4.10.2021 Gemi, Dolduramadığınız Her Saniye Zarar Yazar
Transbosphor Denizcilik Yönetim Kurulu Başkanı ve İMEAK Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Üyesi Kaptan Mustafa Can, ihracata dayalı üretim yapan firmaların yüksek navlun ücretlerinden kaçınmak için gemi satın almalarını değerlendirdi.
Transbosphor Denizcilik Yönetim Kurulu Başkanı ve İMEAK Deniz Ticaret Odası (DTO) Yönetim Kurulu Üyesi Kaptan Mustafa Can, ihracat yapan firmaların navlun fiyatlarının yüksekliğinden dolayı gemiye yatırım yapmalarını “Gemi, dolduramadığınız her saniye dahil zarar yazar. Başta çok akıllı yatırım gibi gözükse de, navlun fiyatları normale indiğinde ve buna işletme ile bakım maliyetlerini eklediğinizde astarı yüzünden fazlaya gelecektir. Üzücü bir durum ama gemilerinizi yok pahasına elinizden çıkarmak zorunda kalabilirsiniz” diye değerlendirdi.
Geçen sene yaptığı açıklamalarda navlun fiyatlarının yükseleceğine işaret ederek sektörü uyaran Kaptan Mustafa Can, pandeminin etkisiyle beraber gemi inşası ve konteyner üretiminin azalması sonucu yük talebinin karşılanamadığını ve bunun da navlun fiyatlarını yükselttiğini hatırlattı.
SEKTÖR NORMALE DÖNÜYOR
Aşı ve gıda takviyeleri ile beraber tüm dünyada hayatın normale dönemeye başladığını belirten Kaptan Can, ihracata dayalı üretim yapan firmaların yüksek navlun ücretlerinden kaçınmak için gemi satın almalarını ise şöyle değerlendirdi:
“Orta ölçekli bir market iseniz kapınıza kapalı kasa bir nakliye aracı çekebilirsiniz ve bu, nakliye maliyetlerinizi düşündüğünüzde karlı bir yatırım bile olabilir. Fakat yükünüzü yurtdışına götürmek için 20 milyon, 30 milyon dolarlık gemi almaya kalkarsanız yüksek navlun fiyatlarını hesaplayarak başta akıllı bir yatırım yapmış gibi gözükürsünüz ama yakıt başta olmak üzere, kaptanından zabitlerine; mühendisinden yağcısına kadar maaşlar, sörveyler, liman masrafları, yedek parça harcamaları hiç durmadan devam eder. Gemiler durdukları yerde yorulan, zarar eden ve bu nedenle de her saniyesinde pervane çevirmesi gereken devasa makinelerdir. Bu maliyetler o kadar yorucu ve yıpratıcı hale gelir ki, biz denizciler arasında sırf bu nedenle söylenmiş, ‘en iyi tekne arkadaşının teknesidir’ sözü vardır. Tekne arkadaşının olduğu için deniz zevkini tadar, masraflarından uzak durursun.”
AYNI TAKVİM, AYNI ROTA MECBURİYETİ
Gemi inşanın ve konteyner üretiminin hızlanmasıyla beraber navlun fiyatlarının normale döneceğine işaret eden Kaptan Can, şunları söyledi:
“işte o zaman ürününü taşımak için gemiler alan firmalarımız, diğer gemi işleten firmalarla rekabet edebilmek ve konteynerlerini doldurmak için fiyat kırmak zorunda kalacaklar. O zaman da firma, ‘nakliye hizmetini kendi filosu ile mi yoksa işletmeciler üzerinden mi daha az maliyetle yaptığını düşünmeye başlayacak. İlk çözüm olarak diğer firmaların ürünlerini de taşımak isteyecek ama bu sefer de, geminin özelliğinden dolayı taşıdığı yük benzer olmak şartına, aynı takvime ve aynı rotaya ihtiyacı olan firmaları bulmak konusunda zorluk yaşayacak. Kısa sürede bu gemilerini hızlıca ve hatta yok pahasına elden çıkarıldığını görebiliriz.
