MERSİN DENİZ TİCARET ODASI
MERSİN DENİZ TİCARET ODASI
MERSİN CHAMBER OF SHIPPING
İletişim Hattı +90 (324) 327 7000
mersindto@mdto.org.tr
  • EnglishEnglish
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal

    Genel Bilgiler

    • Hakkımızda

    • Misyon-Vizyon

    • Kalite & Akreditasyon

    • Belgelerimiz

    • Üyeliklerimiz

    • Tanıtım Filmi

    Politika ve Değerler

    • Kalite Politikamız

    • Sosyal Sorumluluk Politikamız

    • İnsan Kaynakları Politikamız

    • İletişim Politikamız

    • Mali İşler ve Finansman Politikamız

    • İş Sağlığı Ve Güvenliği Politikamız

    • Hizmet Standartları Politikamız

    Organizasyon

    • Meclis Üyeleri

    • Meslek Komiteleri

    • Yönetim Kurulu

    • Genel Sekreterlik

    • Organizasyon Şeması

    • İştirakler

    Plan-Rapor ve Projeler

    • Faaliyet Raporları

    • Stratejik Plan

    • Planlanan Projeler

    • Devam Eden Projeler

    • Tamamlanan Projeler

  • Üyelik ve Üyeler

    Üyelik

    • Tüzel Kişi Merkez

    • Tüzel Kişi Şube

    • Gerçek Kişi

    • Üyelik Ücretleri

    • Üyelik Avantajları

    • İndirimli Kuruluşlar

    Üyeler

    • Üye Sorgulama

    • Kıyı İşletmelerimiz

    • Üye Sorumlulukları

    • Üye Kimlik Kartı

    Form ve Anket

    • Üye Bilgi Güncelleme Formu

    • Üye Memnuniyet Anketi

    • Üye Eğitim Planı Anketi

  • Hizmetler

    Odamız Tarifeleri

    • Kayıt Ücreti ve Yıllık Aidat

    • Munzam Aidat

    • Türk Bayraklı Gemiler Oda Hizmet Ücreti

    • Yabancı Bayraklı Gemiler Oda Hizmet Ücreti

    • Navlun Hasılatı Oda Payı Ücreti

    • Belge ve Hizmet Ücretleri

    • Teslim Formu ve Konşimento Ücretleri

    • Seyir İzin (Transitlog) Hizmetleri

    Üye Hizmetleri

    • Üye Sicil İşlemleri

    • Gemi Acenteliği Eğitimi

    • Gümrük Kartı İşlemleri

    • Bilirkişi ve Hakemlik

    • Dahilde İşleme İzni (DİR)

    Eğitim Destekleri

    • Burs Destekleri

    • Yükseköğretim

    • Meslek Okulları

    • Denizcilik

    Kente Katkılar

    • Sanat

    • Tarih

    • Sağlık

    • Spor

    • Çevre

    Online Hizmetler

    • Online İşlem Kaydı

    • Aidat Ödeme

    • Belge Doğrulama

  • BİLGİ MERKEZİ
    • Sirküler
    • Duyuru Aşivi
    • Haber Aşivi
    • Haftalık Denizcilik Haberleri
    • Mersin Liman Bülteni
  • Veri Bankası
    • İstatistiki Raporlar
      • Aylık Liman Yük Verisi
      • Yıllık Liman Yük Verisi
    • Ekonomik Araştırmalar
      • Ülke Etütleri
    • Sektörel Raporlar
  • Mevzuat
    • Gemi Acenteleri Yönetmeliği
    • Gemi Sağlık Resmi Tarifesi
    • Mersin Limanı Belediye Hudutları İçinde Sefer Yapan Motorların Tarifeleri
    • Milletlerarası Tahkim Ücret Tarifesi
  • Bize Ulaşın
    • İletişim Bilgilerimiz
    • Şikayet / İstek / Öneri
    • Bilgi Edinme
No Result
Tüm Sonuçları Gör
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal

