri, tekne ve yatlar doluyor. Kendi aile gurubu ile gelenler teknede 10 veya 15 gün kalacak ya da bir villa kiralayacak orada kalacak. Bu şekilde tecelli edeceğini düşünüyorum” ifadelerini kullandı.
8.06.2020 “Mavi Gezegen”e rengini veren okyanuslar tehdit altında
Okyanusların günlük yaşamdaki rolüne dikkati çekmek, okyanusu korumak ve deniz kaynaklarını sürdürülebilir şekilde kullanmanın önemini vurgulamak amacıyla 8 Haziran Dünya Okyanus Günü’nün bu yılki teması “Sürdürülebilir Okyanus için Yenilik” olarak belirlendi.
Dünyanın yüzde 71’ini kaplayan okyanuslar, iklim değişikliği, plastik ve petrol kirliliği ile aşırı avlanma gibi tehlikelerle karşı karşıya.
Okyanusların günlük yaşamdaki rolüne dikkati çekmek, okyanusu korumak ve deniz kaynaklarını sürdürülebilir şekilde kullanmanın önemini vurgulamak amacıyla 8 Haziran Dünya Okyanus Günü’nün bu yılki teması “Sürdürülebilir Okyanus için Yenilik” olarak belirlendi.
Birleşmiş Milletler (BM), 8 Haziran’ı, 2009 itibarıyla “Dünya Okyanuslar Günü” ilan etti. Ancak birçok ülke, bu özel günü, Rio de Janeiro’da 1992’de düzenlenen BM Çevre ve Kalkınma Konferansı’ndan bu yana kutluyor.
Okyanuslar, her geçen gün tükenişe sürükleniyor
Dörtte üçü sularla kaplı olan ve uzaydan bakıldığında mavi görünen yerkürenin, “Mavi Gezegen” diye adlandırılmasına ilham olan okyanus ve denizlerin korunması, doğadaki yaşam döngüsünün devamı ve sürdürülebilir kalkınma için hayati önem arz ediyor.
Ancak iklim değişikliği, plastik ve petrol kirliliği ile aşırı avlanma gibi nedenler yüzünden dünyanın yüzde 71’ini kaplayan okyanuslar, her geçen gün tükenişe sürükleniyor.
Bu nedenle Birleşmiş Milletler (BM) 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Küresel Hedeflerinden biri de okyanusların, denizlerin, deniz kaynaklarının korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile sürdürülebilir kalkınmayı amaçlayan, “suda yaşam” maddesi olarak kayda geçti.
Sahip oldukları sıcaklık, kimya, akıntılar ve yaşam nedeniyle okyanusların, dünyayı insanlar için yaşanabilir kılan küresel sistemlere hayat verdiğine dikkati çeken BM Kalkınma Programı (UNDP), insanoğlunun bu yaşamsal kaynağı yönetme biçiminin, hem insanlık hem de iklim değişikliği etkilerini dengelemek için vazgeçilmez olduğunun altını çiziyor.
Üç milyar insan, geçinmek için denizlerdeki biyolojik çeşitliliğe bağımlı
UNDP’ye göre, üç milyarı aşkın insan, geçimini sağlamak için deniz ve kıyılardaki biyolojik çeşitliliğe bağımlı. Ancak dünyadaki balık stokunun yüzde 30’u, aşırı kullanıldığı için sürdürülebilir ürün vereceği düzeyin altında.
Biyolojik Çeşitlilik ve Ekosistem Hizmetleri Konulu Hükümetler Arası Bilim-Politika Platformunun (IPBES) geçen yılki raporuna göre, amfibi türlerin yüzde 40’ından fazlası, resif oluşturan mercanların yaklaşık yüzde 33’ü ve tüm deniz memelilerinin üçte birinden fazlası da tehdit altında.
Dünya Doğayı Koruma Vakfı (WWF) ve Londra Zooloji Derneğinin birlikte hazırladığı “Yaşayan Gezegen Raporu”nun 2018 yılındaki tespitlerine göre ise son 50 yılda, deniz türlerinin popülasyonlarında yüzde 36 azalma olurken, en fazla kayıp yüzde 81 ile sulak alanlarda kaydedildi.
