28.09.2021 Zonguldak’ta tersane alanı satışa çıktı
Zonguldak’ın Ereğli ilçesinde mülkiyeti hazineye ait yaklaşık 220 bin metrekare yüz ölçümlü taşınmaz, tersane yatırımı için kullanılacak.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Tersaneler ve Kıyı Yapıları Genel Müdürlüğü’nün Resmi Gazete’de yayımlanan ilanına göre, yatırımcılar Kdz. Ereğli ilçesine bağlı tersaneler bölgesinde tesis kurabilecek.
Hazine’ye intikal eden tesislerin yer aldığı taşınmazların üzerinde irtifak hakkı tesis edilmesine ve/veya kullanma izni verilmesine ilişkin yapılacak artırma ihalesinde oluşan katılım payı, 35 milyon 865 bin 875 lira olarak belirlenerek muhdesat bedeli peşin olarak tahsil edilecek.
İlgili yönetmeliğe göre tahsis işlemi gerçekleştirilecek yatırımcı, Zonguldak’ın Karadeniz Ereğli ilçesi Gülüç beldesi Çengelburnu mevkisindeki yerin tesliminden itibaren 1 yıl içinde gerekli ruhsatı alarak inşaata başlayacak. Planına uygun olarak iki yıl içinde belirlenen yatırımlarının tamamını bitirecek ve bu süreler, mücbir sebeplerin varlığı halinde bir yıla kadar uzatılabilecek.
İhalesi onaylanan yatırımcı lehine Hazine taşınmazları üzerinde tesis yapılması amacıyla irtifak hakkı ve/veya kullanma izni verilecek.
Konuya ilişkin başvurular, yatırımın maliyet hesabı, planlanan finansman kaynağı, istihdam durumunu gösterir detaylı liste, yıllık yapılacak tekne adedi, üretilecek en büyük tekne boyu gibi gerekli bilgi ve belgelerle 30 gün içinde kapalı zarf usulüyle Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na yapılacak.
Müracaat süresinin bitiminin ardından, Bakanlıkça oluşturulan komisyon tarafından başvuruların değerlendirilmesi sonrasında, uygun görülen yatırımcının tahsis işlemleri sonuçlandırılarak ilgilisine bildirilecek.
28.09.2021 MSC, 2050’ye kadar kruvaziyer seferlerinden sıfır emisyon elde edecek
MSC Group Cruise Division, denizciliğin karbondan arındırılmasını hızlandırmaya yardımcı olmak için Sıfıra Ulaşmak Koalisyonu’nun ‘Eylem Çağrısı’nı imzaladı.
MSC Group Kruvaziyer Bölümü, 2050 yılına kadar kruvaziyer denizcilik operasyonlarında net sıfır sera gazı (GHG) emisyonu elde etme taahhüdünde bulunarak sürdürülebilirliğe yönelik uzun süredir devam eden taahhüdünü yineledi. Hem çağdaş MSC Cruises hem de lüks Explora Journeys markalarını kapsayacak olan bu hedef, Uluslararası Denizcilik Örgütü’nün (IMO) 2008 yılına kıyasla 2050 yılına kadar denizcilikten kaynaklanan emisyonları yüzde 50 azaltma hedefinin ötesine geçerek şirketi gerekli teknolojik ve yakıt geliştirmelerini hızlandırmaya yardımcı olması için bir yarışa sokuyor.
MSC, cruise seyahati de dahil olmak üzere genel denizcilik sektörünün karbondan arındırılmasını hızlandırmak için Sıfır Koalisyon’un Harekete Geçirme Çağrısı’nı imzaladı. Eylem Çağrısı, bunu sağlamak için üç talep içeriyor:
2050 yılına kadar sıfır emisyonlu nakliye için bir hedef belirlemek, 2030 yılına kadar ticari olarak uygulanabilir sıfır emisyonlu gemilerin konuşlandırılması ve özel ve kamu sektörlerinin ortak eyleme katılması.