    Genel Bilgiler

    • Hakkımızda

    • Misyon-Vizyon

    • Kalite & Akreditasyon

    • Belgelerimiz

    • Üyeliklerimiz

    • Tanıtım Filmi

    Politika ve Değerler

    • Kalite Politikamız

    • Sosyal Sorumluluk Politikamız

    • İnsan Kaynakları Politikamız

    • İletişim Politikamız

    • Mali İşler ve Finansman Politikamız

    • İş Sağlığı Ve Güvenliği Politikamız

    • Hizmet Standartları Politikamız

    Organizasyon

    • Meclis Üyeleri

    • Meslek Komiteleri

    • Yönetim Kurulu

    • Genel Sekreterlik

    • Organizasyon Şeması

    • İştirakler

    Plan-Rapor ve Projeler

    • Faaliyet Raporları

    • Stratejik Plan

    • Planlanan Projeler

    • Devam Eden Projeler

    • Tamamlanan Projeler

  • Üyelik ve Üyeler

    Üyelik

    • Tüzel Kişi Merkez

    • Tüzel Kişi Şube

    • Gerçek Kişi

    • Üyelik Ücretleri

    • Üyelik Avantajları

    • İndirimli Kuruluşlar

    Üyeler

    • Üye Sorgulama

    • Kıyı İşletmelerimiz

    • Üye Sorumlulukları

    • Üye Kimlik Kartı

    Form ve Anket

    • Üye Bilgi Güncelleme Formu

    • Üye Memnuniyet Anketi

    • Üye Eğitim Planı Anketi

  • Hizmetler

    Odamız Tarifeleri

    • Kayıt Ücreti ve Yıllık Aidat

    • Munzam Aidat

    • Türk Bayraklı Gemiler Oda Hizmet Ücreti

    • Yabancı Bayraklı Gemiler Oda Hizmet Ücreti

    • Navlun Hasılatı Oda Payı Ücreti

    • Belge ve Hizmet Ücretleri

    • Teslim Formu ve Konşimento Ücretleri

    • Seyir İzin (Transitlog) Hizmetleri

    Üye Hizmetleri

    • Üye Sicil İşlemleri

    • Gemi Acenteliği Eğitimi

    • Gümrük Kartı İşlemleri

    • Bilirkişi ve Hakemlik

    • Dahilde İşleme İzni (DİR)

    Eğitim Destekleri

    • Burs Destekleri

    • Yükseköğretim

    • Meslek Okulları

    • Denizcilik

    Kente Katkılar

    • Sanat

    • Tarih

    • Sağlık

    • Spor

    • Çevre

    Online Hizmetler

    • Online İşlem Kaydı

    • Aidat Ödeme

    • Belge Doğrulama

  • BİLGİ MERKEZİ
    • Sirküler
    • Duyuru Aşivi
    • Haber Aşivi
    • Haftalık Denizcilik Haberleri
    • Mersin Liman Bülteni
  • Veri Bankası
    • İstatistiki Raporlar
      • Aylık Liman Yük Verisi
      • Yıllık Liman Yük Verisi
    • Ekonomik Araştırmalar
      • Ülke Etütleri
    • Sektörel Raporlar
  • Mevzuat
    • Gemi Acenteleri Yönetmeliği
    • Gemi Sağlık Resmi Tarifesi
    • Mersin Limanı Belediye Hudutları İçinde Sefer Yapan Motorların Tarifeleri
    • Milletlerarası Tahkim Ücret Tarifesi
  • Bize Ulaşın
    • İletişim Bilgilerimiz
    • Şikayet / İstek / Öneri
    • Bilgi Edinme
No Result
Tüm Sonuçları Gör
MERSİN DENİZ TİCARET ODASI
No Result
Tüm Sonuçları Gör
  • Ana Sayfa
  • Haftalık Denizcilik Haberleri
  • 10 – 16 Kasım 2021 Haftası Denizcilik Haberleri
10 – 16 Kasım 2021 Haftası Denizcilik Haberleri
29 Temmuz 2023
in Haftalık Denizcilik Haberleri
ShareTweetSend

14.11.2021 Çin, amonyak yakıtlı VLCC tasarımı için iki klas kuruluşundan prensipte onay (AIP) alarak kendini gösteriyor.

Çin Denizcilik Tasarım ve Araştırma Enstitüsü (MARIC), Cosco Denizcilik Ağır Sanayi ve Cosco Denizcilik Enerji Taşımacılığı tarafından ortaklaşa geliştirilen gemi tasarımı, Çin Sınıflandırma Derneği ve Amerikan Denizcilik Bürosu tarafından onaylandı. En son nesil 310.000 DWT VLCC’ye dayanan tasarım, 2 adet 6000 cu m C tipi amonyak yakıt deposuna sahip MAN amonyak yakıtlı ana motorlara sahip olacak.

Cosco, geminin Orta Doğu rotasında bir gidiş-dönüş seferi tamamlayabilecek kapasitede olacağını söyledi. Bu gemi tipinin başarılı bir şekilde araştırılması ve geliştirilmesinin, şirketin sıfır karbon yakıtlı gemilerin gelecekte pazara kabul edilmesi için kullanmak istediği teknolojik rezervleri oluşturduğunu söylemeye devam etti.

Güney Kore’nin gemi yapımcıları da amonyak yakıtlı gemilerin inşasına yönelik araştırmalarını hızla sürdürüyorlar. Ülkenin en iyi gemi yapımcısı Hyundai Heavy Industries (HHI), amonyak yakıtlı amonyak taşıyıcısı için Eylül ayında Fransa’nın Bureau Veritas’ından prensipte onay aldı.

Bu arada Japonya, 2028 yılına kadar piyasaya sürmek amacıyla amonyak ile çalışan derin deniz gemilerinin geliştirilmesini finanse ediyor. Proje, büyük Kawasaki Kisen Kaisha’nın (K Line) diğer sahibi NS United Kauin ile birlikte gönderilmesiyle teslim edilecek.