Plastik kirliliği, okyanusları tehdit eden etkenlerin başında geliyor
İnsanların ürettiği karbondioksidin yaklaşık yüzde 30’unu emen okyanuslarda, sanayi devriminin başlangıcından bu yana, okyanus asitlenmesinde yüzde 26 artış kaydedildi. Büyük kısmı karada yerleşik kaynaklardan gelen deniz kirliliğinin ise kaygı verici düzeylere ulaştığını vurgulayan UNDP’ye göre, okyanusların her kilometrekaresinde ortalama 13 bin parça plastik atık bulunuyor.
Dünya Ekonomik Forumu’nun verilerine göre de her yıl ortalama 8 milyon ton plastik, okyanus sularına karışıyor.
Plastik miktarının, deniz canlılarını geçeceği öngörülüyor
Bu durumun devam etmesi halinde, 2025’e kadar her 3 ton balığa karşılık 1 ton plastik olacağı, 2050 yılında ise deniz ve okyanuslardaki plastik miktarının, deniz canlılarını geçeceği öngörülüyor.
Yunuslar, balinalar ve su kuşları, doğada yok olması onlarca yıl alan plastik parçalarını yiyecek sanıp tüketiyor. Plastik kirliliği, çöpleri gıda zanneden deniz canlılarının boğulmasına ya da plastik parçalara takılarak ölümü beklemesine yol açıyor.
Okyanusların en uzak ve ıssız noktasında dahi plastik atık bulundu
Deniz ve okyanuslardaki kirlilik, kıyı ya da deniz trafiğinin yoğun olduğu noktaların ötesinde, insan erişiminin olmadığı yerlere de ulaştı. Örneğin geçen yıl mayıs ayında, Dünyanın en derin noktası kabul edilen, Pasifik Okyanusu’nun batısındaki Mariana Çukuru’na dalan Amerikalı deniz altı kaşifi, okyanusların en uzak ve ıssız noktasında dahi, deniz tabanında plastik atık ve şeker ambalajları bulundu.
Plastik atıkların, derinliği 10 bin 911 kilometre ile 11 bin 30 kilometre arasında ölçülen Mariana Çukuru’na akıntılarla ulaştığı tahmin ediliyor.
8.06.2020 AIDA, tüm ABD ve Kanada seyahatlerini iptal ediyor
Carnival Corporation’ın Alman pazar markası AIDA Cruises (Seyahat gemileri hattı), 2020’nin tamamı için tüm ABD ve Kanada destinasyonlarını iptal edildiğini duyurdu.
AIDA, yaptığı açıklamada, “Koronavirüsün devam eden etkilerinin bir sonucu olarak, ABD ve Kanada’ya uluslararası seyahat koşulları henüz mevcut değil.” dedi. Hat, Kanada’daki tüm kruvaziyer destinasyonlarının 31 Ekim’e kadar yasaklandığını ve ABD’nin yakın zamanda AB’de olan yabancılara seyahat yasağı getirdiğini, yani Avrupalı yolcuların şu anda bir gemiye binmek için ABD’ye uçamayacaklarını ayrıca belirtti.
AIDA, sitesinde yayınlanan Almanca bir duyuruda, ABD ve Kanada destinasyonları ile 2020 için planlanan tüm yolculukların yapılamayacağını söyledi. Etkilenen bir seyahati rezerve etmiş olan konuklar bilgilendirilecek ve nakit ücret iadesi ya da gelecekteki bir seyahatini olduğundan yüzde 10 daha ucuza alabilecekler.
Birçok liman devleti seyir konusunda kısıtlamalar uyguladığından, AIDA 31 Temmuz’a kadar diğer tüm seyahatlerini de durdurdu. Ancak, AB seyahat kısıtlamaları gevşediği an yeniden başlayabilmek için çok çalıştığını ve planlamalar yapıldığını belirtti.
AIDA’nın 2020 Kanada ve ABD liman destinasyonlarını iptal etme kararı, iki Bahama bayraklı gemiyi işleten Hornblower yan kuruluşu Victory Cruise Lines’dan (VCL) benzer bir açıklamadan kısa bir süre sonra gerçekleşti. Geçtiğimiz ayın sonlarında yapılan bir açıklamada VCL, 2021 sezonuna odaklandıklarını söylemişti.