Eylem Çağrısı, COP26 öncesinde Kasım 2021’de dünya hükümetlerine iletilecek. MSC Group Cruise Bölümü Yönetim Kurulu Başkanı Pierfrancesco Vago, şunları söyledi:
“Üç yüz yılı aşkın denizcilik mirasına sahip bir aile şirketi olarak, deniz çevremize ve gezegenimize karşı her zaman derin bir sorumluluk hissettik. Önümüzdeki otuz yıl içinde net sıfır emisyonlu bir geleceği benimseyerek taahhüdümüzü bir adım öteye taşıyoruz. Bunu, filomuza dağıtılacak yenilikçi, en son teknolojilerin hızlandırılmış gelişimine ve uygulanmasına yatırım yaparak, başka bir şekillerde destekleyerek, çevresel performans çıtasını sürekli yükselterek ve sektörümüzü ileriye taşıyarak başaracağız. Son yıllarda Şirket, filosunda enerji verimliliği ve operasyonel iyileştirme önlemlerinin uygulanması yoluyla sera gazı emisyon yoğunluğunu azaltmaya odaklandı. Filo genelinde yıllık %2-4 verimlilik artışı sağlayan şirket, 2019 yılına kadar 2008 yılına kıyasla yüzde 28 verimlilik artışı sağladı ve IMO’nun 2030 yüzde 40 yoğunluk azaltma hedefini karşılama yolunda ilerliyor. İleriye baktığımızda, enerji verimliliği iyileştirmeleri ve operasyonel önlemler, denizcilik sektörünü karbondan arındırılmasına tek başına yeterli olmayacak ve bu nedenle MSC Cruise Division, gerekli olan önemli teknolojik evrimi hızlandırmaya aktif olarak yardımcı olmaktadır. Bu ruhla Şirket, sıfır emisyonlu gemileri mümkün kılma potansiyeli sunan teknolojileri ve yakıtları geliştirmeye yönelik çeşitli endüstri araştırma projelerinde yer almaktadır.”
HİDROJENLE ÇALIŞAN GEMİLER
MSC Cruise Division, kısa süre önce dünyanın okyanusta giden ilk hibrit hidrojen/LNG ile çalışan yolcu gemisi olabilecek gemisinin tasarım ve inşa koşullarını belirlemek için önde gelen gemi yapımcısı Fincantieri ve enerji altyapı şirketi Snam ile bir ortaklığa girdi ve bu da belirli alanlarda sıfır emisyonlu operasyonlara imkan sağlayacak. Bunlar, gerekli hidrojen teknolojilerini ve yakıt hücrelerini barındıracak gemi alanlarının düzenlenmesini, gemideki sistemlerin teknik parametrelerinin belirlenmesini, potansiyel sera gazı emisyon tasarruflarının hesaplanmasını ve hidrojen arzı ile kıyı tabanlı altyapının teknik ve ekonomik analizini içeriyor.
LNG İLE ÇALIŞAN GEMİLERDEKİ YAKIT HÜCRELERİ
Yakıt hücreleri, anlamlı azalmalar elde etmek için büyük bir potansiyel sunuyor. Yüzde 21’e kadar daha az sera gazı emisyonu sunan bir geçiş yakıtı olan LNG ile çalışacak üç gemi sipariş eden MSC, daha fazla azalma elde etmek için yakıt hücrelerinin entegrasyonunu inceliyor. 2019 yılında MSC Cruise Division ve Chantiers de l’Atlantique, LNG ile çalışan yolcu gemilerinde Katı Oksit Yakıt Hücresi (SOFC) teknolojisinin entegrasyonuna odaklanarak çığır açan bir Ar-Ge projesi olan Blue Horizon’u tanıttı.