Mitsui OSK Lines (MOL) ayrıca yakın zamanda Namura Shipbuilding ve Mitsubishi Shipbuilding ile amonyak ile çalışan büyük boyutlu bir amonyak taşıyıcısını ortaklaşa geliştirmek için bir anlaşma imzaladı. (Deniz Haber)

 

14.11.2021 Grönland, son 10 yılda 3.5 trilyon ton buz kaybetti

 

Bilim insanlarından Grönland’e ilişkin endişe verici bir çalışma geldi. Bölgedeki sıcaklıkların küresel ortalamanın iki katına çıktığını belirten uzmanlar, Grönland’de 20 dereceye varan sıcaklıklar yaşandığını söyledi.

Ayrıca, dünyanın ikinci buz kütlesinin son 10 yılda 3,5 milyar trilyon ton buz kaybettiği aktarıldı. Araştırmacılar, rekor erime seviyelerinin devam etmesi halinde yüzyılın sonunda deniz seviyelerinde 20 kata varan yükselmelerin yaşanacağı ve felaketlerin peş peşe geleceği konusunda uyardı.

İngiltere’de Leeds Üniversitesi tarafından yapılan yeni bir araştırmaya göre, son 10 yılda Grönland buz tabakalarının 3, 5 trilyon tondan fazlasını kaybetti. Devasa buz tabakalarının uydu verilerini kullanan araştırmacılar, erimenin dünya çapında küresel deniz seviyelerini bir santimetre artırdığını belirledi.

Artışın üçte biri ise aşırı hava koşullarının son 40 yılda gözlemlenmeyen rekor kıran buz erime seviyelerine yol açtığı 2012 ve 2019 olmak üzere sadece iki yaz boyunca gerçekleşti.

 

TEMEL NEDENİ KÜRESEL ISINMA

Ancak, Nature dergisinde yayımlanan çalışmaya göre, yeni yakalanan uydu görüntüleri, mevsime bağlı olarak buz erimesinin önemli ölçüde değiştiğini ve buna büyük ölçüde Grönland çevresinde akan ısı dalgalarının neden olduğunu gösterdi.

 

DENİZ SEVİYELERİNDEKİ YÜKSELİŞİN YÜZDE 25’İNE NEDEN OLDU

Bununlla birlikte bilim insanları, Grönland’ın buz tabakasındaki erimenin, son  on yılda görülen küresel deniz seviyesindeki artışın yaklaşık yüzde 25’ine neden olduğunu açıkladı. Araştırmacılar, Grönland’ın tüm buzu eriyecek olsaydı, küresel deniz seviyesinin 6 metre daha yükseleceğini söyledi.

Leeds Üniversitesi’nden Kutup Gözlem ve Modelleme Merkezi’nden çalışmanın baş yazarı Thomas Slater, “Dünyanın diğer bölgelerinde gördüğümüz gibi, Grönland da aşırı hava olaylarındaki artışa karşı savunmasız. Küresel ısınma arttıkça Grönland’daki aşırı erime olayları daha sık yaşanacak” dedi.

Slater ve meslektaşları, Grönland Buz Levhası boyunca yüzey yüksekliği değişikliklerini hesapladı. Bunu yapmak için, Ocak 2011’den Ekim 2020’ye kadar buz erime ölçümlerini toplandı.

Bu veriler daha sonra, Dünya’nın arazisini haritalamak için gezegen yörüngesindeki uydular üzerinden gelen 15 bin 380 eş zamanlı ve bağımsız tahminle karşılaştırıldı. Bunların hepsi Grönland’ın buz tabakalarının ne kadarının eridiğini gösterdi.

 

YÜZYILIN SONUNDA DENİZ SEVİYELERİ YAKLAŞIK 20 KAT YÜKSELEBİLİR

İngiltere’nin Lancaster Üniversitesi Çevresel Veri bölümünden ortak yazar Amber Leeson, “Model tahminleri, Grönland buz tabakasının 2100 yılına kadar küresel deniz seviyesinin  3 ile 23  kat yükselmesine neden olacağını gösteriyor. Bu durum dünyada peşi sıra yaşanan afetlere ve yıkımlara neden olacak” diye konuştu.

 

GRÖNLAND’DE SICAKLIKLAR 20 DERECEYE ÇIKTI

Tüm bunların yanı sıra, Grönland’e ilişkin ayrı bir uydu gözlemi, 27 Temmuz’da buz tabakalarının 8,5 milyar ton yüzey kütlesini kaybettiğini gösterdi. Danimarka Meteoroloji Enstitüsü’ne göre, bu aşırı erime, kuzey Grönland’daki sıcaklıkları 20 santigrat derece üzerine çıkaran, ortalama yaz sıcaklığını iki katına çıkaran ısı dalgalarının bir  sonucu olarak yaşandı.

Öte yandan, Grönland buz tabakası, Antarktika’dan son Dünya’daki g en büyük ikinci tatlı su buzu kütlesi olma özelliğini taşıyor. Buz tabakalarının erimesi 1990’da başladı ve 2000’den beri hızlandı. Bilim insanları, son yıllardaki kütle kaybının 2000 öncesine göre yaklaşık dört kat daha fazla olduğu konusunda uyardı. (Deniz Haber)

 

14.11.2021 Pandemide 25 Bin Ton Plastik Atık Okyanuslara Atıldı

2020’de okyanuslara 1,56 milyon yüz maskesinin atıldığını tahmin ediyor. Çin’deki Nankin Üniversitesi’nin Atmosfer Bilimleri Okulu’ndan araştırmacılar, pandemi sürecinde 8 milyon tondan fazla tek kullanımlık plastik malzeme üretildiğini ve bunların 25 bin tondan fazlasının okyanuslara atıldığını duyurdu.

