12.10.2021 Michelin, Kargo Gemilerine Takılabilen Şişme Yelken Geliştirdi
Küresel ısınma ile mücadelede birçok otomotiv şirketi, fosil yakıttan uzaklaşma planlarını açıklarken her geçen gün büyüyen küresel ticari hacim sonrasında artan nakliye araçlarının saldığı karbon emisyonları ile mücadele kapsamında yeni bir adım atıldı.
Fransız lastik şirketi Michelin, mevcut kargo gemilerine takılabilen ve bir düğmeye basarak şişip inebilen dev şişme yelkenler tasarladı. Rüzgar yönünü ve hızını ölçen sensörlerle donatılarak herhangi bir mürettebata ihtiyaç duymadan rüzgarı yakalamak için otomatik olarak hareket eden yelkenlerin prototipi ortaya çıkarken 2022 yılı itibarıyla seri üretime geçileceği belirtildi.
Küresel ısınmaya neden olan karbon emisyonları ile mücadele kapsamında her geçen gün hükümetler ve dev şirketler, fosil yakıttan uzaklaşarak iklim krizi için planlarını açıklıyor.
Dünyanın en önemli otomotiv şirketleri 2025‘ten başlayarak fosil yakıtlı otomobil üretimi azaltacağını açıklarken gün geçtikçe büyüyen ticaret hacimleri nakliye sektörünün de büyümesine, dolayısıyla nakliye araçlarının da karbon emisyonundaki payının artmasına neden oluyor.
Yapılan araştırmalar, süregelen sürecin devam etmesi durumunda nakliye araçlarının 2050 yılına kadar küresel emisyonların yaklaşık beşte birini oluşturabileceğinin altını çizerken, bu konuda Fransa’da yeni bir adım atıldı. Ünlü lastik şirketi Michelin, mevcut kargo gemilerine takılabilen ve bir düğmeye basarak şişip inebilen dev şişme yelkenler tasarladı.
Geliştirdiği tasarımın minyatür versiyonunu 12 metrelik bir yatta test eden ve görücüye çıkaran Michelin, 2022 yılı itibarıyla tam ölçekli üretime geçmeyi planladığını bildirdi.
Şirket, geliştirilen yelken teknolojisi ile birlikte, gemilerin yakıt tüketimlerinin yüzde 20 oranında azalacağını aktarırken bununla birlikte bir düğmeye basarak şişen ve inen geminin bir limana yanaşmasının ya da bir köprünün altından geçmesinin daha da kolaylaşacağını vurguladı.
Lastik şirketi, tarafından tasarlanan uzun, beyaz ve kabarık dev şişme yelkenlerin, şirketin maskotu olan ‘Michelin adamı’na benzetilirken, geliştirilen malzeme hakkında bilgi paylaşmadı. Yelkenler, rüzgar yönünü ve hızını ölçen sensörlerle donatılarak geliştirilirken, herhangi bir mürettebata ihtiyaç duymadan rüzgarı yakalamak için otomatik olarak hareket ediyor.
Şirketin proje lideri Benoit Dailliez, geliştirdikleri yelken teknolojisi ile ilgili “Amacımız deniz taşımacılığının karbondan arındırılmasına katkıda bulunmak” derken “Karbon emisyonlarıyla ilgili düzenlemeler arttıkça yeşil alternatiflere olan talep de artacak” diye konuştu.
12.10.2021 Türkiye’nin LPG İthalatı Temmuz’da Yüzde 3.6 Azaldı
Türkiye’nin LPG ithalatı, Temmuz’da bir önceki yıla göre yüzde 3,64 oranında düştü.
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), Temmuz ayına ilişkin “LPG Piyasası Sektör Raporu”nu yayımladı. Rapora göre, rafinerici ve dağıtıcı lisans sahiplerince 2021 yılı Temmuz ayında yapılan LPG ithalatı, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 3,64 azalarak 345 bin 136 ton oldu.
Temmuz ayında en çok ithalat yapılan ülke sıralamasına göre ABD, Cezayir, Yunanistan, Kazakistan, İtalya, Rusya Federasyonu, Libya ve Santa Kitts ve Nevis olmak üzere 8 farklı ülkeden LPG ithalatı gerçekleştirildi.