8.06.2020 MSC Cruises operasyon durdurma süresini uzattı
Pandemi sürecinin getirdiği zorluklar ve hâlâ dünyanın birçok bölgesinde devam eden önemli seyahat kısıtlamalarının devam etmesi sebebiyle MSC Cruises daha önce aldığı filo çapındaki operasyon durdurma kararını 31 Temmuz 2020’ye kadar uzattığını açıkladı.
MSC Cruises, bu tedbirden etkilenen konuklarına, 2021 yılının sonuna kadar geçerli olmak üzere, iptal edilen seyahatleri için ödedikleri tutarın tamamını, gelecekte yapılacak olan – herhangi bir gemi ve herhangi bir rota için – seçtikleri bir yolculuğa gelecek seyahat kredisi olarak aktarma fırsatı sunuyor. Konuklar, gelecek seyahat kredisi kuponlarını 21 Haziran’dan itibaren kullanmaya başlayarak yolculuklarını kendilerine uygun bir zamana yeniden programlayabilecek.
Buna ek olarak, 1 Ağustos ve 31 Ekim 2020 tarihleri arasındaki tüm rezervasyonlar da “Esnek Seyir Programı”na dahil edilerek, konukların seyahatlerini 31 Aralık 2021 tarihine dek, orijinal seyir tarihinden 48 saat öncesine kadar veya Fly & Cruise paketleri için uçuş tarihinden 96 saat öncesine kadar gelecekteki bir tarihe yeniden planlamasına olanak tanımış olacak.
MSC Cruises ayrıca, şu anda yapım aşamasında olan iki yeni gemisi ve yeni limanların da dahil edildiği bir dizi zenginleştirilmiş rotalarını içeren yeni 2021 Yaz Programını da yeniden duyurdu.
Gianni Onorato, CEO, MSC Cruises, “Operasyonlarımızın durdurulmasını uzatma kararını alırken, misafilerimizin seyahat hayallerini ve gelecek yılki tatillerini planlama isteklerini bildiğimiz için de geleceğe bakmamız önemlidir. Bu sebeple, 2021 için yaz rotalarımızı da kesinleştirdik.”
Onarato “Kısa dönemli” diyerek ekledi, “Gemilerimiz, zamanı geldiğinde, aşamalar halinde, bölgelere göre değişkenlik gösteren ilgili ulusal ve uluslararası sağlık ve diğer düzenleyici otoritelerin rehberliğine ek olarak yakında açıklayacağımız sağlık ve güvenliğe odaklanan yeni bir işletim protokolünün desteği ile hizmete geri dönecek. Bu şekilde, kademeli olarak tüm gemilerimiz, 2021 yaz sezonunun başlangıcına kadar denizlere dönecek.”
Şirket filosunda bulunan 17 geminin yanı sıra, halen yapım aşamasında olan MSC Virtuosa ve MSC Seashore dahil toplam 19 adet gemi ile MSC Cruises 2021 Yaz programlarının öne çıkanları şu şekildedir; MSC Cruises 2021 yaz programları, konuklara çok fazla seçenek ve esneklik sunmaktadır, bu nedenle bir konuk tatilinden ne isterse istesin, herkesin güvenle rezervasyon yapabilmesi için farklı seçenekler bulunmaktadır.
4.06.2020 Gemi ihracatı mayıs ayında yüzde 7.8 arttı
Covid-19 pandemisi nedeniyle alınan önlemlerin önemli büyük oranda etkilediği gemi ve yat ihracatı Nisan ayında yaşanan yüzde 74’lük düşüşün ardından çözüm arayışları sonucu Mayıs ayında yüzde 7.8 arttı.
Koronavirüs salgını nedeniyle yabancı alıcısına teslim edilemediği için geçen ay hızlı düşen gemi ve yat ihracatı, ‘jet uçak’ çözümü sayesinde mayısta yeniden artışa geçti. Gemi inşa, mayıs ayında ihracatını artıran iki sektörden biri olarak öne çıktı.