“Covid-19’un neden olduğu plastik atık salınımı ve küresel okyanusların kaderi” başlıklı makalede, bu plastik atıkların büyük çoğunluğunun insanların virüsten korunmak için edindiği tek kullanımlık ürünlerden oluştuğu vurgulandı.

Makalede, Covid-19 salgınında tek kullanımlık plastik ürünlere olan talebin atmasının, halihazırda kontrolden çıkmış olan plastik kirliliği sorununu daha da artırdığı belirtildi.  Plastik atıkların işlenmesinin özellikle Covid-19 salgını döneminde plastik ürünlere artan talebi karşılamadığına dikkat çekilen makalede şu ifadeler yer aldı:

“Ne yazık ki, plastik atıkların işlenmesi, plastik ürünlere yönelik artan talebi karşılamıyor. Bir milyondan fazla maskenin okyanuslara atıldı. Örneğin, yakın tarihli bir rapor, 2020’de okyanuslara 1,56 milyon yüz maskesinin atıldığını tahmin ediyor. Daha önceki çalışmalar, potansiyel Covid-19 plastik kirliliği sorununu ve bunun deniz yaşamı üzerindeki etkisini de gündeme getirdi. Covid-19 atıklarının deniz organizmaları tarafından yutulduğu ve ölümlerine neden olduğu bildirilmiştir.”

 

ETKİSİ UZUN SÜRECEK

Ayrıca, makalede Covid-19 ile bağlantılı plastik atıkların yüzyılın sonuna kadar deniz ekosistemine vereceği zararın altı çizildi. Araştırmacılar plastik atıklar araştırması hakkında şu bilgileri verdi:

“Küresel okyanusta pandemi ile ilişkili atık salınımının uzun süreli bir etkisini de bulduk. Bu yüzyılın sonunda, pandemi ile ilişkili neredeyse tüm plastiklerin ya deniz yatağına ve sahillere ulaşacağı, potansiyel olarak bentik ekosistemlere zarar vereceği öngörülüyor.” (Deniz Haber)

 

14.11.2021 Avrupa Konseyi, Türkiye’ye Doğu Akdeniz Yaptırımlarını Uzattı

Avrupa Konseyi, Doğu Akdeniz’deki faaliyetleri sebebiyle Türkiye’ye uyguladığı yaptırımların süresini bir yıl uzatma kararı aldı.

Konseyin internet sitesinde yayımlanan açıklamada, “Türkiye’nin Doğu Akdeniz’deki yetkisiz sondaj faaliyetlerine yanıt olarak kısıtlayıcı önlemler çerçevesinin gözden geçirilmesinin ardından yaptırımların 12 Kasım 2022’ye kadar uzatılması kararı alındığı” belirtildi.

 

İKİ TPAO YÖNETİCİSİNE YAPTIRIM UYGULANIYOR

Yaptırımlar, kişi ya da kurumların borsada işlem gören kişi ve kuruluşlar için varlıkların dondurulması ve borsaya kayıtlı kişiler için AB’ye seyahat yasağını içeriyor. Ayrıca Avrupa Birliği’yle ilişkili kişi ya da kurumlar yaptırım uygulananlara fon sağlayamıyor. Bu kapsamda hâlihazırda iki Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı yöneticisi yaptırımlara tabi tutuluyor.

Öte yandan Türkiye’nin son bir yılda Doğu Akdeniz’de sondaj yapmadığı belirtiliyor.

 

KISITLAYICI ÖNLEMLERİN ÇERÇEVESİ 2019’DA ÇİZİLDİ

Avrupa Konseyi’nin söz konusu kısıtlayıcı tedbirlerine ilişkin genel çerçeve Kasım 2019’da oluşturuldu. 27 Şubat’ta yayımlanan bir basın açıklamasında Güney Kıbrıs Rum Yönetimi’nden yetkilendirilmeden Doğu Akdeniz’de aktif hidrokarbon arama faaliyetleri yürütmekle ya da bu faaliyetleri planlamakla sorumlu iki Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı yöneticisi yaptırım listesine alındı. 6 Kasım’da yayımlanan bir başka açıklamada da söz konusu yaptırımların 12 Kasım 2021’e kadar uzatıldığı ifade edilmişti. (Deniz Haber)

 

12.11.2021 Yalova Tersanelerinde İnşa Edilen Gemilerin Yüzde 90’ı İhraç Ediliyor

Yalova’nın Altınova ilçesindeki Tersaneler bölgesinde istihdam edilen kişi sayısı 30 bini aştı. Bölgedeki tersanelerde üretilen gemilerin yüzde 90’ı ihraç ediliyor.

2007 yılında 3 bin 500 kişi istihdam eden tersaneler 14 yılda yüzde 100 büyüme sağladı. Türkiye genelinde tersanelerin Eylül ayı sonu ihracat rakamlarına göre 990 milyon dolarlık ihracatın 600 milyon doları sadece Yalova’da yeni üretilen gemilerden sağlandı.

