(Kaynak: denizhaber.net)
1.06.2020 Fatih sondaj gemisi Trabzon’da
Karadeniz’de sondaj faaliyeti gerçekleştirmek için 29 Mayıs günü İstanbul’dan Karadeniz’e açılan Fatih Sondaj Gemisi’nin bugün öğle saatlerinde Trabzon’a geldi.
Karadeniz’de sondaj faaliyeti gerçekleştirmek için 29 Mayıs günü İstanbul’dan Karadeniz’e açılan Fatih Sondaj Gemisi’nin bugün öğle saatlerinde Trabzon’a geldi. Mehter marşları ve ‘Çırpınırdı Karadeniz’ türküsü ile karşılanan gemi, limana giriş yapacağı Perşembe gününe kadar Trabzon açıklarında demirli vaziyette bekleyecek.
Fatih Sondaj Gemisi için bugün Trabzon’a gelişi münasebetiyle denizde bir karşılama töreni düzenlendi. Sahil Güvenlik gemileri ve 6 römorkör eşliğinde sirenlerle, mehter marşları ve ‘Çırpınırdı Karadeniz’ türküsü ile açıkta karşılanan gemiye megafonla Trabzon Liman İşletmeciliği A.Ş. Genel Müdürü Muzaffer Ermiş, Fatih Sultan Mehmed Han’ın Trabzon’un fethinin üzerinden geçen 559 yıla atıfta bulunarak “Fatih 599 yıl sonra Trabzon’a hoş geldin” diyerek seslendi.
Fatih Sondaj Gemisi personeli de karşılamayı güverteden izlerken, Vali İsmail Ustaoğlu, Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu ve beraberindekiler de gemiyi Sahil Güvenlik botundan selamladılar.
Perşembe gününe kadar açıkta bekleyeceği bildirilen Fatih Sondaj Gemisi üzerine kurulacak platformların Trabzon Limanı’na getirilmesinin ardından limana girecek.
Platformun Fatih Sondaj Gemisi’ne kurulumunu sağlayacak 165 metre yüksekliğindeki dev vinç de hazır hale getirilirken, yüksekliği ile Trabzon Havalimanı’na inecek uçakların rotasını değiştirecek olan vinç ile boğazlardan sondaj gemisinin geçmesi için sökülen kule Trabzon Limanı’nda monte edilecek.
1.06.2020 Sefine, Bakkafrost ile Faroe’ya açılıyor
Sefine Shipyard’ın Bakkafrost için inşa edeceği hibrit canlı balık gemisinde buz çözücü jeneratör ve dinamik pozisyon sistemi bulunacak.
Sefine Shipyard, Faroe Adaları merkezli somon balığı üreticisi Bakkaforst ile canlı balık gemisi için sözleşme imzaladı. Knud E Hansen tasarımı ve bin m3’ü canlı balık olmak üzere, 10 bin m3 kapasiteye sahip gemi 2022’de teslim edilecek. Geminin uzunluğu 109, genişliği ise 22 metre olacak.
Buz çözücü jeneratör
Edinilen bilgiye göre, yıllık kapasitesini 100 bin tona çıkarmak isteyen şirket bir taraftan da yeni geminin karbon ayak izinin azaltılması için bataryalı olarak inşa edilmesini istedi. Beş jeneratör kullanacak olan gemi, limanda iken elektrik kaynağından da şarj edilebilecek. Gemiye konacak buz çözüncü jeneratör sayesinde ise 24 saatte 6 bin m3 taze su sağlanacak.
Böylece suyun kirlenmesinden kaynaklı biyolojik sorunlar ortadan kaldırılıp av bölgesinden ayrılmadan çalışması sağlanacak.
Dinamik pozisyon olacak
Tamamlandığında dünyanın en büyük canlı balık gemilerinden biri olacak olan geminin bir diğer özelliği ise dinamik pozisyon sistemine sahip olması. Bu sistemde gemi, verilen koordinatlardan çıkmadan otomatik olarak çalışmaya devam ediyor.