DÜŞÜK MALİYET BASKISI
Firmalar navluna ödedikleri ücret şu an çok fazla ise gemi alarak bu ücreti yatırıma dönüştürdüklerini düşünüyor olabilirler fakat navlun piyasası sakinleştiğinde gemilerin maliyetini kaldıramaz hale gelecekler. Biraz önce de söylediğim gibi, başka firmalardan da yük alırız diye düşünüyor olabilirler fakat taşıma tarafında asla başka firmalara güvenerek iş yapılmaz. Günün sonunda tüm firmalar navlun maliyetlerini aşağıya çekmek isterler. Siz de gemi tarafında bu talebi karşılamak için navlunlarda indirime giderseniz bir süre sonra tüm maliyetleri kısmanız gerekir. Bu da sizi piyasanın en düşük maaşını veren, acenteden diğer hizmetlere kadar kaliteyi değil, ucuzu arayan; safety tarafında önlemleri ertelemek zorunda kalan firma haline dönüştürür ki, bu durumda ne en iyi denizcileri çalıştırabilirsiniz ne de dakikanın para olduğu diğer hizmetleri.” (Denizhaber.net)
14.10.2021 DP World, uzun süreli tedarik sıkıntısı bekliyor
En büyük global liman operatörlerinden biri olan Dubai merkezli DP World, global ticaret akışlarını sarsan tedarik zinciri darboğazlarının en az iki yıl daha devam etmesini bekliyor.
DP World Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Sultan Ahmed Bin Sulayem, “Global tedarik zinciri pandeminin başlangıcında krizdeydi. Belki 2023’te bir gevşeme görebiliriz” dedi.
Sultan Ahmed Bin Sulayem, “Tedarik sıkıntılarının etkileri ve birikmiş gecikmeler, nakliye mallarının hızla artan maliyetlerine yansır. Navlun oranları artmaya devam edecek ve nakliye hatları muhteşem bir döne geçiriyor” açıklamasında bulundu. (Denizhaber.net)
2.10.2021 İhracatta, 20 milyar dolar sınırı ilk kez aşıldı
Eylül ayına ilişkin dış ticaret verileri, Ticaret Bakanlığı’nda gerçekleşen toplantıda açıklandı. Ticaret Bakanı Mehmet Muş ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle’nin katılımıyla açıklanan verilere göre, Türkiye ihracatı eylül ayında yüzde 30’luk artışla 20 milyar 783 milyon dolara ulaştı.
Yılın ilk 9 ayında, yüzde 36’lık artışla 161 milyar dolarlık ihracat gerçekleştiren Türk ihracatçısı, son 12 ayda 212,2 milyar dolarlık ihracatla da Orta Vadeli Program (OVP) hedefi olan 211 milyar dolarlık yıllık hedefi şimdiden aştı.
Eylül ayında ithalat, yüzde 12,18 artarak 23 milyar 386 milyon dolar, Ocak-Eylül döneminde ise yüzde 23,73 artışla 193 milyar 360 milyon dolar oldu. İhracatın ithalatı karşılama oranı Eylül ayında yüzde 88,9’a, ilk 9 ayda 83,3’e ulaştı.
“İHRACATI GELİŞTİRME FONU’NU KURGULADIK”
Eylülde dış ticaret açığının yüzde 46,4 düşüşle 2,6 milyar dolar olduğuna dikkat çeken Ticaret Bakanı Mehmet Muş, 2021 yılı Ocak-Eylül döneminde ise ihracatın geçen yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında yüzde 36 artarak 161 milyar dolar olarak gerçekleştiğini söyledi.