Yalova’da özel sektörde çalışan sosyal sigortalı vatandaşların yüzde 41’i tersanelerde çalışıyor. Bu rakam Altınova bölgesinde ise yüzde 91’e ulaştı. Yalova Altınova Tersane Girişimcileri Yönetim Kurulu Başkanı Şükrü Fazlı Uzun, gemi ihracatında başta Norveç, İngiltere, İzlanda hep kuzey Avrupa ülkelerinin ağırlıklı olduğunu, gemilerin yüzde 90’ından fazlasını bu ülkelere ihraç edildiğini söyledi.

 

’30 BİN KİŞİNİN ÜZERİNDE YALOVA’YA İSTİHDAM SAĞLIYORUZ’

Yalova Altınova Tersane Girişimcileri Yönetim Kurulu Başkanı Şükü Fazıl Uzun, “Bölgemizde 37 tersane bulunmakta. Yalova Altınova’daki tersane girişimimiz 2004 yılında projelendirilip tersane inşaatının başlanma tarihi 2007 yılıdır. Tersanelerin inşası başladığında aynı zamanda 2007-2008 yılları arasında alınan gemi siparişlerin imalatı da başlamıştır. O yıllarda 7 yeni inşa gemi yapılmış 110 civarında da küçük orta boy gemilerin tamiri yapılmıştır. Buranın gemi inşa işleri ilk o yıllarda 3 bin 500 çalışanımızla başladı. Bugün 2021 yılında yani aradan geçen 14 sene sonra ağustos ayı verileri ile birlikte mavi ve beyaz yakalı çalışan toplamı 30 binin üzerinde bulunmaktadır. Tabii bu bölgemize istidam açısından büyük fayda sağlamıştır. Bu çalışanlarımızın yüzde 30’u bölge dışından gelmekte olup diğer kalan yüzde 70’lik kısım körfez bölgesinden ve Yalova’dan köylerimizden tedarik edilen ve oradan gelen arkadaşların çalıştığı bir bölgedir” dedi.

‘ÜRETİLEN GEMİLERİN YÜZDE 90’I İHRAÇ EDİLİYOR”

Şükrü Fazıl Uzun, “Altınova tersanelerimizde dünyanın en teknolojik gemileri yapılmakta. Elektrik tahrikli, tamamen elektrik ile çalışan, doğal gaz ile çalışan, elektrik artı dizel ile çalışan hibrit gemilerimiz olmak üzere her türlü teknolojik gemi, bölgemizde inşa edilmektedir. Türkiye, en itibarlı denizci ülkelerine gemi ihraç etmektedir. Bu ülkeler Norveç, İngiltere, İzlanda. Hep kuzey Avrupa ülkeleri ağırlıklı olarak ki bunlar denizciliği çok iyi bilen ve en teknolojik yatırımı yapan ülkelerdir. Gemilerimizin yüzde 90’ından fazlası bu ülkelere ihraç edilmektedir. Bu da gemi inşacılığımızın ne noktada olduğunu açıkça ortaya koymaktadır” dedi.

 

‘PANDEMİYE RAĞMEN 990 MİLYON DOLARLIK İHRACAT’

İhracat rakamları hakkında bilgiler veren Uzun, şunları söyledi:

“Geçen yıl itibarı ile Türkiye gemi inşası olarak, gemi ve yat inşası 1 milyar 375 milyon dolarlık ihracata ulaşmıştır. 2021 yılında her türlü pandemik koşullara rağmen, her türlü sıkıntılı periyoda rağmen eylül ayı itibarı ile bu miktar 990 milyon dolardır. Bu rakamın takriben 600 milyon dolarlık yeni gemi inşa kısmı, yine Altınova tersanelerimizde üretilmiştir. Ayrıca tamir ve bakım işleri de dünyanın her yerinden, her tonajda gelen gemilere verilen hizmet bölgemizde yapılmakta. Türkiye’ye çok büyük döviz girdisi sağlanmaktadır. İnşallah 12’nci ayın sonu itibarıyla bütün tamir rakamları, yeni gemi inşa rakamları netleşecek. Geçen senenin rakamlarının daha üzerine çıkacağımızı şimdiden biliyor ve görüyoruz.”

 

‘YALOVA’YA TERSANELERİN KATKISI BÜYÜK’

Yalova’daki istihdamı arttırdıklarını belirten Uzun, “Bölgemizde yapılan bu yatırımlar sonucunda tabii ki Altınova bölgesine de Yalova bölgesine de büyük bir zenginlik gelmiştir. Yine Altınova’da sosyal sigortalarda kayıtlı çalışanların yüzde 91’i tersanelerimizde çalışmaktadır. Yalova ili olarak da özel sektörde çalışanların yüzde 41 oranındaki kesimi Yalova Altınova tersanelerimizde çalışmaktadır. Dolayısıyla Yalova’ya tersaneler tarafından sağlanan katkı çok büyüktür” dedi. (Deniz Haber)

 

12.11.2021Fenerbahçe Kalamış Yat Limanı İhalesi Sonucu Onaylandı

Özelleştirme kararı kamuoyu tarafından yoğun tartışmalara neden olan Fenerbahçe Kalamış Yat Limanı ihalesi, resmen Koç Holding bağlı ortaklığı Tek-Art’a verildi. Karar Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından onaylandı.