YAKIT HÜCRESİ TEKNOLOJİSİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ
MSC Cruise Division, büyük gemi uygulamalarında yakıt hücrelerinin benimsenmesinin önündeki engellerin nasıl ele alınacağını araştırmak için GE Power Conversion, Lloyd’s Register ve Ceres Power Holdings ile bir konsorsiyuma katıldı. SOFC’lerin, mevcut güç ve tahrik mimarisi ve düzeni dahil olmak üzere bir geminin operasyonel işlevselliğine nasıl entegre edilebileceğini inceleyecek ve SOFC teknolojisini kullanmanın etkisinin genel emisyon azaltımı açısından nicelleştirilmesine olanak tanıyacak. Bu proje, Birleşik Krallık Ulaştırma Bakanlığı’nın Temiz Denizcilik Gösteri Yarışması’nın bir parçası olarak fon almaya hak kazandı.
DÜŞÜK KARBON TEKNOLOJİLERİ VE GEMİ TASARIMI
MSC Cruise Division, gelişen enerji teknolojilerini ve yenilikçi gemi tasarımını birleştirerek düşük karbonlu denizciliği teşvik eden bir araştırma projesinde endüstri liderleri ve akademi ile de ortaklık kurdu. Vaasa Üniversitesi tarafından yönetilen CHEK Konsorsiyumu, – gerçek gemi konsept tasarımları projesinde Anahtar Teknoloji simbiyozunu sağlayarak nakliyeyi karbonsuzlaştırma – ve diğerlerinin yanı sıra World Maritime University, Wärtsilä, Cargill ve Lloyds Register’ı içeriyor.
Bu ve gelecekteki diğer projelerle MSC Cruise Division, kendisi ve tüm kruvaziyer endüstrisi için net sıfır emisyonlu bir gelecek için çalışmalarına devam edecek.
27.09.2021 ABD, Atlantik Okyanusu’nu kirleten Protefs gemisine 2 milyon dolar para cezası kesti
ABD, sintine sularını Atlantik Okyanusu’na boşalttığı için Diana Wilhelmsen’e ait Protefs isimli gemiye 2 milyon dolar para cezası kesti.
Kıbrıs merkezli Diana Wilhelmsen Management Limited (DWM) şirketine ait 2004 yılında inşa edilen Protef’in ‘Gemilerden Kaynaklanan Kirliliği Önleme Yasası’nı ihlal ettiği tespit edildikten sonra görülen mahkemede DWM 2 milyon dolar para cezasına çarptırıldı ve kapsamlı bir çevresel uyum planı uygulanmasına karar verildi.
Ayrıca Protefs’te görev yapan mürettebat üyelerinini geminin yağ kayıt defterine, Nisan 2020’nin ortasından gemi 10 Haziran 2020’de Newport News Virginia’ya varana kadar arıtılmamış sintine suyunun denize boşaltılmasını kasıtlı olarak kaydetmediği anlaşıldı.
Geminin ayrıca, 1 Haziran 2020’de New Orleans Louisiana’ya sahte bir yağ kayıt defteriyle geldiği belirtildi.
BAŞMÜHENDİSE 3 BİN DOLAR PARA CEZASI
DWM, gemideki mürettebatın arıtılmamış sintine suyunu doğrudan okyanusa yasadışı bir şekilde boşalttığını kabul etti. Ayrıca, bu deşarjların gerektiği gibi yağ kayıt defterine kaydedilmediği anlaşıldı.
Baş Mühendis Vener Dailisan, ABD Sahil Güvenlik müfettişlerine yanlış beyanda bulunmaktan suçlu bulundu.
Dailisan, 3 bin dolar para cezasına çarptırıldı ve 2 yıl denetimli serbestlik cezasına çarptırıldı.
27.09.2021 Kıyı Emniyeti, 9 deniz trafik operatörü alacak
Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü, sınavla 9 deniz trafik operatörü istihdam edecek. Başvurular için 5 gün süre verildi.