“Cumhuriyet tarihimizde ilk kez aylık bazda 20 milyar dolar eşiğini aşmış bulunmaktayız” diyen Muş, şöyle devam etti:
“Ayrıca son 12 ayda ihracat değerimiz 212,2 milyar dolar yeni bir Cumhuriyet rekoru kırmayı başardı. Bu değerle yılsonu OVP hedefi olan 211 milyar doların üzerine çıktık. Eylül ayında gerçekleşen 44,2 milyar dolar değerindeki ticaret hacmi en yüksek aylık dış ticaret hacmidir. Sayın Cumhurbaşkanımızın müjdesini verdiği İhracatı Geliştirme Fonu’nu kurguladık. Bu fonla sadece ihracatçılarımıza hizmet verecek bir finansman imkanını sunacağız.”
LOJİSTİK PORTALI KULLANIMA AÇILIYOR
Son 12 aylık ihracat performansıyla OVP hedefini şimdiden yakaladıklarını belirten TİM Başkanı İsmail Gülle, şu açıklamalarda bulundu:
“İlk 9 ayda yüzde 19,5 artışla 131,7 milyon ton ihracat gerçekleştirdik. Birim ihracat değerimiz ise Ocak-Eylül döneminde yüzde 14 artışla 1,22 dolara yükseldi. Son 13 ayın 11’inde ihracat rekorları kırdık. Hedefimiz, 2026’da, 300 milyar dolara ulaşmak. Küresel ölçekte yaşanan lojistik sorunlarına çözüm bulmak üzere ihracatçılarımız ile lojistik sektörü arasında dijital bir köprü vazifesi görecek olan Türkiye Lojistik Portalı çalışmalarımızı tamamladık. 11 Ekim’de portalımızı ihracatçılarımızın kullanımına sunarak, bu küresel sorunla mücadelede yeni bir dönemi başlatmış olacağız.”
ÇELİK SEKTÖRÜ, İLK KEZ ZİRVEYE YERLEŞTİ
Eylül ayında geçtiğimiz yılın aynı ayına göre 23 sektör ihracatını artırmayı başardı. Çelik sektörü, 2,6 milyar dolarlık ihracatla sektörler arasında ilk kez zirvede yer aldı. 2,5 milyar dolara yaklaşan otomotiv ikinci, 2,3 milyar dolara ulaşan kimyevi maddeler ise üçüncü oldu.
İhracat yapılan 218 ülke ve bölgenin 170’inde artış sağlandı. Bu ülkeler arasında ABD, İspanya, Belçika, Kolombiya ve Şili’nin de bulunduğu 27 ülkede aylık ihracat rekoru kırıldı. 66 il ihracatını yükseltirken, 16 il tarihinin en yüksek aylık ihracat rakamlarına ulaştı. Eylülde 1558 firma, ilk kez ihracat yaptı. (Denizhaber.net)
1.10.2021 Rıdvan Arıç: Mersin’in yük potansiyeli, ana konteyner limanı ile 2 katına çıkabilir
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Başkan Yardımcısı Rıdvan Arıç, Mersin’in lojistik alanında bekleyen vizyon yatırımlarının hayata geçmesi için çalıştıklarını söyledi.
Mersin’in lokomotif sektörünün lojistik olduğunu kaydeden Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Başkan Yardımcısı Rıdvan Arıç, sektörün hem kent hem de ülke ekonomisine katkılarını artıracak projelere ağırlık verdiklerini kaydetti.
Mersin’in sahip olduğu güçlü lojistik altyapısı nedeniyle sanayi üretiminde de önemli yatırımlar almaya başladığını kaydeden Arıç, “Teknolojinin gelişip istihdam maliyetlerinin düşmesinden sonra en önemli kalem olan lojistik maliyetlerinin düşürülmesi gündeme geldi. Önümüzdeki günlerde bu çok daha önemli bir hal alacak ve Mersin’e yatırımcının ilgisi daha da çok artacak. Zaman kaybetmeden Mersin’de ana konteyner limanı yatırımının başlaması gerekiyor. Ana konteyner limanı ile kentimizin yük potansiyelini iki katına çıkartabiliriz” diye konuştu.