Fenerbahçe Kalamış Yat Limanı özelleştirme ihalesi sonucu Resmi Gazete’de yayımlandı. Yat limanı 4771 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı’yla Koç Holding bağlı ortaklığı Tek-Art’a verildi.

Kararda şu ifadelere yer verildi:

“Özelleştirme kapsam ve programında bulunan Türkiye Denizcilik İşletmeleri Anonim Şirketi’ne ait Fenerbahçe Kalamış Yat Limanı’nın; 2 milyon 531 bin TL bedelle en yüksek teklifi veren Tek-Art Kalamış ve Fenerbahçe Marmara Turizm Tesisleri A.Ş.’ye İhale Şartnamesi çerçevesinde 40 yıl süreyle işletme hakkının verilmesine,

Şirketin sözleşmeyi imzalamakta imtina etmesi ya da yükümlülüklerini yerine getirmemesi halinde teminatının idare lehine irat edilmesine ve ihalenin iptaline dair kararın onaylanmasına karar verilmiştir.”

 

TÜRKİYE’NİN İKİNCİ BÜYÜK YAT LİMANI

Fenerbahçe Kalamış Yat Limanı’nın 40 yıl süreyle işletme hakkının verilmesi yöntemiyle özelleştirilmesine ilişkin ihale ilanı 27 Mart 2021’de yayımlanmıştı. İhaleye son teklif verme tarihi ise, 21 Eylül 2021 olarak belirlenmişti. 1987 yılından itibaren hizmet veren liman, 7 Mart 2011’de özelleştirme kapsam ve programına alınmıştı. 1291’i denizde ve 220’si karada olmak üzere toplamda 1511 yat bağlama kapasitesi ile Türkiye’nin ikinci, İstanbul’un en büyük yat limanı olan Fenerbahçe-Kalamış Yat Limanı, İstanbul’da bulunan toplam kapasitenin yüzde 23.8’ini, Türkiye’nin ise yüzde 6’sını temsil ediyor.

 

ASGARİ 4 ÇIPALI YAT LİMANI OLARAK İŞLETİLECEK

Fenerbahçe Kalamış Yat Limanı’na yönelik 1/5.000 ve 1/1.000 ölçekli Koruma Amaçlı İmar Planı 10 Kasım 2017’de Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe girmişti. Söz konusu imar planı ile Yat Limanı’nın altyapı ve üst yapılarının yenilenmesi, doğal afetlere ve depreme karşı gerekli önlemlerin alınması gibi önemli güçlendirme ve yatırım ihtiyaçlarının karşılanması hedefleniyor.

Ayrıca imar planları limanın, Türkiye yat turizmi pazarındaki güçlü pozisyonunu korumasına yönelik yatırımlar yapılabilmesine ve bulunduğu bölgede turizm, ekonomi ve sosyal alanlarda daha da ileriye taşımasına imkan veriyor. Özelleştirme sonrası yapılacak yatırımlarla liman, uluslararası standartlarda hizmet vermek üzere asgari 4 çıpalı yat limanı olarak işletilecek. (Deniz Haber)

 

12.11.2021 2021’de Süperyat Satışları, Yüzde 8 Arttı

2021 yılında süperyat satışlarının 2019’a kıyasla artış gösterdiği açıklandı.

Superyacht Group, yaptığı açıklamada 2021 yılının Ocak ve Ekim ayları arasında yat satışlarının 2019’un aynı dönemine göre yüzde 8 arttığını bildirdi.

2019’da 165 adet yat satıldığı bildirilmişti. 2021’den bu sayının 200’ün üstüne çıktığı görülüyor. Bununla beraber açıklamaya göre, 2022 bitiminden önce hazır olacak 330 adet yat siparişi daha verildi.

Dünyanın önde gelen süper yat firması MB92’nin başkanı Pepe Garcia, Reuters’a yaptığı açıklamada, “Bazıları, pandemi sırasında kendilerini eve kapatmak zorunda kalırken, yat sahibi ultra zengin arkadaşlarının güzel vakit geçirdiğini gördü” dedi. Garcia, bu durumun birkaç yıl süreceğini de sözlerine ekledi.

Broker Fraser Yachts ise, 2021 yılının yat satışları konusunda son 12 yıla göre çok daha hareketli olduğu bilgisini verdi.

Kovid-19 salgını sonrasında Elon Musk, Jeff Bezos ve Bill Gates gibi dünyanın önde gelen milyarderlerinin çok daha zenginleştiği görülmüştü. (Deniz Haber)

 

11.10.2021 Türkiye, Üçüncü FSRU Tesisini 2022’de Devreye Alacak

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Dönmez, Türkiye’de iki sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) terminali ve iki FSRU (yüzer LNG depolama ve gazlaştırma ünitesi) bulunduğunu belirterek “Üçüncü FSRU tesisini de inşallah 2022’de devreye alacağız” dedi.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Fatih Dönmez, “Türkiye-Cezayir Enerji ve Madencilik Alanlarında Yuvarlak Masa Açılış Oturumu”nda Türkiye’nin elektrikteki kurulu gücünün 100 bin megavata yaklaştığını söyledi.