Salgın nedeniyle mart ayında yüzde 30 daralan gemi ve yat ihracatında, düşüş nisanda hızlanarak yüzde 74’e ulaşmıştı. İhracattaki bu düşüş, seyahat engelleri nedeniyle gemilerin alıcısına teslim edilmemesinden kaynaklanıyordu. Seyahat kısıtlamaları bebebiyle hem teslim için alıcı firma temsilcileri gelemiyor hem de inşası ilerleyen gemiler, alıcıların enspektörlerinin gelememesi nedeni ile teslim tarihinde ötelemeleye maruz kalıyordu.
Gemi, Yat ve Hizmetleri İhracatçıları Birliği’nin (GYHİB) girişimleri sonucunda yabancı yetkililerin Türkiye’ye gelmesi için bakanlıktan jet uçakların devreye girmesi için izin alındı. Yabancı misafirlerin Türkiye’ye getirilmesi sürecinde tüm masrafları tersane sahipleri karşıladı.
‘Jet uçak’ çözümü sonuç verdi, mayıs ayında ihracat yeniden artışa geçti. Mayısta sektör, yüzde 7.8 artışla 53.9 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Gemi inşacıların ocak-mayıs dönemi ihracatı ise yüzde 5.4 daralma ile 412.2 milyon dolar oldu.
İhracata hazır, onay bekleyen projeler var
Gemi, Yat ve Hizmetleri İhracatçıları Birliği (GYHİB) Başkanı Cem Seven, “Mayıs ayında tarımdan sonra ihracatını en çok artıran ikinci sektör olduk. Yurtdışı personel ve alıcıların Türkiye’ye gelerek gemi ve yatları teslim alabilmeleri için Ticaret Bakanlığı’na yaptığımız seyahat izni müracaatlarının tamamının sonuçlanması ile ihracatımızın daha da artacağını düşünüyoruz. Yüzmilyonlarca euro tutarında gemi ve yatın bakanlık izni kapsamında ihraç edileceğini düşünüyoruz. Bir çok başvuru henüz bakanlık incelemesinde. izin süreçlerinin tamamlanması için Halk Sağlık Genel Müdürlüğü, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü ve de Emniyet Genel Müdürlüğünün de onayları gerekiyor” açıklamasında bulundu.
GYHİB Başkanı Cem Seven, COVID-19 öncesi 2020 yılı hedeflerinin 1.5 milyar dolar olduğunu hatırlatarak, “Ancak mevcut durumda bütün çabamız bir milyar doların üzerine çıkabilmek” dedi.
Yat turizmine talep artışı siparişleri hareketlendirdi
Salgın nedeniyle otellere alternatif tatiller ön plana çıkarken, yat turizmi de bunlardan biri oldu. Birçok tatilcinin bu yaz otel yerine yat kiralamaya yöneldiği belirtiliyor. Bu durum gemi inşa sektörüne de olumlu yansıdı. Gemi, Yat ve Hizmetleri İhracatçıları Birliği Başkanı Cem Seven, “Yat turizmine yönelik artan ilginin gemi inşa sektörümüze olumlu yansımaları oldu. müşterilerden sipariş istekleri var, teklifler de veriliyor. Ancak artış rakamlarına yönelik sonucu söyleyebilmemiz için henüz erken” diye konuştu.
Mayısta ihracatın dağılımına göre;
* 41 milyon dolarlık gemi
* 15 milyon dolarlık yat
* 1.5 milyon dolarlık yan sanayi
*0.4 milyon dolarlık diğer deniz araçları ihracatı yapıldı.
3.06.2020 Türkiye’nin Doğu Akdeniz’deki yeni sondaj haritası paylaşıldı
Dışişleri Bakanlığı, Türkiye’nin, BM’ye bildirdiği Doğu Akdeniz’deki deniz sınırları içinde, TPAO’nun sismik araştırma ve sondaj ruhsat başvurusunda bulunduğu yeni ruhsat sahalarını gösteren haritayı paylaştı.