Resmi Gazete’de yayımlanan ilana göre, Kıyı Emniyet Genel Müdürlüğü’ne 9 deniz trafik operatörü alımı için başvurular, Türkiye İş Kurumu web sayfasından (esube.iskur.gov.tr) ya da bu kurumun hizmet merkezlerine şahsen gidilerek yapılabilecek.
Türkiye İş Kurumu’nca nihai listelerin ulaşmasını müteakip sözlü sınav/mülakat yeri, saati ve tarihi ayrıca duyurulacak.
BAŞVURULAR İÇİN 5 GÜN SÜRE VERİLDİ
En yüksek başarı puanından başlamak üzere atama yapılacak kadro sayısı kadar asıl aday ve asıl aday sayısı kadar da yedek aday belirlenecek.
Asıl ve yedek aday listeleri, Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü’nün internet sitesinden ilan edilecek ve listede yer alan adaylara ayrıca yazılı tebligat yapılmayacak.
Türkiye İş Kurumu, konuya ilişkin ilanında, gerekli şartları taşıyan adayların ilanın yayımından (bugünden) itibaren 5 gün içinde başvuruların yapılabileceğini aktardı.
26.09.2021 Çin, Kanada’da 600 milyon dolarlık köprü inşa edecek
Kanada basınında yer alan haberlere göre, Çinli bir inşaat grubu, Tadoussac et Baie-Sainte-Catherine arasında yapılacak yarım milyar dolardan fazla maliyetli bir asma köprünün inşa çalışmalarına talip olacak.
Son iki yıl boyunca salgın genel anlamda faaliyetler yavaşlattı ancak Çinli Chengdu mühendislik firması ilgili mercilerin onayını alır almaz inşa çalışmalarını başlatacak.
Alınan bilgiler, asma köprünün yüz milyonlarca dolara mal olacak ancak Sichuan Chuankang Wubang Engineering Design Co.tarafından konu ile ilgili henüz ayrıntılı bir açıklama yapmadı.
Yine de şu anda asma köprünün, bin 150 metre uzunluğunda olacağı; köprü inşaatı kapsamında 600 metre uzunluğunda bir tünel bulunacağı; çevre yollarının 20 kilometre civarında bulunacağı ve ek inşa çalışmalarının yapılacağı biliniyor.
Dolayısıyla toplam maliyet 550-600 milyon dolar dolayında olacak.
26.09.2021 Türkiye’den boru hatlarıyla geçen petrol yüzde 4 azaldı
Türkiye’den geçen boru hatlarıyla taşınan ham petrol Ağustos’ta bir önceki yıla göre %4,2 oranında azaldı.
BOTAŞ tarafından açıklanan verilere göre, Türkiye üzerinden geçen 4 boru hattıyla taşınan ham petrol miktarı 2021 yılı Ağustos ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 4,2 düşüşle 37 milyon 365 bin varil oldu.
2020 yılının aynı ayında söz konusu hatlardan 38 milyon 926 bin varil petrol taşınmıştı.
Verilere göre, Bakü-Tiflis-Ceyhan(BTC) boru hattı ile 16 milyon 614 bin varil, Irak-Türkiye boru hattı ile 15 milyon 650 bin varil, Ceyhan-Kırıkkale boru hattı ile 2 milyon 651 bin varil ve Batman-Dörtyol boru hattı ile 2 milyon 450 bin varil ham petrol taşıması yapıldı.
25.09.2021 Anadolu Tersanesi, Katar’a inşa ettiği QL80 FUWAIRIT tank çıkarma gemisini suya indirdi
Anadolu Tersanesi tarafından Katar Silahlı Kuvvetleri’nin ihtiyacı için inşa edilen tank çıkarma gemisi QL80 FUWAIRIT, Tuzla’da düzenlenen törenle suya indirildi. Anadolu Tersanesi Yönetim Kurulu Başkanı Süalp Ürkmez, geminin yaklaşık 1 yıl sonra teslim edileceği söyledi.