 

Temiz enerji üretimini geliştirmek için Yenilenebilir Enerji Kaynak Alanı Modeli’ni (YEKA) oluşturduklarını kaydeden Dönmez, “Yerlileştirme politikamız çerçevesinde, geçen sene Avrupa’nın ve Orta Doğu’nun ilk ve tek entegre güneş panel fabrikasını Ankara’da devreye aldık. Doğal gaz arzının yüzde 50’sini LNG ile karşılayabilecek duruma geldik. Türkiye’de iki adet LNG terminali ve iki adet FSRU tesisi bulunmaktadır. Üçüncü FSRU tesisini de inşallah 2022’de devreye alacağız. 2021 itibarıyla yer altı doğal gaz depolama kapasitemiz 4,5 milyar metreküp düzeyine ulaşmıştır. Söz konusu kapasiteyi 2023’e kadar 11 milyar metreküpe çıkarma hedefimize ilişkin çalışmalarımız tüm hızıyla devam etmektedir.” ifadesini kullandı.

Dönmez, Türkiye ve Cezayir’den kamu ve özel sektör temsilcilerinin enerji ve madencilik sektörleriyle ilgili görüşmeler yürütmek üzere bir araya geldiğini dile getirerek “Bu kapsamda, kamu ve özel sektör şirketlerimizin önümüzdeki dönemde yürüteceği çeşitli ortak projeler eliyle enerji ve madencilik sektörlerimizin güçlenmesinin her iki ülkenin de menfaatine olacağına gönülden inanıyorum. Türkiye olarak Cezayir ile ekonomik ve ticari ilişkilerimizi her alanda geliştirmek arzusunda olduğumuzu ve bu kapsamda çalışmaktan memnuniyet duyacağımızı ifade etmek istiyorum.” diye konuştu. (Deniz Haber)

 

10.11.2021 Süveyş Kanalı’ndan Geçiş Ücretlerine Zam Yapıldı

Süveyş Kanal İdaresi’nden yapılan yazılı açıklamada, geçiş ücretlerinde Şubat 2022 itibarıyla güncellemeye gidileceği bildirildi.

Süveyş Kanal İdaresi’nden yapılan açıklamada, geçiş ücretine Şubat ayından itibaren yüzde 6 zam yapılmasının kararlaştırıldığı belirtildi. Ancak fiyat artışının turistik ve doğal gaz gemilerini kapsamadığı ve ilgili gemilerin ücretlendirmelerinin 2021 yılındaki geçiş fiyatından devam ettirileceği kaydedildi.

Süveyş Kanal İdaresi, doğalgaz taşıyan gemilerin zamdan muaf tutulmasının, ilgili gemilere uygulanmakta olan yüzde 25 geçiş indiriminin Kasım ayı itibarıyla yüzde 15’e düşürülmesinden kaynaklandığını aktardı.

İdare, turist gemileri için fiyatların sabit tutulma nedenini ise yeni tip koronavirüs (Covid-19) salgınının etkilerini azaltmak olarak açıkladı.

Süveyş Kanal İdaresi, 21 Eylül’de yaptığı açıklamada, kanal gelirlerinin 2021 yılında 2020’nin ilk 9 aylık dönemine göre yüzde 11.6 arttığını bildirmişti.

Asya ile Avrupa arasındaki en hızlı nakliye yolu konumundaki Süveyş Kanalı, Mısır’ın döviz girdisi elde ettiği önemli kaynaklar arasında yer alıyor. (Deniz Haber)

Çar, Kas 10 2021, 7:29 – 8:29öö

İlgili Yazılar

Haftalık Denizcilik Haberleri

25 Aralık 2019 – 7 Ocak 2020 Haftası Denizcilik Haberleri

29 Temmuz 2023
Haftalık Denizcilik Haberleri

08 Ocak – 14 Ocak 2020 Haftası Denizcilik Haberleri

29 Temmuz 2023
Haftalık Denizcilik Haberleri

15 Ocak – 21 Ocak 2020 Haftası Denizcilik Haberleri

29 Temmuz 2023
Haftalık Denizcilik Haberleri

21 Ocak – 28 Ocak 2020 Haftası Denizcilik Haberleri

29 Temmuz 2023
Haftalık Denizcilik Haberleri

29 Ocak – 03 Şubat 2020 Haftası Denizcilik Haberleri

29 Temmuz 2023
Haftalık Denizcilik Haberleri

04 Şubat – 11 Şubat 2020 Haftası Denizcilik Haberleri

29 Temmuz 2023
Sonraki Yazı

03 - 09 Kasım 2021 Haftası Denizcilik Haberleri

MDTO-LOGO-footer
Bizi Takip Edin!
Instagram Twitter Youtube
Kurumsal
  • Oda Meclis Üyeleri
  • Oda Yönetim Kurulu Üyeleri
  • Meslek Komiteleri
  • Üyeliklerimiz
  • İnsan Kaynakları Politikamız
  • Tanıtım Filmi
Hızlı Erişim
  • Üye Bilgi Güncelleme Formu
  • Üye Memnuniyet Anketi
  • Kıyı İşletmelerimiz
  • Aidat Ödeme
  • Belge Doğrulama
  • Online İşlem Kaydı
Bize Ulaşın