Rafinerici ve dağıtıcı lisans sahiplerince yapılan LPG ihracatı, yüzde 18 azalarak 4 bin 681 ton oldu. En çok ihracat yapılan ülke sıralamasına göre Bulgaristan, Lübnan ve Türkiye Serbest Bölge olmak üzere 3 farklı ülkeye/bölgeye LPG ihracatı gerçekleştirildi.
YURTİÇİ SATIŞLAR YÜZDE 7,4 ARTTI
Dağıtıcı lisansı sahiplerince 2021 yılı Temmuz ayında 64 bin 844 ton tüplü LPG, 7 bin 20 ton dökme LPG ve 366 bin 270 ton otogaz LPG olmak üzere toplam 438 bin 135 ton LPG satışı yapıldı.
2021 yılı Temmuz ayı satışı rakamları bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında, tüplü LPG satışı yüzde 0,94 azalırken, dökme LPG satışı yüzde 7,01 ve otogaz satışı yüzde 9,09 arttı. Böylece toplam LPG satışı yüzde 7,44 arttı.
2021 yılı Temmuz ayında tüplü LPG yüzde 14,80, dökme LPG yüzde 1,60 ve otogaz LPG yüzde 83,60 pazar payına sahip oldu. Dağıtıcı lisans sahiplerince 2021 yılı Temmuz ayında 3 bin 638 ton Standardize LPG satışı yapıldı.
11.10.2021 Navlun Fiyatları İhracatçıları Zorluyor
Kovid-19 salgını navlun fiyatlarını da vurdu. Asya, ABD ve Afrika kıtasına taşıma fiyatlarının 2 bin dolardan 15 bin dolarlara çıkması ihracatçıları zor durumda bıraktı. İhracatçılar, “Ürünü sattığımız halde gönderemediğimiz için tahsilatını yapamıyoruz. Buna çözüm bulunmalı” çağrısı yaptı.
Koronavirüsün neden olduğu zararlar bitmek bilmiyor. Salgın sürecinde özellikle Uzakdoğu, ABD ve Afrika kıtasına yapılan taşımaların 2 bin dolardan 15 bin dolarlar seviyesine tırmanması ihraç taşımalarını zora sokmaya başladı.
Sanayi tesislerinde üretilen binlerce ürünün yüksek navlun fiyatları nedeniyle depolarda bekletilmeye başladığına işaret eden ihracatçılar, “Ürünlerimizi denizaşırı ülkelere satış yaptık, ancak 15 bin dolarlara kadar çıkan navlun nedeniyle ürünü gönderemiyoruz. Mal gönderemediğimiz için tahsilatını da yapamıyoruz” dedi. Bu durumun depo fiyatları ve karayolu taşıma fiyatlarını da yukarı taşıdığının altını çizen ihracatçı birliklerinin temsilcileri, acil çözüm beklediklerine vurgu yaptı.
REKABETÇİLİĞİ ENGELLİYOR
Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) Başkanı Talha Özger, navlunun geçen yıl kasımdan bu yana artış gösterdiğine işaret ederek “Önceden boş konteynır bulamıyorduk. Ancak şimdi normale bir dönüş var. Navlun fiyatları bir türlü düşmüyor. Yakın coğrafya ve Asya ülkelerine ihracatımız artıyor ancak navlun fiyatları, rekabetçiliğimizi engelliyor” değerlendirmesinde bulundu.
DEPO KİRASI ARTTI
Uzakdoğu’ya mal taşımalarının 2 bin dolardan 10-12 bin dolarlara çıktığını, Latin Amerika’ya 1,500-2 bin dolardan 15 bin dolara yükseldiğine işaret eden Özger, “Ekvator, Şili, Kolombiya, Peru, Panama gibi ülkelere yaklaşık 10-15 bin dolar arası fiyatla mal gönderiyoruz. Müşterilerimiz de ucuz konteyner bulmaya yöneldi ancak, malları bekletmek zorunda kalıyoruz. Depolar ihraç mallarıyla dolmaya başladı. Depoların metrekare fiyatları da 50-100 lira arasında değişiyor. İhracatımızı artırmak için nakliye sorununu çözmeliyiz” diye konuştu.
Navlundaki artışın kara taşımacılığı fiyatlarını da yukarı çektiğine işaret eden Özgen, “İstanbul’dan Almanya’ya 3 bin Avro olan taşımalar 5 bin Avroya çıktı” dedi. Özgen, raylı sistemlerin daha aktif kullanılmasının altını çizdi.