Dışişleri Bakanlığı, Türkiye’nin, Birleşmiş Milletler’e (BM) bildirdiği Doğu Akdeniz’deki deniz sınırları içinde, Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığının (TPAO) sismik araştırma ve sondaj ruhsat başvurusunda bulunduğu yeni ruhsat sahalarını gösteren haritayı paylaştı.
Dışişleri Bakanlığı İkili Siyasi İşler ve Denizcilik-Havacılık-Hudut Genel Müdürü Büyükelçi Çağatay Erciyes, Twitter hesabından yaptığı paylaşımda, Türkiye’nin, BM’ye bildirdiği Doğu Akdeniz’deki deniz sınırları ile TPAO’nun bu sınırlar içindeki araştırma ve sondaj ruhsat başvurusunda bulunduğu yeni ruhsat sahalarını gösteren haritalara yer verdi.
‘Türkiye, egemen haklarını kullanmayı kararlılıkla sürdürecek’
Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Hami Aksoy, konuya ilişkin yaptığı yazılı açıklamada, TPAO’nun araştırma ve sondaj faaliyetleri gerçekleştirmek üzere başvuruda bulunduğu yeni ruhsat sahalarının, Türkiye’nin BM’ye bildirdiği kıta sahanlığı sınırları içinde olduğunu hatırlatarak, “Ülkemiz, defalarca duyurduğu bu sahada egemen haklarını kullanmayı kararlılıkla sürdürecektir.” açıklamasında bulunmuştu.
TPAO, Akdeniz’de Türk karasuları dışında sahip bulunduğu, pafta numaraları belirlenmiş ruhsat sahalarında yedi adet ilave petrol sahası için başvuruda bulunmuş, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Maden ve Petrol İşleri Genel Müdürlüğünün konuya ilişkin kararı 30 Mayıs’ta Resmi Gazete’de yayımlanmıştı.
2.06.2020 Cemre Shipyard, Hardhaus’u suya indirdi
Cemre Shipyard’ın Norveçli Hardhaus AS için inşa ettiği bataryalı balıkçı gemisi denizle buluştu.
Cemre Shipyard’ın Norveçli Hardhaus AS için inşa ettiği, 2300 m³ tank kapasitesine sahip bataryalı balıkçı gemisi Hardhaus suya indirildi. Gemi, 2020’nin ikinci çeyreğinde teslim edilecek.
Bateri çözümü, elektrikli güverte vinçleri ve ısı geri kazanımı gibi çevreci yaklaşımla inşa edilen Hardhaus 75 metre uzunluğunda ve elektrikli vinçlerden gelen reaktif güçle bateri çözümünü birleştiriyor. Projede bateriler gerekli olduğu durumlarda ani güç artırmak, yakıt tüketimini ve emisyonu azaltmak için kullanılacak.
Hem dizel mekanik hem de dizel / bateri elektrik modunda yol alabilecek olan Hardhaus, Salt Ship Design tarafından tasarlandı.
Hardhaus’un özellikleri
Uzunluk : 74,5 metre
Genişlik : 16 metre
Derinlik : 9,3 metre
Klas : DNV-GL
RSW tank kapasitesi : 2300 m³
1.06.2020 Girne Limanı’ndan Taşucu’na 3 gemi seferi yapılacak
TC Lefkoşa Büyükelçiliği, Girne Limanı’ndan Taşucu’na üç deniz otobüsü seferi düzenleneceğini duyurdu.
TC Lefkoşa Büyükelçiliği, Girne Limanı’ndan Taşucu’na üç deniz otobüsü seferi düzenleneceğini duyurdu.
TC Lefkoşa Büyükelçiliği’nden yapılan açıklamada, 1 Haziran Pazartesi ve 3 Haziran Çarşamba günü, Girne Limanı’ndan Taşucu’na üç deniz otobüsü seferi düzenleneceğini duyurdu.
Açıklamada, koltuk sayısı sınırlı olacağı için ilk başvuranların biletlemesinin yapılacağı kaydedildi.
Covid-19 belirtisi gösteren kişilerin kesinlikle gemiye alınmayacağı belirtilirken, seyahat eden vatandaşların yanında maske bulundurması istendi.
Taşucu Limanı’ndan Türkiye’ye giriş öncesinde gerekli sağlık kontrolünün yapılacağı belirtildi.