Adres: Mersin Deniz Ticaret Odası Pirireis, İsmet İnönü Blv. No:45, 33110 Yenişehir/Mersin

Telefon: +90 324 327 7000

E-Posta: mersindto@mdto.org.tr

MERSİN DENİZ TİCARET ODASI © 2023 

Tasarım ve Uygulama | Web Çözüm Yazılım Çözümleri
  • KVKK
  • Anketler
  • İletişim
  • Bilgi Edinme Hakkı
No Result
Tüm Sonuçları Gör
  • Aidat Ödeme
  • Ana Sayfa
  • ASSAN Liman İşletmeleri A.Ş.
  • Atakaş Liman İşletmeciliği ve Tic. A.Ş.
  • AVES İç ve Dış Tic. A.Ş.
  • Aylık Liman Yük Verisi
  • Belge Doğrulama
  • Belge ve Hizmet Ücretleri
  • Belgelerimiz
  • Bilgi Edinme
  • Bilgi Güvenliği Politikamız
  • Bilirkişi ve Hakemlik
  • Burs Destekleri
  • Çevre
  • Çevre Politikamız
  • Ceyport Taşucu Uluslararası Liman İşletmeciliği A.Ş.
  • Dahilde İşleme İzni (DİR)
  • Denizcilik
  • Devam Eden Projeler
  • Ekinciler – Orhan Ekinci İskelesi
  • EMBA Hunutlu Termik Santrali Limanı
  • Faaliyet Raporları
  • Gemi Acenteleri Yönetmeliği
  • Gemi Acenteliği Eğitimi
  • Gemi Sağlık Resmi Tarifesi
  • Genel Sekreterlik
  • Gerçek Kişi
  • Global Terminal
  • Gümrük Kartı İşlemleri
  • Günlük Liman Bülteni
  • Hakkımızda
  • Hizmet Standartları Politikamız
  • İletişim
  • İletişim Politikamız
  • İndirimli Kuruluşlar
  • İnsan Kaynakları Politikamız
  • İş Sağlığı Ve Güvenliği Politikamız
  • İskenderun Demir Çelik A.Ş.
  • İştirakler
  • Kalite & Akreditasyon
  • Kalite Politikamız
  • Kayıt Ücreti ve Yıllık Aidat
  • Kıyı İşletmelerimiz
  • Kurumsal Kimlik
  • KVKK
  • KVKK
  • LimakPort İskenderun
  • Mali İşler ve Finansman Politikamız
  • Mali İşler ve Finansman Politikamız
  • Meclis Üyeleri
  • MEDCEM Port
  • Mersin Deniz Ticaret Odası Etkinlik Takvimi
  • Mersin Deniz Ticareti Dergiler
  • Mersin Liman Bülteni
  • Mersin Limanı Belediye Hudutları İçinde Sefer Yapan Motorların Tarifeleri
  • Mersin Serbest Bölge Kurucu ve İşleticisi A.Ş.
  • Mersin Uluslararası Limanı
  • Meslek Komiteleri
  • Meslek Okulları
  • Milletlerarası Tahkim Ücreti
  • Misyon Vizyon
  • MMK Metalurji
  • Munzam Aidat
  • Navlun Hasılatı Oda Payı Ücreti
  • Online İşlem Kaydı
  • Organizasyon Şeması
  • Planlanan Projeler
  • Sağlık
  • Sanat
  • Sektörel Raporlar
  • Seyir İzin (Transitlog) Hizmetleri
  • Şikayet / İstek / Öneri
  • Sosyal Sorumluluk Politikamız
  • Spor
  • Stratejik Plan
  • Tamamlanan Projeler
  • Tanıtım Filmi
  • Tarih
  • Teslim Formu ve Konşimento Ücretleri
  • Toros Tarım Ceyhan Terminali (Torosport Ceyhan)
  • Türk Bayraklı Gemiler Oda Hizmet Ücreti
  • Tüzel Kişi Merkez
  • Tüzel Kişi Şube
  • Ülke Etütleri
  • Üye Bilgi Güncelleme Formu
  • Üye Eğitim Planı Anketi
  • Üye Eğitim Talep Formu
  • Üye Kimlik Kartı
  • Üye Memnuniyet Anketi
  • Üye Sicil İşlemleri
  • Üye Sorgulama
  • Üye Sorumlulukları
  • Üyelik Avantajları
  • Üyelik Ücretleri
  • Üyeliklerimiz
  • WP File download search
  • Yabancı Bayraklı Gemiler Oda Hizmet Ücreti
  • Yardım Kılavuzu
  • Yayınlarımız
  • Yıllık Liman Yük Verisi
  • Yönetim Kurulu
  • Yükseköğretim

© 2023