SEVK EDİLEMİYOR
Yeni Şafak’ta yer alan habere göre, Türkiye İhracatçılar Meclisi Sektörler Konseyi Maden Sektörü Başkanı Rüstem Çetinkaya, navlundaki artışın maden tarafında çok etkili olduğunu söyledi.
Çin ve ABD pazarlarına 8-10 bin dolar, Hindistan pazarı için 7-8 bin dolarların konuşulduğuna işaret eden Çetinkaya, “Satın alınmış malzemeler sevk edilemiyor. Alıcılar, navlunun düşmesi umuduyla bekliyor Şimdi stoklar başladı. Sadece tek bir ocakta yaklaşık 40 bin ton taş birikmiş” diye konuştu.
FİYATI 8 KAT ARTTI
İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Yönetim Kurulu Üyesi Tayfun Koçak, kimya sektöründe taşımalarda en çok denizyolunun kullanıldığını, ancak konteyner ve gemi bulma konusunda son dönemde sorun yaşandığını söyledi. Hammaddenin üzerine navlundaki artışın da ek maliyet getirdiğine işaret eden Koçak, “Pandemi öncesine göre navlun 7-8 kat arttı, uzak ülkelere siparişlerin gönderme süreleri uzuyor. Bu durum Afrika, Çin, Asya Pasifik gibi ülkelere ihracatı etkiliyor” dedi.
10.10.2021 Çin Ve Hindistan, 700 Milyon Dolarlık Terminal Anlaşması İmzaladı
Çin ve Hindistan’ın Colombo Limanı’nda ortaklaşa bir konteyner terminali inşa etmek için 700 milyon dolarlık bir anlaşma imzaladığı öğrenildi.
Hintli Adani’nin Sri Lanka Limanlar İdaresi (SLPA) ve John Keells Holdings ile Colombo Limanı’nda ortaklaşa bir konteyner terminali geliştirmek için 700 milyon dolarlık bir anlaşma imzaladı.
Adani’nin 35 yıllık bir anlaşmayla yeni terminalde yüzde 51 hissesi bulunuyor. Hindistan’ın konteynerlerinin yüzde 70’i Sri Lanka üzerinden nakliye ediliyor.
Çin, Güney Hambantota Limanı’nı ve Adani’nin şimdi geliştireceği rıhtım şeridinin yanında bulunan Colombo Uluslararası Konteyner Terminali’ni (CICT) kontrol eden Çinli tüccarlarla Sri Lanka limanlarında güçlü ilgi alanlarına sahip.
10.10.2021 Milli Yelkenci Miray Ulaş, Dünya Üçüncüsü Oldu
Türk sporcu Miray Ulaş, 2021 Paralimpik Dünya Yelken Şampiyonası’ndan bronz madalya ile döndü.
2021 Paralimpik Dünya Yelken Şampiyonası’nda mücadele eden Paralimpik milli yelkenci Miray Ulaş, bronz madalya kazandı.
8.10.2021 Salgın, Denizcilikte Gelişimin Önünü Açtı
Denizcilikte son iki yılda yaşanılan zorlukları aşmak üzere getirilen yeniliklerin gelişimin önünü açtığını vurgulayan Türk Kılavuz Kaptanlar Derneği Genel Sekreteri Kaptan Gürhan Aktürk, “Endüstri 4.0’ın denizcilikte uygulayacak politikalar oluşturulmalı” dedi.
Endüstri 4.0’ın üretim endüstrilerinde olacağı gibi denizcilikte de ilerlemeyle sonuçlanacak birçok köklü değişikliğe kapı açması bekleniyor. Denizcilikte son iki yılda yaşanılan zorlukları aşmak üzere getirilen yeniliklerin gelişimin önünü açtığını vurgulayan Türk Kılavuz Kaptanlar Derneği Genel Sekreteri Kaptan Gürhan Aktürk, yakalamakta geç kalınmış üçüncü sanayi devrimi ile ortaya çıkan kalkınma fırsatını, değerlendirmek için endüstri 4.0 devriminin denizcilikte uygulanmasına olanak verecek yeni politikalar oluşturulması gerektiğini söyledi.