Bakkafrost’ın bir diğer gemisi The Hans á Bakka ise Tersan Shipyard 2015’de inşa edilmişti. The Hans á Bakka 75 metre uzunluğa ve 16 metre genişliğe sahip gemi, 450 ton canlı balık taşıyabiliyor.
1.06.2020 Yat turizmine Kovid-19 düzenlemesi: Yolcular maske ve eldiven takacak
Yat turizminde seferlere bugün yeniden başlanıyor. Yat Turizm Derneği Başkanı Begüm Doğulu, “Yolcularımız maske ve eldiven takacak. Teknede sosyal mesafe mürettebat tarafından sağlanacak. Bir kısmı ön tarafta, bir kısmı da arka tarafta duracak yolcular, dönüşümlü güneşlenecek” dedi.
Yat turizminde seferlere bugün yeniden başlanıyor.
Yat Turizm Derneği Başkanı Begüm Doğulu, “Yolcularımız maske ve eldiven takacak. Teknede sosyal mesafe mürettebat tarafından sağlanacak. Bir kısmı ön tarafta, bir kısmı da arka tarafta duracak yolcular, dönüşümlü güneşlenecek” dedi.
Günübirlik teknelerin yarı kapasite hizmet vereceğini kaydeden Doğulu, tekne kiralamada geçen seneki ücretlerin geçerli olacağını söyledi.
GEMİLER DE BAŞLIYOR
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Turistik amaçlı gemiler ve gezinti gemilerinin de içinde bulunduğu tüm gemilerde yolcu taşımacılığını başlatıyoruz” dedi.
1.06.2020 Girne Limanı’ndan Taşucu’na 3 gemi seferi yapılacak
TC Lefkoşa Büyükelçiliği, Girne Limanı’ndan Taşucu’na üç deniz otobüsü seferi düzenleneceğini duyurdu.
TC Lefkoşa Büyükelçiliği, Girne Limanı’ndan Taşucu’na üç deniz otobüsü seferi düzenleneceğini duyurdu.
TC Lefkoşa Büyükelçiliği’nden yapılan açıklamada, 1 Haziran Pazartesi ve 3 Haziran Çarşamba günü, Girne Limanı’ndan Taşucu’na üç deniz otobüsü seferi düzenleneceğini duyurdu.
Açıklamada, koltuk sayısı sınırlı olacağı için ilk başvuranların biletlemesinin yapılacağı kaydedildi.
Covid-19 belirtisi gösteren kişilerin kesinlikle gemiye alınmayacağı belirtilirken, seyahat eden vatandaşların yanında maske bulundurması istendi.
Taşucu Limanı’ndan Türkiye’ye giriş öncesinde gerekli sağlık kontrolünün yapılacağı belirtildi.
Türkiye Libya’da petrol arama çalışmalarına başlıyor. Bakan Fatih Dönmez, “İlan sürecinin ardından yaklaşık 3-4 ay içerisinde buradaki ilk faaliyetlerimize başlayabileceğiz” dedi.
Haydarpaşa Limanı’nda Fatih Sondaj Gemisi’nin Karadeniz’e uğurlama töreninde konuşan Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Fatih Dönmez, Libya’da 3-4 aya kadar petrol çalışmalarına başlayacağını açıkladı.
3-4 AY İÇİNDE BAŞLAYACAK
Bakan Dönmez, “Libya ile vardığımız anlaşma uyarınca Türkiye Petrolleri, kendi ruhsat alanlarımızda petrol aramak için Maden ve Petrol İşleri Genel Müdürlüğü’ne başvuruda bulundu. Askı ve ilan sürecinin ardından yaklaşık 3-4 ay içerisinde buradaki ilk faaliyetlerimize de başlayabileceğiz” diye konuştu.