Anadolu Tersanesi ile Barzan Holdings arasında imzalanan tedarik projesi sözleşmesi kapsamında Katar Silahlı Kuvvetleri’nin ihtiyacı için öngörülen 1 adet LCT (Landing Craft Tank), 2 adet LCM40 (Landing Craft Mechanized 40) ve 1 adet LCVP (Landing Craft Vehicle&Personnel) çıkarma gemilerinin üretimi Tuzla’daki Anadolu Tersanesi’nde gerçekleştiriliyor.
Geçtiğimiz Eylül ayında üretimi başlayan ve Türkiye’de özel sektör tersaneleri tarafından inşa edilen LCT gemisi QL80 FUWAIRIT için düzenlenen törene Türk Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Adnan Özbal, Katar Emirliği Deniz Kuvvetleri Komutanı Major General Abdullah bin Hassan Al Sulaiti, Barzan Holding Başkan Yardımcısı Abdulla Al Khater, Proje Komitesi Başkanı Brigadier Khalid Al Ruwaili, Anadolu Tersaneleri Yönetim Kurulu Başkanı Süalp Ürkmez ve denizcilik sektörünün temsilcileri katıldı.
“ANİMASYONUNU İZLEDİĞİMİZ PROJEYİ GERÇEĞE DÖNÜŞTÜRDÜK”
Tören öncesi LCT gemisinin tanıtım videosu gösterildi. Törenin açılış konuşmasını yapan Anadolu Tersanesi Yönetim Kurulu Başkanı Süalp Ürkmez, bugün denize indirilen geminin ve diğer 2 LCT gemisinin yaklaşık 1 yıl sonra teslim edileceği bilgisini paylaştı.
Ürkmez, “Bu projenin özelliği, tamamen konusunda uzman emekli Deniz Kuvvetleri emekli personelimiz ve sivil mühendislerin dizayn ettiği bir projedir. Daha önce animasyon olarak gösterdiğimiz projemizi, şu anda gerçeğe dönüştürdük. Anadolu Tersanesi, kovid 19 şartlarına rağmen hiç durmadan çalışmıştır. Buna rağmen tersanemiz her türlü fedakârlığı yaparak çalışmayı sürdürmüştür. İnşa edilecek gemileri Katar’da düzenlenecek Dünya Kupası öncesi teslim etmeyi planlıyoruz” diyerek emeği geçenlere teşekkür etti.
İNSANİ YARDIMDAN LOJİSTİK OPERASYONLARA
Tören öncesi konuşan Anadolu Tersanesi Genel Müdürü Cevat Rıfat Atilhan, “LCT gemisi, bir çıkarma gemisi. Bu geminin sözleşmesi geçtiğimiz yıl Eylül ayında imzalandı. 12 ay bugün itibariyle doldu ve bugün de denize indiriyoruz. 24 ay içerisinde bütün test ve eğitimlerini tamamlayıp Katar’a teslim edeceğiz. Geminin kullanım amaçları personel transferi, araç transferi, lojistik operasyon ve insani yardım. Geçtiğimiz aylarda ülkemizde çıkan yangınlarda bu gemilerin insani yardım ve yangın söndürme faaliyetlerinde kullanıldığını hep beraber gördük” dedi.
Gemilerin üretiminde yüzde 70’in üzerinde yerli katkımız var diyen Cevat Rıfat Atilhan, şöyle devam etti:
“Biz bu gemilerden daha önce 8 adet Türk Deniz Kuvvetleri için yaptık ve teslim ettik. Yüzde 70’in üzerinde yerli katkı payıyla bu gemileri inşa ediyoruz tamamen bizim tasarımımız. Katar’a mevcut kontratımız kapsamında şu anda iki tane silahlı okul eğitimlemesi yapıyoruz. Bir tanesini geçtiğimiz ay teslim ettik ve testleri devam ediyor. Arkamda görmüş olduğunuz gemi ile birlikte 3 adet daha çıkarma gemisi yapıyoruz. Halihazırda 6 adet Katar Deniz Kuvveleri’ne yapmakta olduğumuz çıkarma gemisi var. 2000’li yılların başından bu yana ortaya konulan stratejik hedeflerle birlikte yerli tersaneler, savunma sanayi, mühendislik ve imalat anlamında Türkiye çok büyük adımlar attı. Ülke olarak dünyada silah, silahlı gemi, savaş gemisi ihraç edebilen 10 ülke içerisinde kendimizi sayabiliriz.”