Dünya’nın haberine göre, Mersin Limanı’nın bugün yük trafiğinin çok fazla olduğunu bu yükü hafifletebilmek adına ikinci Ana Konteyner Limanı yatırımının vakit kaybedilmeden hayata geçirilmesi gerektiğini kaydeden Rıdvan Arıç, şunları söyledi:
“Mersin Uluslararası Limanı yaklaşık yüzde 80 kapasiteyle çalışmasına rağmen Mersin’e gelebilecek yük potansiyelinin yarısı yabancı ülkelerdeki limanlara kayıyor. Liman bu haliyle bile ekonomimize azımsanamaz bir döviz girdisi sağlıyor. Kentin sırtlayabileceği yük kapasitesini iki katına çıkarmamız mümkün. Bunun için lojistik altyapı yatırımları hızlandırılmalıdır. Mersin Uluslararası Limanı’nda devam eden genişleme projesine ek olarak kente zaman kaybetmeden bir ana konteyner limanı kazandırılmalı.”
“LOJİSTİK ALT YAPI HAVAYOLUYLA DA GÜÇLENECEK”
Üst yapı inşaatı devam eden Çukurova Bölgesel Havalimanı’nın tamamlanmasıyla Mersin’in lojistik altyapısının havayolunda da güçleneceğini ifade eden Rıdvan Arıç, sektör olarak bekledikleri en önemli yatırımlardan birisinin de lojistik köy projesi olduğunu dile getirdi.
Ayrıca Yenice Lojistik Merkezi’nin açılmasıyla kentin demiryolu ağının da gelişeceğini belirten Arıç, şöyle konuştu:
“Yüksek navlun ücretleri ve Çin merkezli tedarik zincirinde yaşanan sorunlar Türkiye’ye yeni talep artışı olarak yansıyor. Bu talepleri sürdürülebilir olarak karşılayabilmemiz için lojistik maliyetleri azaltıp operasyonel gücümüzü artıracak yatırımları hızlandırmalıyız.” (Denizhaber.net)
10.2021 Rotterdam Limanı’nda 1 ton uyuşturucu ele geçirildi
Hollanda’nın liman kenti Rotterdam’da Kolombiya’dan gelen bir gemide, bir tondan fazla kokain ele geçirildiği bildirildi.
Hollanda Savcılığı’ndan yapılan yazılı açıklamada, Kolombiya’dan gelen bir gemideki konteynerde, güvenlik güçlerinin yaptığı kontroller sırasında Fransa’da bir fabrikaya gidecek olan kakaonun içine yerleştirilmiş 1400 kilogram kokaine el konulduğu belirtildi.
Kokainin, imha edildiği kaydedildi. Ele geçirilen uyuşturucunun piyasa değerinin yaklaşık 105 milyon euro olduğu ifade edildi. (Denizhaber.net)
1.10.2021 Türk armatörlere finansman desteği Çin’den geldi
Türk sahipli deniz ticaret filosu, 2013’ten sonra ilk kez yeniden yükselişe geçti. İlk 9 ayda yüzde 8.6 kapasite artışı sağlayan yerli filo, büyümede globali neredeyse 3’e katladı. Filo büyüklüğü ile geçen yıl küreselde 15. sırada olan Türkiye’nin yeni hamleleriyle bir basamak yükselmesi öngörülüyor.
Küresel ticaretin yüzde 80’den fazlasının taşındığı denizyolunda, pandemiyle birlikte rekor artışların yaşandığı navlun piyasası, yerli armatörleri yatırım konusunda harekete geçirdi. Yıllar sonra filolarını genişletme konusunda ilk kez bu kadar agresif olan Türk armatörler, 2021’de son iki yılın toplamından fazla yatırım yaptı.
AB’ye ticarette, Türkiye’nin Uzakdoğu’ya karşı navlun avantajını artırmasıyla ihracatta yaşanan büyüme de armatörlerin yatırım iştahını artıran önemli nedenlerden biri oldu. Önümüzdeki dönemlerde de güçlü bir talep bekleyen armatörler, kapasiteyi artırmak için gemi yatırımlarını hızlandırdı.