KANUNİ AKDENİZ’E İNİYOR
Fatih’in Karadeniz’de yapacağı çalışamalara ilişkinde bilgi veren Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı sözleirni şöyle sürdürdü: “Önce sismik çalışmalar, ardından verilerin analiz edilmesiyle de nerelerde sondaj yapacağımızı belirleyeceğiz. Fatih sondaj gemimizi kutlu fethin 567. yıl dönümünde, bu kez Karadenizdeki ilk sondajı için yolcu ediyoruz. Fatih sondaj gemimiz, Karadeniz’deki ilk sondajına 15 Temmuz’da Tuna-1 lokasyonunda başlayacak. Bu yıl başında filomuza kattığımız Kanuni sondaj gemimiz, geliştirme çalışmalarının ardından ilk kez Akdeniz’de sahaya inecek. Hedefimiz, bu yıl çalışmalarımızı tamamlamak.”
FATİH DÜNYADAKİ İLK 5 GEMİ İÇİNDE
Güney Kore’de 2011’de inşa edilerek denize indirilen Fatih, 6. nesil denilen üst düzey bir teknolojiye sahip. “Upgrade” edilme sürecinde, sondaj ekipmanları, kuyu kontrol sistemleri, dinamik pozisyonlama sistemleri, gemi iticileri ve gemi jeneratörlerine varıncaya kadar gerekli tüm teknik aksamı yenilenen Fatih, kendi sınıfındaki 16 gemi arasından sıyrılarak böylesine yüksek teknolojiye sahip dünyanın ilk 5 gemisi arasına girdi. 12 bin 200 metre derinlikte yani dünyanın en derin çukuru olan Mariana Çukuru’ndan daha derinde, çok yüksek basınç altında dahi deniz sondajı yapabilme kabiliyeti bulunan Fatih’in uzunluğu neredeyse bir Eyfel Kulesi kadar. Fatih’in, 64 metre yüksekliğindeki sondaj kulesinin uzunluğu, 67 metre yüksekliğindeki Galata Kulesi’ne yakın. Fatih’in iki kulesi, toplam 1750 ton yük kaldırma kapasitesine sahip.
30.05.2020 Zihni Shipping, Bettys Beauty’i sattı
Zihni Shipping’in panamax gemisi Bettys Beauty’nin yeni sahibi Güney Koreli Five Oceans oldu.
Güney Koreli Five Oceans, Zihni Shipping’den 76,900 dwt’lik panamax dökme yük gemisi Bettys Beauty’yi satın aldı.
2006 yılında Sasebo tarafından inşa edilen geminin adı F Ocean olarak değiştirilirken, satış maliyetinin 10 milyon dolar olduğu öğrenildi.
Five Oceans bu satın alma ile birlikte filosundaki gemi sayısını yediye yükseltti.
29.05.2020 Gemilerin denize elverişlilik denetiminin esasları yeniden belirlendi
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, gemilerin denize elverişlilik ve su aracı uygunluk belgeleri denetimlerine ilişkin esaslarda değişiklik yaptı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının, Gemilerin Teknik Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliği Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Buna göre, denize elverişlilik belgesi ve su aracı uygunluk belgesi için gereken su altı ve deniz sörveylerine (gemi ve su araçlarına yönelik denetim) ilişkin hükümde değişikliğe gidildi.
Yolcu gemisi hariç diğer gemilerde yıllık sörveylere yönelik olarak deniz sörveyi her yıl, sualtı sörveyi ise 2 yılda bir yapılacak. 5 yıllık süredeki ikinci veya üçüncü yıl dönümündeki sualtı sörveylerinden en az birisi karada gerçekleştirilecek.
Tam boyu 24 metreye kadar olan gemilerin kara sörveyleri zamanında kara ve deniz sörveyleri karada birlikte yapılabilecek. Bu gemilerde gerek görülmesi durumunda, denetimi yapan personel veya yetkilendirilmiş kişi veya kuruluşların teklifi ve liman başkanının kararı ile denizde kapsamlı denetim söz konusu olabilecek.
Denize elverişlilik belgesi ve su aracı uygunluk belgesi sörvey ve belge düzenleme yetkisi ile ilgili esaslarda da değişikliğe gidildi. Tam boyu 24 metre ve üzerinde olan gemilerin denize elverişlilik belgesi ve su aracı uygunluk belgesi sörveyi denetim uzmanları tarafından yapılacak.