TÜRK LOYDU DENETİMİNDE SERTİFİKALANDIRILACAK
Çıkarma gemilerinin gövdesi yüksek mukavemetli çelikten, üst binası ise kurşun geçirmez şekilde tasarlandı. Üretimi devam eden gemilerde gerekli her türlü yüksek teknolojiye sahip ekipman bulunuyor. Türk Loydu denetiminde sertifikalandırılacak olan çıkarma gemilerinin uzunluğu 80 metre, genişliği 11.70 metre, deplasmanı ise 1.156 ton olarak tasarlandı. Toplam 25 personel için donatılan geminin azami sürat hızı 18 deniz mili (knots) olarak açıklandı.
Gemide 25 personel haricinde 3 adet tank, değişik tip ve ölçülerde askeri araçlar veya 260 tam donanımlı piyade de taşınabilecek. LCT gemisi QL80 FUWAIRIT’in ikmal yapmadan 7 gün denizde kalabildiği ve 1.500 deniz milinden fazla menzile sahip olduğu açıklandı. Aselsan tarafından üretilen 2 adet 30 mm ve 2 adet 12,7 mm stabilize top bulunan gemi, askeri görevler dışında lojistik destek ve doğal afet yardımlarında kullanılabilecek. Aynı sözleşme kapsamında 2 adet 40 metre LCM ve 15,7 metre uzunluğundaki 1 adet LCVP gemisinin üretimlerinin de devam ettiği bildirildi.
2022 yılında Katar’da düzenlenecek Dünya Kupası’ndan önce Katar Deniz Kuvvetleri’nde göreve başlaması planlanan LCT ‘FUWAIRIT’, LCM’ler ve LCVP’nin tüm tasarım aşamaları (savaş sistemi tasarımı ve entegrasyonu) Anadolu Tersanesi tarafından yapıldı.
24.09.2021 Yat turizmi sektöründe sezon uzadı
Turizmde yüksek sezon olarak adlandırılan Temmuz ve Ağustos ayları geride kalırken korunaklı tatil anlayışının etkisiyle yat turizmi sezonu da uzadı. Türkiye’nin lider tekne kiralama platformunun kurucu ortağı ve CEO’su Baran Yıldırım, “Sezonun kasım ayı ortasına kadar devam etmesini bekliyoruz” dedi.
Turizmde yüksek sezon olarak adlandırılan temmuz ve ağustos ayları geride kaldı. Korunaklı tatil anlayışı ile uzayan yat turizmi sektöründe Eylül ve Ekim aylarına yönelik rezervasyonlarda artış gözlemlendi.
Konu hakkında konuşan viravira.co Kurucu Ortağı ve CEO’su Baran Yıldırım, ‘‘Özellikle pandeminin etkisiyle tatil anlayışlarının değişmesine bağlı olarak Yat Turizmi Sektörü’nde eylül ve ekim aylarına yönelik rezervasyonların arttığını gözlemliyoruz. Daha önceden alternatif turizm olarak adlandırılan tekne, villa ve karavan tatilleri ana akım tatil konseptlerine dönüşüyor ve turizm sektöründeki paylarını giderek artıyor. Buna bağlı olarak eylül ve ekim aylarına yönelik gerçekleşen rezervasyonlarımızda yüzde 119 artış oldu. Olumlu hava koşulları ve korunaklı tatil anlayışının etkisi ile sezonun kasım ayı ortasına kadar devam etmesini bekliyoruz’’ dedi.