Deniz taşımacılığının üretim endüstrileri için önemli bir rol üstlendiğini ve üretimdeki gelişmenin, denizcilikteki kapasite arttırma eğilimi ile birlikte hareket ettiğini söyleyen Aktürk, “Devamlı artan üretim ve buna bağlı hammadde taleplerine cevap verebilmek, modern denizciliğin doğuşundan itibaren vazgeçilemez gücü oldu. Denizcilik endüstrisi sürekli büyüme baskısına cevap vermeye çalışıyorken, hazırlıksız yakalandığı Covid-19’un yıkıcı etkilerini savuşturmak için işlerin devam ettirilme şeklini hızlı bir şekilde yeniden düzenlemek zorunda kaldı. Deniz taşımacılığında süreklilik devam etti ve küresel tedarik zincirindeki önemi daha da anlaşıldı. 2021 yılının sonuna yaklaşırken halen yaşanan küresel kriz tam anlamıyla atlatılabilmiş değil. Üretim endüstrileri ve bağlantılı olarak denizcilik üzerindeki olumsuz etkileri halen hissediliyor” diye konuştu.
Dünya’nın haberine göre, denizcilikte son iki yılda yaşanılan zorlukları aşmak üzere getirilen yeniliklerin yetkinlik ve yeterliliği tartışma konusu olsa da, bu yeniliklerin gelişimin önünü açtığını aktaran Aktürk, “Salgının yarattığı zorluklar sektörü farklı düşünmeye yönlendirdi, yaşanan bu süreç 21. Yüzyıl teknolojisinin denizcilik ile bütünleşmesi, yani denizcilikte endüstri 4.0’ın gerçekleşmesini hızlandırdı. Endüstri 4.0’ın dördüncü sanayi devrimi olarak uygulamaya geçişinde olacağı gibi denizcilikte de birçok köklü değişiklik yaşanacak ancak sonucunda verilen hizmetlerin gelişimini izleyeceğimiz bir süreç olacak” ifadelerini kullandı.
Kitlesel üretimin hız kazandığı 21. Yüzyılın denizcilik endüstrisinde sürekli gelişim baskısının en fazla hissedildiği dönem olduğunun altını çizen Aktürk, “Bu dönemde artan taşıma taleplerine her zaman cevap verebilmek, hizmetin eksiksiz ve zamanında verilmesi ilerlemede belirleyici. Endüstri 4.0 gelişmiş ülkelerde yakın gelecekte hayata geçirilmeye başlanacak. Kapımızdaki yeni endüstri devrimine ayak uyduramayan her şey bu durumdan olumsuz etkilenecek. Yakalamakta geç kalmış olabileceğimiz üçüncü sanayi devrimi ile ortaya çıkan kalkınma fırsatını, bu sefer vaktinde değerlendirmek ve ülkemizin denizcilik potansiyelini tam anlamıyla kullanabilmek için endüstri 4.0 devriminin denizcilikte uygulanmasına olanak verecek yeni politikalar oluşturmamız, Türk denizciliğinin küresel düzeydeki rekabet ile başa çıkabilmesi ve çağın gereklerine uygun olarak ilerlemesi ciddi önem arz ediyor” açıklamalarında bulundu.
“LOJİSTİK ÜSSÜ HEDEFİ İÇİN DENİZCİLİKTE DE YENİ PROJELER OLUŞTURULMALI”
Küresel düzeydeki rekabette geri kalmamak için üretilecek yeni denizcilik politikaları üzerine hep birlikte düşünülmesi gerektiğini vurgulayan Aktürk, “Türkiye’nin Uzakdoğu’nun Avrupa’ya açılan lojistik üssü olma hedefine yönelik hayata geçirilen İstanbul Grand Airport lojistik üssü ve Demir İpek Yolu gibi projeleri var. Ancak işin denizcilik ayağında benzer bir proje henüz hayata geçirilemedi. endüstri 4.0 ile gelecek olan yeni nesil yapay zeka ve derin öğrenme yazılımları ile yüksek hızda veri değişiminin olanaklı hale getirdiği Cihaz Tabanlı İnternet (Internet of Things-IOT) kullanılarak birbiriyle bilgi ve veri alışverişi yapabilen ve her türlü araç ve gerece entegre edilebilen sensör ve işlemciler yardımıyla veri toplayabilen akıllı elektronik sistemlerle çalıştırılabilen, daha düşük maliyetli, daha az enerji harcayan ancak bir o kadar da yüksek güvenilirlikte entegre taşımacılık hatları geliştirilebilir” dedi.