9 ayda yaklaşık yüzde 8.6 kapasite artışı sağlayan Türk sahipli deniz ticaret filosunun büyüme oranının, uluslararası raporlara göre, bu yıl yüzde 3,2 civarında büyümesi tahmin edilen dünya deniz ticaret filosu rakamını neredeyse üçe katlayacağı tahmin ediliyor. Ayrıca 2020 yılında kapasite olarak küreselde 15. sırada olan Türk gemi filosunun, bu yıl 14’üncülüğe yükselebileceği öngörülüyor. Sektör temsilcilerine göre, 14. sıranın da üzerine çıkabilmek ancak 40 milyon DWT’lik kapasite ile mümkün olabilir.
9 AYDA 2.5 MİLYON DWT’LİK YATIRIM
Filodaki gelişim resmi olarak, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından her yıl ocak ayında açıklanıyor.
Dünya Gazetesi’nden Aysel Yücel’in Türk Armatörler Birliği’nden edindiği bilgilere göre; Türk sahipli deniz ticaret filosu, 2021’in ilk 9 ayında gerçekleşen yatırımlarla 2.5 milyon DWT’lik bir artış gösterdi. Ocak 2021’de 28 milyon 929 bin DWT olan 1000 GT üzerindeki Türk sahipli gemi tonajı, bu artışla birlikte 31 milyon 500 bin DWT’yi aştı. Bu yıl farklı tonaj ve tiplerde 110 gemi filoya katıldı. Böylece, 2013’ten sonra ilk kez filoda bu oranda bir büyüme gerçekleşti.
EN FAZLA ARTIŞ KURU YÜK GEMİLERDE
Bu yıl en fazla tonaj artışı kuru yük gemilerde oldu. Kuru yük gemilerin toplam kapasite artışı içerisindeki payı yaklaşık yüzde 45’e ulaştı. Kuru yük navlunun son bir yılda yüzde 230’a yakın artış göstermesi, bu alanda faaliyet gösteren armatörleri yatırım konusunda cesaretlendirdi. Yasa, Ciner, Beks, Devbulk, Densay, Manta, Kopuzlar ve Aksoy Denizcilik gibi firmaların handysize ve supramax gemi yatırımları bu büyümede etkili oldu.
Arkas ve Medkon gibi şirketler de konteyner gemi filolarını yeni yatırımlarla genişletiyor. Diğer yandan, küresel deniz ticaretinde pandemiyle birlikte başlayan liman sıkışıklıkları, konteyner krizi ve navludaki rekor artışlar nedeniyle lojistikte büyük sıkıntı yaşayan sanayicilerin kendi gemi yatırımını yaparak sektöre girişi de filonun gelişimine katkı sağlıyor. Alanında ihracat lideri OBA Makarna’nın bu yıl kurduğu denizcilik şirketi Savana Shipping, 5 gemiden oluşan bir filo kurmuştu. Ardından Taban Gıda da kendi yüklerini taşımak için gemi yatırımı yaptı.
Öte yandan, sektörde karlılıkların artmasıyla hurdaya giden gemi sayısının da azaldığı belirtiliyor. Arzdaki sıkıntı nedeniyle yaşlı gemilerin ikinci el satış fiyatları ciddi oranda artarken, söz konusu gemilerin satıştan sonra ortalama 1,5 yıl içinde kendisini amortisman ettiği ifade ediliyor.
100’E YAKIN YENİ GEMİ SİPARİŞİ VAR
Filoya katılan mevcut gemilerin yanı sıra Ciner ve Yasa gibi büyük grupların yeni inşa siparişleri de filodaki büyümeye önemli katkı sağlayacak. Uluslararası araştırma şirketi Clarksons’un raporuna göre, 2021’in ilk yarısında Türk armatörler, 9 yeni gemi siparişi verdi. Yılın ikinci yarısında da gemi siparişleri devam etti. 24 adet gemiden oluşan 2 milyon DWT taşıma kapasitesine bir filoyu işleten Ciner Denizcilik, Çin’in New Dayang Tersanesi’ne 4 adet 63 bin DWT’lik ultramax kuru yük gemisi sipariş etti. Yasa Holding bünyesindeki Yasa Denizcilik de bu hafta Çin’deki Dalian Cosco KHI Ship Engineering Co (Dacks) tersanesine 64 bin DWT’lik ultramax kuru yük gemi siparişi verdi. Geçmişte verilen de dahil edildiğinde şu anda Türk yatırımcıların küresel tersanelere verilmiş 100’e yakın gemi siparişi bulunuyor. Bu gemilerin toplam tonajı 2 milyon DWT’yi geçiyor.