YANGIN SONRASINDA TALEP NORMALE DÖNDÜ
Türkiye’nin birçok bölgesinde yaşanan yangınlar sonrasında turizm hareketliliğinin devam ettiğini belirten Yıldırım, ‘‘Hepimizi derinden üzen orman yangınları sonrasında sınırlı sayıda misafirimiz dışında herhangi bir iptal talebiyle karşılaşmadık. Bu talepler 2021 sezonu satışlarımızın yüzde 1’i ile sınırlı kaldı. Yangınların olduğu dönemde site trafiği ve rezervasyon anlamında düşüş yaşasak da yangınların kontrol altına alınmasının akabinde trafiğimiz ve talep normal seyrine döndü” diye konuştu.
RUSYA VE UKRAYNA’DAN YOĞUN TALEP VAR
Kuzey Avrupa ülkelerinden yoğun bir taleple karşılaştıklarını ifade eden Yıldırım şunları söyledi:
‘‘Son yıllarda özellikle Rusya ve Ukrayna’dan gelen rezervasyon taleplerinde ciddi bir artış gözlemliyoruz. 2021’de mavi tur pazarının 600 milyon dolar seviyesine ulaşmasını bekliyoruz. Saatlik ve günlük tekne kiralamaları ile denizin üzerinde gerçekleşen diğer deneyimleri de dikkate aldığımızda, toplam deniz turizmi pazarının 2 milyar dolara yakın bir işlem hacmiyle yılı kapatmasını bekliyoruz.”
24.09.2021 Taşucu Limanı’nın özelleştirme ihalesi yapıldı
2003’te özelleştirme kapsamına alınan, 2017’de Türkiye Denizcilik İşletmeleri’ne geçen Taşucu Seka Limanı ve art alanı, 18 yıllık inişli çıkış maceranın ardından özelleştirildi. Mersin’deki Cey Grubu ortak girişimi 684 milyon liraya limanın işletme hakkını 40 yıllığına aldı.
CHP Mersin Milletvekili Ali Mahir Başarır’ın “Stratejik öneme sahip Taşucu Limanı’nın özelleştirilmesi ve geri sahasının satışı kabul edilemez” ifadelerinde bulunduğu ihale sonuçlandı.
Taşucu Limanı ve art alanlarının özelleştirilmesi ihalesini Mersin’deki Cey Grubu ortak girişimi 684 milyon liraya limanın işletme hakkını 40 yıllığına aldı ve limanın arkasındaki 714 bin 200 metrekarelik alanın yeni sahibi oldu.
Samsun Limanı ve Mersin Serbest Bölgesi’ni işleten Cey Grubu ortak girişiminin hedefinin alan üzerinde serbest bölge kurmak olduğu ifade ediliyor.
İHALE PAZARLIK USULÜYLE YAPILDI
2003’te özelleştirme kapsamına alınan, 2017’de Türkiye Denizcilik İşletmeleri’ne geçen Taşucu Seka Limanı ve art alanı, 18 yıllık inişli çıkış maceranın ardından özelleştirildi.
Özelleştirme İdaresi Başkanlığı Taşucu Limanı’nın ve liman geri sahasında yer alan 714 bin 200 metrekare yüzölçümlü “sanayi tesis alanı” imarlı taşınmaz ile üzerinde bulunan tüm yapı ve tesislerin bir bütün halinde özelleştirme ihalesine çıktı.
Pazarlık usulüyle yapılan ihaleye Albayrak Turizm Seyahat İnşaat Ticaret A.Ş, Toros Tarım Sanayi ve Ticaret A.Ş, Saray Holding A.Ş ve Cey Grubu ortak girişimi teklif verdi. Saray Holding ve Toros Tarım ihalede 600 milyona kadar çıkıp ikinci turda çekildi. İkinci turda Albayrak 679 milyon, Cey Grubu ortak girişimi 684 milyon teklif sundu. Böylece ihaleyi Mersinli Cey Grubu ortak girişimi kazandı.