Tam boyu 24 metreye kadar olan gemilerin denize elverişlilik belgesi ve su aracı uygunluk belgesi denetimi, denetim uzmanı dışında denetim konusunda eğitim alarak yetkilendirilmiş liman başkanı, liman başkan yardımcısı veya denizcilikle ilgili meslek yüksekokullarından mezun uzman tarafından gerçekleştirilebilecek.
Tam boyu 15 metreye kadar olan gemilerin denize elverişlilik belgesi ve su aracı uygunluk belgesi denetimi belirtilen personel dışında denetim konusunda eğitim alarak yetkilendirilmiş idare personeli veya İdare tarafından bu iş için yetkilendirilmiş kişi veya kuruluşlarca yapılabilecek.
Bünyesinde denetim uzmanı bulunan liman başkanlıklarında bu denetimler öncelikle denetim uzmanı tarafından yerine getirilecek. Düzenlenen denize elverişlilik belgeleri ve su aracı uygunluk belgeleri liman başkanı tarafından imzalanacak.
Kovid-19’un denetimlere etkisi
Yeni tip koronavirüsün etkilerinin azaltılması için çıkarılan “Yeni Koronavirüs (Covid-19) Salgınının Ekonomik ve Sosyal Hayata Etkilerinin Azaltılması Hakkında Kanun ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun” kapsamında belirlenen sürelerin sonunda denize elverişlilik belgelerinin yeniden düzenlenmesi amacıyla yapılacak denetlemelere ilişkin gerekli iş ve işlemler, kara sörveyi yapılamayan gemilerin denizde yapılacak kondüsyon denetimi ve seyir emniyeti ile can, mal, deniz ve çevre güvenliği denetimlerinin yapılarak uygun bulunması durumunda denizde belgelendirilmeleri de dahil Bakanlık tarafından belirlenecek.
29.05.2020 Stockholm’un yeni limanı Norvik, ilk konteyner gemisiyle açıldı
Stockholm Norvik Limanı, ilk konteyner gemisinin gelişiyle açıldı ve bu yeni limanın geliştirilmesinde önemli bir dönüm noktası oldu. Eylül 2016’da, Avrupa’nın en hızlı büyüyen başkentlerinden biri olan Stockholm bölgesine verimli mal akışını desteklemek üzere tasarlanan yeni limanda inşaat başlamıştı.
Stockholm merkezinde yer alan Frihamnen’deki konteyner terminalinin yerine inşa edilen yeni liman, hem RoRo hem de konteyner terminallerini içeriyor. Liman, daha derin taslaklar, daha uzun rıhtımlar ve bölgenin otoyollarına ve demiryollarına doğrudan erişime sahip daha büyük terminal alanları sağlıyor.
Stockholm Limanları Satış Müdürü, “Sonunda Stockholm Norvik Limanı’nı açabilmek ve artık uzun yıllar boyunca git gide büyüyen Stockholm bölgesine sürdürülebilir mal taşımacılığını sağlayabileceğimizi bilmek harika bir duygu” dedi.
İlk konteyner gemisi olan 880 TEU Tunadal, 27 Mayıs 2020’de limana geldi ve Hutchison Limanları tarafından yürütülen konteyner terminalinin açılışını işaret etti. 2020 sonbaharında açılması planlanan, Stockholm Norvik Limanı’nın diğer bölümü olan, Ro-Ro terminali tamamlamak için çalışmalar devam ediyor.
Stockholm Norvik Limanı’nın açılması, hızla büyüyen bölgeye deniz yoluyla mal taşıma fırsatlarını artırıyor. Stockholm Limanları bölgeye gelen malların yüzde 90’ından fazlasının deniz yoluyla geldiğini vurguladı.
Yeni liman, Stockholm bölgesinde büyümeyi desteklemek için tasarlanmış altyapıya yapılmış uzun vadeli yatırımın bir parçası. Stockholm bölgesi, İsveç’in tüm tüketiminin yarısını oluşturuyor.