Son iki yılda İzmir Körfezi’ndeki gözlemlerini aktaran Aktürk, Covid-19 nedeniyle Avrupa limanlarına yapılamayan taşımaların, özellikle 2019 yılının ikinci yarısından itibaren Türk limanlarına kaydığını da sözlerine ekledi.
8.10.2021 Deniz Ticaretine İlişkin Hukuk Davalarına Bakacak Mahkemeler Belirlendi
Hakimler ve Savcılar Kurulu’nca deniz ticaretine ve deniz sigortalarına ilişkin hukuk davalarına bakmak üzere görevlendirilen İstanbul 17. Asliye Ticaret Mahkemesi ile İzmir 5. Asliye Ticaret Mahkemesi’nin yargı çevresinin bu illerin mülki sınırları olarak belirlenmesine karar verildi.
Hakimler ve Savcılar Kurulu, 7 Temmuz 2021’de İstanbul Asliye Ticaret Mahkemeleri’nin yargı çevresini İstanbul Ağır Ceza Mahkemesi, İzmir Asliye Ticaret Mahkemeleri’nin yargı çevresini ise İzmir ilinin mülki sınırları olarak belirlemişti.
Hakimler ve Savcılar Kurulu, Adalet Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü’nün teklifine yönelik aldığı kararla, deniz ticaretine ve deniz sigortalarına ilişkin hukuk davalarına bakmak üzere görevlendirilen İstanbul 17. Asliye Ticaret Mahkemesi ile İzmir 5. Asliye Ticaret Mahkemesi’nin yargı çevresini bu illerin mülki sınırları olarak belirledi.
Buna göre; Türk Ticaret Kanunu’ndan ve diğer kanunlardan doğan deniz ticaretine ve deniz sigortalarına ilişkin hukuk davalarına İstanbul 17. Asliye Ticaret Mahkemesi ile İzmir 5. Asliye Ticaret Mahkemesi bakacak.
Resmi Gazete’de yayımlanan söz konusu karar 11 Ekim 2021 tarihinden itibaren uygulanmaya başlayacak.
7.10.2021 Türkiye’nin İlk Megayat Marinası Port Azure, Göcek’te Açıldı
2021 yaz sonu itibari ile hizmet vermeye başlayan Türkiye’nin ilk megayat marinası Port Azure, görkemli bir tören ile Göcek’te açıldı.
Türkiye’nin ve hatta Avrupa’nın en uzun tek parça 245 metre uzunluğunda beton iskelesine sahip olarak dünyanın en büyük yatlarını en rahat ve güvenli şekilde ağırlayabilmek için tasarlanan Port Azure, doğanın zarafeti, sadeliği ve görkeminden ilham alarak, en üst kalitedeki yaşam stilini yalın bir şekilde deniz tutkunları ile bir araya getirmeyi hedefliyor.
STFA Yatırım Holding Başkan Yardımcısı Nur Taşkent, “Dünya yatçılığında mega yatlar giderek daha fazla ağırlığını hissettirmeye başlarken tekne boyutları da giderek büyümeye başladı. Artık limanlarımızda her geçen sene daha fazla 40 metre ve üstü tekneleri görüyoruz. Gururla söyleyebilirim ki, ülkemiz mega yat imalatında dünyanın en önemli üç ülkesi arasında. Biz çok mutluyuz çünkü, bu cennet sularımıza gelen mega yatlar artık Göcek’te güvenli bir sığınak bulacak. Yine çok mutluyuz ki; açmış olduğumuz bu liman ülkemize dünyanın en büyük yatlarını çekecek, hizmet verecek ve turizm gelirlerimize önemli katkıda bulunacaktır. Turizm potansiyelimiz çok büyük. Turizm sezonumuz Avrupa’da en uzun sezona sahip. Mayıs hatta Nisan ayında başlayıp Ekim sonu Kasım başına kadar uzanan bir sezon. Bu limanın açılışı bölgemiz turizm eko sistemine de etki edeceğini umuyor ve katma değeri yüksek bir turizm alt yapısı oluşturacağına inanıyoruz. Mayıs 2019’dan bu yana hayalini kuruduğumuz bugüne ulaşmamızda pek çok kurum ve kişinin emeği büyük. Öncelikle bize projeyi getiren, gerçekleşmesi yolunda büyük bir özveriyle çalışan dostum ve ortağımız Özgür Özgen’e şahsım ve ailem adına şükranlarımızı sunuyorum. Bu süreçte devletimizin tüm ilgili kurumlarını büyük bir samimiyetle yanımızda bulduk. İsimlerini saymadan bizi destekleyen tüm kurumlara, yöneticilerine ve çalışanlarına teşekkür ediyorum. Proje ve inşaat sürecinde büyük bir özveriyle çalışan çözüm ortaklarımıza da ayrıca teşekkürü bir borç biliyorum. Bu açılışın gerçekleşmesinde emeği geçen herkesi de kutluyor ve teşekkür ediyorum. Son teşekkürüm de Göcek halkına. Bu süreçte bizim hep yanımızda oldular. Umuyorum biz de onların bu desteğine, limanımızda yürüteceğimiz başarılı faaliyetlerimizle karşılık vermiş oluruz. Tekrar bu mutlu günümüzde bizimle birlikte olduğunuz için teşekkür ediyor, bizimle birlikte keyifli bir zaman geçirmenizi diliyorum” dedi.