SAMSUN LİMANINI DA İŞLETİYOR
Sözcü’de yer alan habere göre, limanın işletme hakkını 40 yıllığına alan Mersinli iş insanı Ali Avcı’nın sahibi olduğu Cey Grubu aynı zamanda Mersin Serbest Bölge ve Samsun Liman İşletmesi’ni de yürütüyor.
Lojistik alanında Mersin’in en köklü firmaları arasında yer alan Cey Grubu ortak girişimi Taşucu Limanı işletmesinin yanı sıra art alanında yer alan ve imar planlarında “sanayi alanı” olarak işaretlenen geniş arazinin de sahibi oldu.
VEKİL BAŞARIR ELEŞTİRMİŞTİ
Bu arada Samsun Limanı ve Mersin Serbest Bölge işletmeciliğini üstlenen Cey Grubu ortak girişiminin hedefinin, 40 yıllığına aldığı Taşucu Limanı’nın art sahasındaki sanayi tesis alanı üzerinde Mersin’in ikinci Serbest Bölgesi’ni kuracağı ifade ediliyor.
Öte yandan, stratejik öneme sahip Silifke ilçesi Taşucu Limanı’nın özelleştirilmesi ve geri saha satışı ile ilgili CHP’li Ali Mahir Başarır açıklamalarda bulunmuş ve “Stratejik öneme sahip Taşucu Limanı’nın özelleştirilmesi ve geri sahasının satışı kabul edilemez” demişti.
24.09.2021 Tosyalı İskenderun Limanı’na ikinci iskele yapılacak
Tosyalı Holding’in İskenderun Limanı’nın kapasitesini artırmak için ikinci bir iskele yatırımı yapacağı öğrenildi.
Tosyalı Holding, İskenderun Limanı’nda ikinci bir iskele yatırımı yapacak. 4 milyon mt kapasiteli çelikhanenin önüne yapılacak olan iskelenin önümüzdeki yılın ilk yarısında tamamlanması bekleniyor.
Tosyalı Holding’in İskenderun Limanı’nda yapacağı ikinci bir iskeleyle toplam kapasitesi yıllık 7,5 milyon mt olan limanın kapasitesi yıllık 16 milyon mt seviyesine çıkacak.
Dünya’da yer alan habere göre, İskenderun Limanı’na gemi büyüklüğüne bağlı olarak aynı anda 10 adet gemi yanaşabiliyor.
Öte yandan Tosyalı İskenderun Limanı, Temmuz ayında bir milyon mt’un üzerinde elleçleme gerçekleştirerek Akdeniz Bölgesi’nde rekor kırdı.
Tosyalı’nın Cezayir’de de büyük bir liman yatırımı var. Cezayir’deki bu liman, gemi yanaşma ve 150.000 mt’luk yük indirme kapasitesiyle ülkenin en büyük limanı olarak dikkat çekiyor.
23.09.2021 Mahmut Mumcu, Güllük Liman Başkanlığı’na atandı
Güllük Liman Başkanlığı’nda görev değişimi yaşandı. Güllük Liman Başkanı Selçuk Arslan’ın Bodrum Liman Başkanlığı’na araştırma görevlisi olarak atanmasının ardından yerine Karabiga Liman Başkanı Mahmut Mumcu atandı.
Muğla’nın Milas ilçesi Güllük Liman Başkanı’nın değiştiği öğrenildi.
2020 yılı Ocak ayında Güllük Liman Başkanı olarak göreve başlayan Selçuk Arslan, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından Bodrum Liman Başkanlığı’na araştırma görevlisi olarak atandı. Arslan’ın yer yerine Karabiga Liman Başkanı Mahmut Mumcu getirildi.
Mahmut Mumcu’nun Güllük Liman Başkanlığı görevine başladığı öğrenildi.