HEDEF; 50 MİLYON DWT
Sektörün önde gelen temsilcileri, dünya denizcilik piyasalarında talepteki güçlü seyrin önümüzdeki dönemde de devam etmesini bekliyor. İMEAK Deniz Ticaret Odası (DTO) Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Kıran, önümüzdeki süreçte talebin arza göre birçok segmentte daha hızlı bir gelişme göstermesinin beklendiğini aktardı.
Türk ticaret filosunun artan bu ticaret hacminden daha fazla pay alabilmesi için kapasitesinin aratılması gerektiğine vurgu yapan Kıran, “Global filonun 2021 yılında DWT bazında yüzde 3’ten fazla artarak 2 milyar 130 milyon DWT büyüklüğe ulaşması bekleniyor. 2020 yılında 48,7 milyar dolar olan yeni gemi inşa yatırım sözleşmesi, 2021 yılı temmuz sonu itibariyle 67,2 milyar dolar oldu. Dünya deniz taşımacılığında taşlar yerinden oynadı. Denizden daha fazla pay almak isteyen ülkeler yine ‘tam yol ileri’ dedi. Bu nedenle bugün 30 milyon DWT’e yakın Türk sahipli filomuzun da 50 milyon DWT’e ulaştırılması milli hedefl erimiz arasında yer almalı” diye konuştu. Türk Armatörler Birliği Başkanı Cihan Ergenç de filoyu daha ileriye taşımak için çalışmalar yaptıklarını, bu konuda küresel rakiplerle eşit şartların sahip olabilmek için bir takım desteklere ihtiyaçları olduğunu vurguladı. Ergenç, “10 yıl içerisinde filoyu 50 milyon DWT’ye çıkarabilirsek, küreselde ilk 10 hedefimize çok yaklaşmış olacağız. Ayrıca, hizmet ihracatı olarak da ülkemize çok büyük bir döviz geliri sağlayabileceğiz” dedi.
1 YILDA YÜZDE 280 ARTAN NAVLUN ENDEKSİ (BDI) 5 BİN PUANI AŞTI
Baltık Kuru Yük Endeksi (BDI), rekor üstüne rekor kırmaya devam ediyor. 2021’e 1.350 puanla başlayan endeks, art arda kırılan rekorlarla bu hafta 5 bin puanı aştı. Önceki gün endeks 5 bin 167 puana ulaştı. BDI’de son 1 yıldaki artış yüzde 280’e ulaştı. Navlundaki yükselişle gemilerin günlük kira bedelleri de son bir yılda 10 kata yakın arttı. Küresel ticarette Noel öncesi artan talebe karşı, gemi arzının yetersiz kalması, navlundaki hareketliliğin en önemli nedenlerinden biri. Salgında yeni varyantların ortaya çıkmasıyla bazı önemli limanlarda gemilerim bekleme sürelerinin 70 güne kadar çıkmasıda gemi arzını önemli oranda kısıtlıyor.
TÜRK ARMATÖRLERİN YATIRIM ATAĞI DÜNYA BASININDA
Türk armatörlerin gemi yatırımı konusunda son dönemdeki atağı, dünya basınına da yansıdı. Global denizcilik sektörünün önde gelen yayınlarından İngiliz Tradewinds, bu konuda geniş kapsamlı bir haber yaparak, Türk armatörlerin yıllardan sonra filo yatırımları konusunda ilk kez bu kadar dinamik ve çok yönlü olduğunu vurguladı.