STFA Yatırım Holding Başkan Yardımcısı Nur Taşkent, Türkiye’de gerçekleştirdikleri dünya çapındaki projede birlikte yol aldıkları iş ortaklarından Göcek halkına kadar herkese teşekkürlerini sundu.
Sektör profesyonelleri, deniz tutkunları, yat severlerle birlikte farklı iş sektörlerinin önde gelen isimleri de Port Azure açılış etkinliğinin katılımcıları arasında yer aldılar.
6.10.2021 Ever Given Konteyner Gemisi Bakıma Alındı
Mart ayında Süveyş Kanalı’nı yaklaşık bir hafta boyunca kapatan dev konteyner gemisi Ever Given, Çin’deki Qingdao Beihai Tersanesi’nde bakıma alındı.
Mart ayında yaklaşık bir hafta boyunca Süveyş Kanalı’nı kapatan dev konteyner gemisi Ever Given bakıma alındı. Dev konteyner gemisi; bakım ve onarım için Çin’deki Qingdao Beihai Tersanesi’ne gitti.
400 metre uzunluğundaki gemi, geçen ayın sonlarında bu yana tersanede geniş bir rıhtım alanının açılması için demirleme yerinde bekliyordu.
Geminin Süveyş Kanalı’nda karaya oturmasının ardından aldığı hasarlar da ilk kez bu kadar net bir şekilde görüntülendi.
6.10.2021 COSCO Shipping, CTT Konteyner Terminali’nin Yüzde 35’lik Hissesini Satın Alıyor
Çin merkezli COSCO Shipping’in yan kuruluşu olan COSCO Shipping Ports Limited’in Almanya’nın Hamburg Limanı’ndaki CTT Konteyner Terminali’nin hisselerinin yüzde 35’ini satın almasıyla ilgili müzakerelerin tamamlandığı bildirildi.
COSCO Shipping, böylece Almanya’da bir konteyner terminalinde hisse satın alan ilk Çinli şirket ve Hamburg Limanı’na hissedar olan ilk yabancı şirket olacak. COSCO Shipping, daha önce Yunanistan’ın Pire Limanı’nın çoğunluk hissesini satın almıştı.
Hamburg Liman ve Lojistik Şirketi (HHLA) Asya-Pasifik Temsilcisi Lars Anke, COSCO Shipping’le yıllardır korudukları ortaklık ilişkisinin CTT Konteyner Terminali’nin gelecekteki gelişmesini güvence altına alacağı gibi COSCO Shipping’in Avrupa’daki öncelikli merkezi olarak Çin ile Avrupa arasındaki mal taşımacılığına katkı sağlayacağını belirtti.
Avrupa’nın en büyük ekonomisi olan Almanya, Çin’in de kıtadaki önemli bir ticaret ortağı konumunda. Almanya’nın en büyük ve Avrupa’nın üçüncü büyük limanı olan Hamburg Limanı’ndan yapılan yük taşımacılığının üçte birini Çin ile Avrupa arasındaki ticari faaliyetler oluşturuyor.
HHLA’nın Hamburg Limanı’ndaki 3 konteyner terminalinden biri olan CTT, 20 bin konteyner kapasiteli gemilere hizmet verebiliyor. Terminalin 5 demir yoluyla bağlantısı bulunuyor.