Haberde, Türk armatörlerin, gemi alım, satım ve yeni inşa siparişi konusunda 2019 ve 2020’nin tamamından daha işlem yaptığının altı çiziliyor. Alıcılar ve satıcılar arasındaki dengeye de dikkat çeken Tradewinds, nadiren olan bu durumu, Türk armatörlerin filoda genişleme konusunda hemfikir olduğunun bir göstergesi olarak yorumlanıyor. Türk oyuncuların, Tradewinds tarafından 2021 yılında derlenen onaylanmış 32 ikinci el işlemin 29’unda alıcı olduğu ifade ediliyor.
AVRUPA’DAN FİNANSMAN BULAMAYAN ÇİN’DEN DESTEK ALDI
Türk armatörler, gemi yatırımında uzun yıllardır finansman konusunda büyük sıkıntı yaşıyor. Özellikle Avrupalı bankaların Türk armatörlere kredi vermek konusunda istekli olmadığı biliniyor. İngiliz Tradewinds, Avrupa’dan finansman bulamayan Türk şirketlerinin, Uzak Doğu’nun gemi kredilerindeki son gelişmelerden büyük ölçüde yararlandığını öne sürdü. Ciner ve Arkas Holding gibi şirketlerin Çinli finansörlerle anlaşmaları olduğu aktarıldı. (Denizhaber.net)
30.09.2021 Yafa Limanı, denizde roket bulunduğu gerekçesiyle kapatıldı
İsrail polisinin başkent Tel Aviv yakınlarındaki Yafa Limanı’nı denizde roket bulunduğu gerekçesiyle kapattığı açıklandı.
İsrail’e ait bir denizaltıdan gelen bilgiye göre, Yafa Limanı’na yakın noktada bir yerde roket tespit edildi.
İlgili açıklamada, Tel Aviv Deniz Polisi Birimi’nin kamu güvenliğini sağlamak üzere bölgeyi güvenlik kordonuna aldığı ve şüpheli cismin (roket) tespiti ve imhası için bölgeye bomba imha uzmanları sevk edildiği aktarıldı.
Roketin nasıl ve hangi amaçla bölgede bulunduğuna ilişkin herhangi bir bilgiye yer verilmeyen açıklamada, bölgenin trafiğe açık olduğu kaydedildi. (Denizhaber.net)
30.09.2021 IVAN isimli Ro-Ro gemisi, Cezayir’de limanda yan yattı
Cezayir’de Portekiz’den gelen Ro-Ro gemisi limanda demirli olduğu sırada su almasının ardından yan yattı. Gemide bulunan 17 mürettebatın kurtarıldığı ve sağlık durumunun iyi olduğu öğrenildi.
Portekiz’den Cezayir’e gelen IVAN adlı Ro-Ro gemisi limanda demirli olduğu sırada su alarak yan yattı.
Sivil Savunma Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada, geminin su alması sonucu sağ tarafa doğru yattığı aktarılarak gemide bulunan 17 mürettebatın kurtarıldığı ifade edildi.
Mürettebatın sağlık durumunun iyi olduğu aktarıldı. (Denizhaber.net)
30.09.2021 Çin, hava kirliliğini azaltan kentlere doğalgazı ucuza verecek
Çin, kış hava kirliliğini azaltma planına dahil olan kentler için doğal gaz fiyatını arttırmayacak.
Çin Çevre Bakanlığı, kış döneminde hava kirliliğinin azaltılması için uygulanan planlara daha fazla kenti dahil etmeye hazırlanıyor.
Çevre Bakanlığı, ısınmak için kömür kullanan 3,67 milyon hanehalkını 2021 kışı sezonundan önce doğal gaz veya elektrik ile ısınma sistemlerine geçirmeyi öngörüyor.
Hazırlanan taslak plana göre, kış hava kirliliğini azaltma planına dahil olan yerleşim yerlerine verilen doğal gazın fiyatına zam yapılmayacak. (Denizhaber.net)